Toon posts:

[.NET]Ervaringen met Olero Object Relational Mapper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit las ik net op /. :
I have been using Olero Software's Object Relational Mapping and Code Generation Tool (ORM) for Microsoft .NET for the last year or so with great success. I'm delighted to say that yesterday, the Olero folks decided to release their $495 tool as open source. I'm not sure what prompted the decision. Sluggish sales? In any event, this is a boon for .NET developers. ORM speeds up development by generating a C# or VB-targeted object based on a given database schema. Inserts, updates and deletes can be performed using simple or complex criteria in just a few lines of source code, and with transactional support."
Heeft iemand ervaringen met deze mapper?
Vergelijkingen met andere mappers zoals llbgen?
Dit zijn de Features van orm.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alle features van ORM.NET worden door llblgen pro ondersteunt, en meer natuurlijk :P. ORM.NET v2.0 was in ontwikkeling, met features die wij hadden vanaf het begin, maar het is nooit gereleased. Ikzelf was niet zo te spreken van hun code, maar dat moet iedereen zelf uitmaken natuurlijk :)

(ik zie trouwens dat v1.7.0 al in april op de sourceforge servers gezet is. Eigenaardig)

[ Voor 14% gewijzigd door EfBe op 30-08-2004 17:06 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Het grote voordeel aan orm.net is natuurlijk dat het open source is. En voor mij, een arm studentje, is 170€ wat veel om enkel maar te hobbyen :P.

Dit zijn mijn ervaringen van dit halfuurtje spelen:
Het genereren van code is redelijk simpel, na twee minuten had ik een bruikbare datalaag van een eenvoudige database. De gegenereerde code is eveneens eenvoudig te gebruiken. Iig eenvoudiger dan alles wat ik uit OlyMars kreeg.

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:54:
Het grote voordeel aan orm.net is natuurlijk dat het open source is. En voor mij, een arm studentje, is 170€ wat veel om enkel maar te hobbyen :P.
Daar heb je gelijk in :)
Dit zijn mijn ervaringen van dit halfuurtje spelen:
Het genereren van code is redelijk simpel, na twee minuten had ik een bruikbare datalaag van een eenvoudige database. De gegenereerde code is eveneens eenvoudig te gebruiken. Iig eenvoudiger dan alles wat ik uit OlyMars kreeg.
Zoals iemand ooit wijs zei: "If the manual for condoms would be as complicated as the manual/usage of Olymars, we all would have died of aids by now".

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Hey EfBe, jij bent niet geheel onpartijdig he ;)

* zneek is klant van EfBe :)

• EfBe
  • Niet online
zneek schreef op 30 augustus 2004 @ 19:39:
Hey EfBe, jij bent niet geheel onpartijdig he ;)
Sshht! ;). Ok, om wat goeds te zeggen van ORM.NET: de joinpaths die ze hebben zijn wel aardig gedaan, goed in elkaar gezette feature.
* zneek is klant van EfBe :)
:)

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik zat er net voor de grap eens naar te kijken. Een van de dingen die mij niet duidelijk werd uit de documentatie is of er support is voor optimistic locking. Via google was alleen een featurerequest te vinden en in de beschikbare code zie ik voor updates daar niet speciale faciliteiten voor. Het zou kunnen dat ze gewoon voor alle updates een where predicate toevoegen met een oude versie.

Vandaar dat ik het ding even losgelaten heb op een bestaande database. Maar het begon al verkeerd: ik wilde een record toevoegen met een smallint identity als primary key. Intern in de code wordt blijkbaar daarvoor op een dataset de NewRow() methode aangeroepen. Die geeft echter een overflow exception. Tja, dan houd het snel op. Als 'ie dit al niet kan... :/
(ok, dit is misschien een probleem van de datasets, want de tabel is leeg, dus misschien dat de autonummering feature van een dataset dan aanvankelijk een enorm getal invult ofzo, maar dan nog...)

[ Voor 11% gewijzigd door Infinitive op 31-08-2004 16:21 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Pagina: 1