[php] Script plaatst geen waardes in db

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Ik had deze topic eerst hier: fromalk in "Php: Script plaats geen wardes in db" gemaakt, maar moest hem hier blijkbaar verder zetten...
Bericht:
Ik gebruik een mysql 4.x db, nu heb ik het volgende script:
De bedoeling is dat het kijkt of een gebruiker (via ip) al eens op de site is geweest, als dat niet is moet zijn ip adress en tijdstip worden ingevoerd in de database, is het wel moet het tijdstip worden geupdate...Het script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
include('cfg.php');
$ip = $REMOTE_ADDR;
$result=mysql_query("SELECT * FROM bezoekers WHERE bezoeker_IP = '.$ip.'") or die(mysql_error()); 
$user =mysql_num_rows($result);

if($user=0) //als de gebruiker er nog niet in staat:
{
mysql_query("INSERT INTO bezoekers (bezoeker_IP,bezoeker_TIJDSTIP) VALUES ('$ip', NOW())") or die(mysql_error()); 
}
else
{
mysql_query("UPDATE bezoekers SET bezoeker_TIJDSTIP = NOW() WHERE bezoeker_IP = '$ip'") or die(mysql_error()); 
}?>

Ik krijg geen debug error terug van mysql, wat is hier nu mis aan?

NA de reacties op de vorige topic:
Het verbinden gebeurt in de file die wordt geinclude!
Ik krijg ook geen debug error!

Verwijderd

code:
1
if ($user=0)

moet zijn

code:
1
if ($user == 0)

Uitleg: in C en afgeleide talen is het toegestaan om een assignment in een IF statement te zetten. De conditie wordt geëvalueerd aan de hand van de toegekende waarde. In dit geval 0, en die evalueert altijd naar False.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 16:16 ]

Verwijderd

Ik zie een aantal rare dingen:

code:
1
$result=mysql_query("SELECT * FROM bezoekers WHERE bezoeker_IP = '.$ip.'") or die(mysql_error());
Dit gaat niet helemaal goed met de haakjes denk ik. Moet volgens mij dit zijn:
code:
1
$result=mysql_query("SELECT * FROM bezoekers WHERE bezoeker_IP = '".$ip."'") or die(mysql_error());
En
code:
1
if($user=0)
moet zijn
code:
1
if($user==0)

edit:
Het is altijd een gek*t met " en ' bij php en SQL dus het zou kunnen dat het eerste niet eens fout is. Wat wel zeker is dat die if wel fout was :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 16:19 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uh ja, voortaan even wat beter je code bekijken voor je een topic opent hier. Dat is ook de reden dat je topic in Webdesign & Graphics op slot is gegaan, niet zozeer omdat ie verkeerd stond (topics kunnen namelijk door moderators verplaatst worden)

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 30-08-2004 16:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.