Toon posts:

Mobo afstandsbusjes noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe case gekocht (Aerocool nogwat).
Dezelfde dag had ik met veel ambitie alles overgezet in mijn nieuwe case.
Wat me toen opviel was, wanneer ik die koperen afstandhouders (voor mijn moederbord) in mijn nieuwe case plaatste, paste min moderbord niet in, nouja ik bedoel die aansluiten voor je externe hardware. Ik kreeg ze niet door die 'openingen'. Wanneer ik de koperen afstandhouders niet gebruikte, paste ze als gegoten. Dus, sinds 2 weken zit mijn moederbord aan de case vast geschroefd , zonder koperen afstandshouders (6 st.) en het werkt perfect.

Heeft een van jullie een andere idee? Kan dit op den duur schadelijk zijn voor mijn moederbord? Is er iets ander wat ik in plaats van koperen afstandshouders kan gebruiken, bv. zoals kunstof / koperen ringen ofzo iets?

mod-remark: topic afgesplitst van [rml][ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > JA![/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 14:30 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 07:35

Twhomp

Stayin' Alive

Lord_Salo schreef op 30 augustus 2004 @ 08:44:

Heeft een van jullie een andere idee? Kan dit op den duur schadelijk zijn voor mijn moederbord? Is er iets ander wat ik in plaats van koperen afstandshouders kan gebruiken, bv. zoals kunstof / koperen ringen ofzo iets?
Een moederbord monteren op een platte moederbord tray is vrij dodelijk voor je bord (zie het CM mislukkelingen topic maar). Dan heb je veel geluk gehad.

Ik denk persoonlijk eerder dat je het moederbord op verhoginkjes op je moederbord hebt gemonteerd. Dan gaat het wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 14:26 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Twhomp schreef op 30 augustus 2004 @ 09:50:
[...]

Een moederbord monteren op een platte moederbord tray is vrij dodelijk voor je bord (zie het CM mislukkelingen topic maar). Dan heb je veel geluk gehad.

Ik denk persoonlijk eerder dat je het moederbord op verhoginkjes op je moederbord hebt gemonteerd. Dan gaat het wel goed.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar wat kan ik eraan doen, aangezien ik geen koperen afstandhouders kan toepassen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 14:26 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:37

Rmg

Lord_Salo schreef op 30 augustus 2004 @ 08:44:
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe case gekocht (Aerocool nogwat).
Dezelfde dag had ik met veel ambitie alles overgezet in mijn nieuwe case.
Wat me toen opviel was, wanneer ik die koperen afstandhouders (voor mijn moederbord) in mijn nieuwe case plaatste, paste min moderbord niet in, nouja ik bedoel die aansluiten voor je externe hardware. Ik kreeg ze niet door die 'openingen'. Wanneer ik de koperen afstandhouders niet gebruikte, paste ze als gegoten. Dus, sinds 2 weken zit mijn moederbord aan de case vast geschroefd , zonder koperen afstandshouders (6 st.) en het werkt perfect.

Veel areocool cases hebben een soort "eilandjes" op de tray zitten zodat niet je hele mobo tegen het metaal zit. daar zijn inderdaad geen afstands busjes nodig.

Afstands busjes zijn btw verschillend per kast ;) dus alleen gebruiken die bij de kast hoort en niet "meenemen" uit een oude kast

* Rmg heeft eens een keer een mobo krom getrokken op die manier de afstandsbusjes waren te kort :+

Dit topic is gesloten.