tacacs database vullen uit excel

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 18:50

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
ik moet op mijn werk voor een groot inbel project honderden entries in tacacs aan maken. Nu ben ik bang voor tikfouten en wil heea automatisch laten gebeuren. Nu levert Cisco bij Tacacs een tooltje, csutil, voor het importeren van gegevens. Echter kan dat niet alle velden aan, en dus moet nog steeds veel via de webinterface ingevoerd worden.

Zijn er tooltjes die een database als input kunnen gebruiken en alles via een webinterface kunnen invullen op server (tacacs in dit geval)? Ik zelf dacht oorspronkelijk aan tools als roboform.

• Koffie
  • Laatst online: 28-08 08:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
je kunt met csutil een dump maken van een text file die de volgende entries bevatten:

ADD:blaat:CSDB:123:PROFILE:TEST

functies;
ADD
UPDATE
DELETE

kwestie van een functie in excel maken die alles omzet voor je in bovenstaand regeltje en dan kopieren naar een text file.

vervolgens doe je simpelweg csutil -i <textfile>

helaas kan dit utility niet alle attributen zetten, ik heb zelf dit probleem ook ondervonden (doe er etterlijke honderden per maand).

http://www.cisco.com/en/U...pter09186a008007cd57.html

je zult handmatig alle overige entries moeten invullen maar dit is wel alvast een stap op de goede weg.

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
zoals ikal zei is csutil niet voldoende. Het is de bedoeling dat er ip-adressen en dergelijke moeten worden ingevoerd. Dat gaat niet met csutil. Daarom zoek ik een app die het automatisch via de webinterface invoert.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Als je zoveel users hebt die inbellen dan neem ik aan dat je er een router voor hebt hangen die checked met de acs voor authenticatie etc?
als dat zo is waarom niet een ip pool definieren op de router zodat de klant een ip aangewezen krijgt? op die manier bespaar je ook ip adressen.

wbt automatisch invoeren via cisco, ik geloof niet dat dit kan maar als iemand wat weet ben ik zeker geinteresseerd.
misschien dat een radius server zoals steelbelted die mogelijkheid wel heeft maar dat betekent dat je infrastructuur herbouwd zou moeten worden.

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
nog wat extra informatie. Ik heb het dusgeprobeerd te scripten, maar dat is verduveld lastig omdat die velden die ik nodig heb geen input focus krijgen na een [tab]. (het zijn de NAR velden).
Pagina: 1