[XP] Account beschadigd na crash, kan niet meer inloggen*

Pagina: 1
Acties:

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
Ok, zit zeg maar met een klein groot probleem.

Toen ik een audio file aan het opslaan was, liep xp compleet vast en was niets meer mogelijk behalve de reset. Toen ik de pc opnieuw was opgestart en ik me wou aanmelden kreeg ik de foutmelding dat mijn account beschadigd was en contact moest opnemen wat de beheerder, wat ik uiteraard ben O-)

Heeft iemand een idee hoe je dit kan herstellen.

En nee, heb geen backups

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 16:49

Francois

Dus...

2x CTRL-ALT-DEL, username administrator & password leeg werkt ook niet?

• Willson
Francois schreef op 30 augustus 2004 @ 15:05:
2x CTRL-ALT-DEL, username administrator & password leeg werkt ook niet?
Ja, die login werkt wel.

Het gaat hier om het "Beheerder" account.
Werk nu momenteel ook met het Admin account :(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het "Beheerder"-account? Heb je die zelf aangemaakt oid? Verder een titeledit, want loeigrooit "HELP" in je titel is gewoon nergens voor nodig :)

HELP ! Login in XP werkt niet meer ! ==> [XP] Account beschadigd na crash, kan niet meer inloggen

• Willson
Iemand nog suggesties hoe ik mijn "Beheerder" Account kan herstellen ?

Verwijderd

Met de windows cd misschien:

Windows herstellen (repair) :|

Anders geen idee

Verwijderd

Hey daar,

>>>
Heeft iemand een idee hoe je dit kan herstellen.
>>>

Wellicht met F8 opstarten en kiezen voor last known good configuration? Werk alleen als de mislukte inlog er niet voor gezorgd heeft dat er een nieuwe configuratie bewaard is.

Misschien heb je nog een account met admin rechten en dan gewoon je profiel op je c:\documents en settings weg gooien?

Succes Rene

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:44
Ik zou zeggen, je "mijn documenten" map en "mijn favorieten" en "userdata" kopieeren.. je account deleten, een nieuwe account voor jezelf aanmaken, en bovenstaande 3 directories daar weer heen kopieeren :)

Verwijderd

Idd, uw profiel volledig opnieuw aanmaken zoals hierboven beschreven zou moeten werken.

Op het werk hebben we ook veel kapot geschreven profielen (wij werken met zwervende profielen).

Moet inderdaad lokaal het profiel verwijderen, en terug aanmaken. (in ons geval handig aangezien alles gewoon terug wordt opgehaald bij het laden).

edit:
Semi off topic
Iemand die weet hoe het komt dat de profielen beschadigd geraken?
Ikzelf zet regelmatig ook mijn pc gewoon af, en ik heb nog nooit een beschadigd profiel gehad!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 16:17 ]

Verwijderd

Let wel dat als je dit doet (kopieeren) je rechten op het filesysteem vervallen.
Ik denk niet dat je dit echt gebruikt, maar je weet maar nooit :)

Dus ook al maak je een account met dezelfde naam aan, rechten zijn weg (tenzij je de SID kopieert naar het nieuwe account)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 16:14:
Semi off topic
Iemand die weet hoe het komt dat de profielen beschadigd geraken?
Ikzelf zet regelmatig ook mijn pc gewoon af, en ik heb nog nooit een beschadigd profiel gehad!
Kan aan veel liggen.
- Net pech hebben dat xp met kritiek bestand bezig is.
- Kapotte clusters op harde schijf
- Virus/spyware?
- geen linux })

Ik heb zelf wel een keer gehad na crash dat ik mijn password niet meer kon intypen, omdat tekens niet goed herkend werden van toetsenbord |:( (lag niet aan toestenbord met 3 verschillende geprobeert)

• Willson
Het is inmiddels opgelost door een nieuw account aan te maken.
Pagina: 1