Toon posts:

Welke moet je nu nemen (Northwood of Prescott)

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bezig met een nieuw systeempje samen te stellen, nu zou ik op een asus p4p800 E Deluxe een proccessor willen plaatsen maar welke keuze moet je hier nu maken (Northwood of Prescott). En op dit mobo moeten er dan twee reepjes geheugen of kan er ook 1 op?

;)

Bedankt,

Meo

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Er kan 1 reepje geheugen op.
En qua northwood/prescott ga ik voor de northwood omdat die minder warm worden, minder stroom zuipen en sneller zijn als de kloksnelheid gelijk is aan die van een prescott. De prescott heeft wel 512 kb cache meer, maar daar merk je nu ook niet zoveel van. Aan de andere kant is de prescott nu wel iets goedkoper, (paar euro). Keuze is aan jouw

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Over Northwood vs. Prescott is genoeg te vinden met de search. En check de manual van dat bord (kun je gewoon downen wanneer je dat bord nog niet hebt), staat precies in welke geheugenconfiguraties 'ie aan kan. Spoiler: één DIMM werkt prima maar met twee heb je doorgaans wat meer performance (dóen, gebruik de centen die je in je hardware steekt optimaal zou ik zeggen).

Dicht wegens zelf zo te kunnen vinden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.