Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[tpl] new-linkje alleen zichtbaar bij meerdere pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Net als het "last" linkje is het "new" linkje alleen zichtbaar als een topic meerdere pagina's heeft. Bij "last" is dat natuurlijk wel logisch, die heeft weinig nut als het aantal reacties in de draad kleiner is dan het aantal reacties dat op een pagina past. Het "new" linkje is echter altijd wel handig, ook voor threads die uit slechts 1 pagina staan. Kan dat aangepast worden?

Ik gebruik overigens de GoT template :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als ik ook heel even dit topicje mag kapen :P
Klopt het dat dat new-linkje niet aanwezig is in /find/poster ? Lijkt me daar ook wel handig :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

new link zit nu ook in find/poster
ik ben verder afhankelijk van React voor het vullen van die link

Intentionally left blank

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

.oisyn schreef op 30 augustus 2004 @ 16:06:
Net als het "last" linkje is het "new" linkje alleen zichtbaar als een topic meerdere pagina's heeft. Bij "last" is dat natuurlijk wel logisch, die heeft weinig nut als het aantal reacties in de draad kleiner is dan het aantal reacties dat op een pagina past. Het "new" linkje is echter altijd wel handig, ook voor threads die uit slechts 1 pagina staan. Kan dat aangepast worden?

Ik gebruik overigens de GoT template :)
Ik weet niet of dat zo geweldig is. Dan heb je dus achter praktisch elke topictitel een 'new' linkje staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dan kies je toch voor dropdowns? je hebt nu ook overal 'last' achter staan

Intentionally left blank

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

crisp schreef op 31 augustus 2004 @ 00:54:
dan kies je toch voor dropdowns? je hebt nu ook overal 'last' achter staan
Nee, 'last' komt alleen tevoorschijn als er ook paginanummers achter staan. Als ik 't goed begrijp wil TS dat de 'new' link altijd zichtbaar is.

En die dropdowns zijn wel zo hoerig irritant... :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Ja, en dat is ook fijn, als de new link over al staat, wat betreft de functionaliteit, ik mis het nu al erg in de topics met maar 1 pag... ( :+ ) , en evt. kan get vervangen worden door een icoontje ofzo, wat niet zo opvallend is, als "men" er last van heeft omdat het zo opvalt

DM!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ik vind JHS zijn verhaal over dat icoontje wel erg goed idee. desnoods zelfs als je hem dan rechts uitlijnd :)

ik vind 'new' opzich ni zo erg, maar omdat het dan pal achter de topictitel staat zou het best wel eens tot leesfouten (en irritaties) kunnen leiden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ja het boeit mij persoonlijk niet eens waar ie staat, ik vind het een handig linkje die ook gewoon werkt voor topics met slechts 1 pagina, dus waarom niet gewoon altijd laten zien (al is het met een icoontje dat op een hele andere plek staat oid, zoals JHS al zegt)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[kaap]
Hoewel het me nog niet precies duidelijk is wat new doet...

new lijkt naar de "laaste pagina" te springen. Handiger zou zijn naar de "laatste posts" (als in "last") te springen als er niet meer dan het maximaal aantal berichten per pagina new is.

waarom: vaak werkt het zo, maar als er net een paar berichten op de volende pagina zitten kun je niet het hele topic bijlezen. Je verwacht toch alle new berichten. En omdat je niet meteen ziet dat er nog meer pagina's zijn (dat staat immers alleen onder en bovenaan , en dat zie je niet midden op de pagina.

(uiteraard hoort dit meer onder feature request thuis dan onder bugs)

PS, ik heb berichten per pgana op 100 staan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb zelf een hekel aan last omdat ik me altijd orienteer aan de hand van de positie van de post tov de pagina. Bovendien, als er meer nieuwe berichten zijn dan je berichten_per_pagina dan werkt de last methode sowieso al niet. Het lijkt mij dus ivm consistentie handiger om gewoon de echte pagina's aan te houden.

Wat me overigens wel handig lijkt is dat het duidelijker wordt weergegeven als er nog een pagina volgt. Vaak met actief posten en refreshen blijf je op een gegeven moment hangen, omdat je je niet realiseert dat er inmiddels alweer een nieuwe pagina is bijgekomen. Maar dat is een template feature waarover al een topic loopt hier in BUG

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://allcrispy.com/meuk/newmessage.png

Intentionally left blank

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Persoonlijk vind ik het uitstekend :)

DM!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 22:06

decramy

root@birdie:~#

als je dan toch bezig bent met maken van icoontjes kun je meteen het last knopje links van het new knopje zetten...
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/Open_on.gifTopic!!! 1 2 3last newdecramytijd

[ Voor 5% gewijzigd door decramy op 07-09-2004 23:17 ]

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
decramy schreef op 07 september 2004 @ 23:10:
als je dan toch bezig bent met maken van icoontjes kun je meteen het last knopje links van het new knopje zetten...
zoiets dus:
[afbeelding]Topic!!! 1 2 3last newdecramytijd
Zo staat het dus al?

Of zeg je het per ongeluk verkeerd om?

Maar de volgorde van last en new is een beetje persoonlijk. Mensen die gewend zijn blindelings op het meeste rechtse linkje te klikken voor last moeten nu ook al wennen. Een ander punt is dat new er ook staat, als er geen nieuwe berichten zijn. Het staat immers ook bij topics met een geel mapje.

En dan hier een revolutionair idee: Is het niet slim om, gezien de vergelijkbare functie van Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/Open_on.gif, om dit rode mapje voortaan als new linkje te laten werken?
Dan storen de mensen die new niet nuttig vinden zich er niet aan en kan je gewoon altijd een new linkje kwijt, omdat men puur naar de kleur van het mapje hoeft te kijken ipv de omvang van een topic in pagina's.

Klein detail is natuurlijk wel dat het mapje al een betekenis heeft gekregen in /bookmarks.

Volgens mij is het qua gebruiks/navigatiemogelijkheden duidelijker als het rode mapje als new link fungeert en als er een extra bookmark-edit icon/link bij /bookmarks staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 07-09-2004 23:43 ]

{signature}

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voutloos schreef op 07 september 2004 @ 23:38:
[...]

Zo staat het dus al?

Of zeg je het per ongeluk verkeerd om?

Maar de volgorde van last en new is een beetje persoonlijk. Mensen die gewend zijn blindelings op het meeste rechtse linkje te klikken voor last moeten nu ook al wennen. Een ander punt is dat new er ook staat, als er geen nieuwe berichten zijn. Het staat immers ook bij topics met een geel mapje.
dat laatste is inmiddels lokaal al verholpen door ook te checken of er daadwerkelijk nieuwe berichten zijn :)
En dan hier een revolutionair idee: Is het niet slim om, gezien de vergelijkbare functie van [afbeelding], om dit rode mapje voortaan als new linkje te laten werken?
Dan storen de mensen die new niet nuttig vinden zich er niet aan en kan je gewoon altijd een new linkje kwijt, omdat men puur naar de kleur van het mapje hoeft te kijken ipv de omvang van een topic in pagina's.

Klein detail is natuurlijk wel dat het mapje al een betekenis heeft gekregen in /bookmarks.

Volgens mij is het qua gebruiks/navigatiemogelijkheden duidelijker als het rode mapje als new link fungeert en als er een extra bookmark-edit icon/link bij /bookmarks staat.
nee, het folder-icoontje is voor mods al een directe link naar de topicadmin, die kan ik daarvoor dus niet gebruiken...

Intentionally left blank

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aha, vergeten dat bij modjes het scherm al lang 1 grote hoop links is. O-)

{signature}

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

lokaal aangepast :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.