Toon posts:

booktype veranderen van dvd+rw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een vraagje. Ik heb een philips dvdrw416n brander, en een standalone panasonic nv-vhd1 dvd-video-combispeler. Ik wil graag dvd+rw aan de praat krijgen in de standalone, maar dit is me nog niet gelukt. Ik heb gelezen dat je de booktype kunt veranderen in dvd-rom, maar dit wordt niet ondersteund door de philips dvd+r brander... Kan ik ook met een dvdspeler in de computer de booktype veranderen of heb ik hier echt een dvd brander voor nodig?
Ik heb ook gelezen dat ik de firmware kan flashen naar een HP300i, dan zou ik wel de booktype kunnen veranderen. Dit vind ik een beetje eng, ben bang dat het fout gaat en dat ik dan mijn brander de vernieling in help...
Iemand ideetjes?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 13:39
Met een speler kun je de booktype niet veranderen, voor het beschrijven van een dvd+rw is immers een brander nodig. (Een speler kan een dvd+rw enkel lezen niet beschrijven/veranderen.)

Het flashen is minder link dan sommigen je willen doen geloven. Als je een juiste versie hebt, in enige vorm buiten het apparaat, dan is dit met de juiste apparatuur terug te plaatsen in de geheugen bouwsteen.

Verwijderd

ParkOverall schreef op 30 augustus 2004 @ 16:44:
Met een speler kun je de booktype niet veranderen, voor het beschrijven van een dvd+rw is immers een brander nodig. (Een speler kan een dvd+rw enkel lezen niet beschrijven/veranderen.)

Het flashen is minder link dan sommigen je willen doen geloven. Als je een juiste versie hebt, in enige vorm buiten het apparaat, dan is dit met de juiste apparatuur terug te plaatsen in de geheugen bouwsteen.
hij heeft een schrijver hoor staat in de eerste regel.

@dvanes:

Niet alle branders ondersteunen booktype(bitsetting). En het veranderen van dvd+rw wordt helemaal lastigbij sommige branders vooral als dit geforceerd word, word hij misschien niet meer herkent als rw-dvd. en kun je hem dus niet meer wissen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:23:
[...]

hij heeft een schrijver hoor staat in de eerste regel.

@dvanes:

Niet alle branders ondersteunen booktype(bitsetting). En het veranderen van dvd+rw wordt helemaal lastigbij sommige branders vooral als dit geforceerd word, word hij misschien niet meer herkent als rw-dvd. en kun je hem dus niet meer wissen
Ik ben trouwens een zij ;)

Maargoed, ik wilde inderdaad ook weten of een dvdrom-speler ook booktype kan veranderen.
Als ik mijn brander ga flashen, hoe maak ik dan een backup van de originele firmware van Philips? Zou dat misschien op de cdrom met drivers van Philips kunnen staan?

Verwijderd

Helaas kan je met een dvd-speler alleen lezen. De booktype veranderen word t gedaan in je brand programma bv ->Nero ->recorder->recorder kiezen->opties
en daar kan je je booktype settings instellen.
Staat de instelling al op dvd-rom dan staat je brander bij default op dvd-rom en hoef je dus nix te veranderen. :+
Heb ook nog informatie gevonden over jou brander het is dus dezelfde als een Nec-1100 dvd brander maar dan met philips firmware erop.
Mocht je nog interesse hebben kijk dan hier http://club.cdfreaks.com/...82216&highlight=dvdrw416n 8)