Toon posts:

shoutcast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er een programma zou zijn wat lijkt op icecast maar dan met het verschil dat er geen mp3 bestanden geshoutcast worden, maar gedecodeerde mp3 bestanden (wav). Dat zou voor mij ideaal zijn, dan kunnen mijn hele rij 486sx machines ook nog als leuke radio dienen. Dus als het ware een icecast met een mp3 decodertje erin.

Verwijderd

heb je al eens op freshmeat gekeken?
www.freshmeat.net
zou't zo niet weten maar daar heb je de meeste kans :)

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Er is iets als een network audio protocol. Daarmee zou je willekeurig geluid over een netwerk moeten kunnen afspelen. Ik denk dat het NAS heet, niet 100% zeker. Ik ben het wel eens tegen gekomen in configure scripts, maar ik heb me er nooit in verdiept.

"This is the noise that keeps me awake."

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ik neem aan dat je dit op je thuisnetwerkje wil gaan doen? Dan kan dan je gewoon esd gebriuken, en in Xmms (en uiteraard andere programma's die esd ondersteunen) als output gewoon je esd driver kiezen. Op je 486 draai je dan een esd server, die al je herrie direct naar je geluidskaartje stuurt. Werkt hier perfect (al is de server een Pentium 75, maar goed).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum