Netwerkkaart pci 2.1

Pagina: 1
Acties:

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 22:30
Ik heb hier een computer waar Internet via de kabel op moet komen .
Hiervoor hoef ik allen een Netwerkkaart te installeren.
Nu heb ik een sweex (realtek) kaart geprobeerd maar deze werd niet herkend en waarschijnlijlk niet ondersteund omdat het een wat ouder moederbord is.
De PCI sloten zijn volgens mij pci 2.1 sweex was 2.2
Zouden die kaarten nog te koop zijn en waar moet ik opletten.
De sweex kaart heb ik teruggebracht en de winkelier die had alleen nog maar pci slot 2.2 Netwerkkaarten.

alvast bedankt

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
kBen bang dat ik iets doms zeg, maar via USB? Of zit er niet heel toevallig een oud UDB PCI kaartje ofzo in.

* My-life schaamt zich al bijna

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

PCI 2.2 kaarten zouden makkelijk in een PCI 2.1 slot moeten kunnen werken. Je kan niet alle mogelijkheden gebruiken, maar met een NIC is dat niet van belang.

Ik denk dat je eens een andere kaart in dat slot zou moeten proberen om te zien dat het niet gewoon het pci slot op je mobo is.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Chrissels
  • Laatst online: 29-04-2022
My-life schreef op 30 augustus 2004 @ 16:19:
kBen bang dat ik iets doms zeg, maar via USB? Of zit er niet heel toevallig een oud UDB PCI kaartje ofzo in.

* My-life schaamt zich al bijna
USB is niet echt handig, als je ooit meerdere PC's aan je internet wil hangen, dan prik je er met ethernet een routertje tussen, met USB wordt 1 PC de router en die moet dan aanstaan als je op de andere wilt internetten.

• My-life
Ik bedoel een USB netwerk kaartje. Niet een USB modem (kan zowiezo niet met kabel denk k)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
My-life schreef op 30 augustus 2004 @ 16:33:
Ik bedoel een USB netwerk kaartje. Niet een USB modem (kan zowiezo niet met kabel denk k)
Dan nog is het iets dat je niet dagelijks meeneemt en is het gewoon netter/beter/goedkoper als PCI kaart.

Overigens verbaast het me dat het kaartje van TS niet werkte. Die budget NICs met Realtek chip draaien al een hele tijd mee, ook van nog voor de pci 2.2.

{signature}

• pinojo123
Ik heb meerdere pci sloten geprobeerd.
ben na een dagje uitproberen inclusief een nieuw systeem ,via dit forunm erachter gekomen dat het zeer waarschijnlijk pci bus 2.1 die de kaart niet ondersteunt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voutloos schreef op 30 augustus 2004 @ 16:36:
[...]

Dan nog is het iets dat je niet dagelijks meeneemt en is het gewoon netter/beter/goedkoper als PCI kaart.

Overigens verbaast het me dat het kaartje van TS niet werkte. Die budget NICs met Realtek chip draaien al een hele tijd mee, ook van nog voor de pci 2.2.
En toch zat ik laatst bij iemand thuis met een oudere computer waar zo'n PCI 2.2 kaartje ook niet wilde werken. Tging hier ook om een Realtek 'powered' NIC.
Toen gewoon een andere in gegooid, een van Sitecom, daar zit een andere soort budgetchip op.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn genoeg andere fabrikanten die een NIC hebben met een goedkope chip a la Realtek, waarbij ik deze incompatibilteit nooit gehad heb. Gewoon proberen.

edit:
@MeAngry, ok het kan.
Maar er zijn idd gewoon genoeg alternatieven.

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 30-08-2004 16:41 ]

{signature}

• My-life
Een USB --- NIC is toch niet zo heel raar. Ik werk er hier dagelijks mee en dat gaat goed. Idd is een PCI kaartje makkelijker (gebruik het hier ook altijd voor tijdelijk) maar als noodoplossing werkt het gewoon goed.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13

AirX

Tweak Guru

My-life schreef op 30 augustus 2004 @ 16:44:
Een USB --- NIC is toch niet zo heel raar. Ik werk er hier dagelijks mee en dat gaat goed. Idd is een PCI kaartje makkelijker (gebruik het hier ook altijd voor tijdelijk) maar als noodoplossing werkt het gewoon goed.
Nadeel van USB is alleen dat je er nooit de volledige 100mbit uit haalt! USB 1.1 is namelijk maar 12 mbit max. Je zult dan ook op zoek moeten gaan naar een USB 2 netwerkaart. Aangezien je een oud mobo hebt zit daar geen USB 2 op, dus moet je een USB 2 host adapter kopen, die waarschijnlijk ook weerk PCI 2.2 is 8)7.
Suc6 :+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

pinojo123 schreef op 30 augustus 2004 @ 16:36:
Ik heb meerdere pci sloten geprobeerd.
ben na een dagje uitproberen inclusief een nieuw systeem ,via dit forunm erachter gekomen dat het zeer waarschijnlijk pci bus 2.1 die de kaart niet ondersteunt.
En over welk type mobo hebben we het ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 19:45
handig om te doen:
controleren of het wel om een realtek-based nic gaat... ik heb hier ook enkele sweex kaartjes liggen maar die werken met smc chipsets waarvoor iig drivers nodig zijn. als het om realtek gaat moet hij het gewoon doen...
is er niet toevallig een conflict in je bios met dat kaartje? zoek eens in je bios naar " reset all configuration data" en start opniew op...

Even niets...

• pinojo123
De PC heeft geen usb poort.
De kaart heeft zeker een realtek chip want hij zit ook in de pc waar ik nu voor zit.
Op het moederbord staat P2XBL rev. D

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 12:58
Welk OS gebruik je?

https://www.hansvaneijsden.com

• pinojo123
Zowel onder win 2000 als win 98 word de kaart niet herkent.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:41

DaRoot

Some say...

--MeAngry-- schreef op 30 augustus 2004 @ 16:38:
[...]

En toch zat ik laatst bij iemand thuis met een oudere computer waar zo'n PCI 2.2 kaartje ook niet wilde werken. Tging hier ook om een Realtek 'powered' NIC.
Toen gewoon een andere in gegooid, een van Sitecom, daar zit een andere soort budgetchip op.
Ik herken dit. De laatste reeks Sweex netwerkkaarten met Realtek chip hebben de D uitvoering van de 8139 chip. T/m C was het allemaal nog koek en ei, maar de D stelt inderdaad als eis PCI 2.2. BX-boardjes geven er veel problemen mee.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Chrissels
  • Laatst online: 29-04-2022
AirX schreef op 30 augustus 2004 @ 16:53:
[...]

Nadeel van USB is alleen dat je er nooit de volledige 100mbit uit haalt! USB 1.1 is namelijk maar 12 mbit max. Je zult dan ook op zoek moeten gaan naar een USB 2 netwerkaart. Aangezien je een oud mobo hebt zit daar geen USB 2 op, dus moet je een USB 2 host adapter kopen, die waarschijnlijk ook weerk PCI 2.2 is 8)7.
Suc6 :+
Dat is wel waar, maar de TS wil er mee internetten, dus dan is die 12Mb ruimschoots voldoende.

• My-life
Thx Chrissels for the back-up :) .
Maar dat is zonder USB iig niet van toepassing. Heb je hem al in een andere PC geprobeert?
Pagina: 1