Problemen met Interscan servers

Pagina: 1
Acties:

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Topicstarter
Hi mensen van Tweakers,

Ik hang met mijn pc in een lekker groot Europees WAN, maar heb sinds de updates van de InterScan Virusscanners een groot probleem.

Het is niet meer mogelijk om van de website die onder mijn beheer is, en ook support levert naar talloze field engineers, te downloaden.

Na een aantal traces te hebben gedaan, lijkt het of de InterScan- server de Content-Dispositions overhoop gooit.

De website maakt gebruik van een zogeheten 'streaming- mechaniek', waarmee de gebruiker door middel van een bepaling 'bad/type' aan de Content-Type, gedwongen wordt om het aangeboden file te saven.

Met Ethereal, trace pakketje, tover ik hetvolgende boven tafel.

Als ik een oude InterScan server gebruik voor het downloaden, dan verschijnt de volgende Content Disposition:
[b]Content-Disposition: attachment; filename=[filename].[extensie]\r\n
Content-Type: bad/type\r\n
Cache-Control: private\r\n[/b]

Gebruik ik een Interscan server die ge-update is dan krijg ik hetvolgende:
[b]Cache-Control: private\r\n
Content-Disposition: attachment; filename=[filename].[extensie], attachment;filename=downloadfile.asp?FileID=[ID-nummer]\r\n
Content-Type: bad/type\r\n[/b]

Wat nu optreed is als merkwaardig te bestempelen.
De oude interscan laat het file gewoon doorgaan en de user kan het file saven/downloaden.
De ge-update server geeft ge-emmer.

Eerst wordt het initiële GET request vertaald door deze door te geven naar de InterScan server, de InterScan plaatst vervolgens het GET request naar de site toe.
InterScan slaat het file, tijdelijk, op en geeft vervolgens de gebruiker de optie om het file, na het gescanned te hebben, het file op te slaan.

Wil de user het file opslaan, dan komen de problemen.
1- Het filename is compleet anders, bij wijziging van de naam, moet deze identiek zijn aan de naam die de InterScan Server heeft gedownload, anders krijg je een nietbestaand file dat niet gelijk is aan het file dat de server zojuist heeft gedownload.
2- De extensie is compleet anders... Het file type staat vast gelegd als een '. Document'.
3- het file is dus vrijwel niet te downloaden.

Mijn vraag is:
Is er iemand onder de tweakers die bekend is met dit probleem en kunnen die er hun vingers op leggen wat er verkeerd is?

of:

Heeft iemand van een situatie gehoord, die gelijk is aan deze, en weet diegene al waar een oplossing te vinden is?

NE-Hoo, ik weet eigenlijk niet of dit ook het goede forum, maar ik dacht, bedrijfs-netwerken... virus scanner servers... netwerk verkeer....? ;)

Mijn dank is iig groot als jullie mij op weg kunnen helpen.

...:::everybeat.nl

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Je bent denk ik niet de enige: vanmiddag kreeg ik op de site www.falkplan.nl een foutmelding van Interscan. Momenteel is de site off-line. Dat is wel erg toevallig.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Topicstarter
paulhekje schreef op 30 augustus 2004 @ 19:37:
Je bent denk ik niet de enige: vanmiddag kreeg ik op de site www.falkplan.nl een foutmelding van Interscan. Momenteel is de site off-line. Dat is wel erg toevallig.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben dan.. maarja... helaas nog geen oplossing. :s

...:::everybeat.nl