USB Muis valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
Hallo,

Ik heb een Shuttle SB75g2 met een standaard shuttle voeding (220watt)
En sinds een paar dagen valt om het uur mijn muis uit. (Microsoft Explorer 3.0) enigste wat nog helpt is usb stekker eruit en er weer in te steken.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Mijn webcam wil ook al niet goed werken. Usb lampje blijft wel gewoon licht geven als de led van de muis bijna uitgaat.
Want het ledje brand HEEL zwakjes.

Ik draai windows 2000prof met alle fixes.

Verwijderd

meestal is dat een powersaveprobleem.

Als je in de devicemanager bij usb apparaten voorkomt dat windows de aangesloten usb apparaten in een powersavemode kan zetten dan is meestal dit probleem opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 14:23 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52
Al zelf wat geprobeert? Zoals andere voeding of iets?

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Je geeft het zelf al aan. De voeding is net te krap. Ik had een 300 watt en dezelfde problemen. Vervanging door een 350 watt (let op: kijk naar de spanningen en de te leveren amperes, dat zegt meer dan hoeveel watt een voeding uit het lichtnet opneemt !) loste mijn probleem op.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

• Hennie-M
dat is dus een probleem
voor mijn shuttle ZIJN geen andere voedingen :|
ik heb powerprofile op always on gezet.

Hopen dat het goed komt!
Ik heb de USB hubs in device manager bekeken maar ik kon niets vinden dat dit op standby kon.
offtopic:
ik zag wel dat de muis wel 100mA gebruikt :)

[ Voor 62% gewijzigd door Hennie-M op 30-08-2004 14:29 ]

• My-life
Je kunt er toch wel 1 proberen? De stekkers zijn hetzelfde toch? Heb je al gedaan wat qabooze zei?

• Hennie-M
My-life schreef op 30 augustus 2004 @ 14:29:
Je kunt er toch wel 1 proberen? De stekkers zijn hetzelfde toch? Heb je al gedaan wat qabooze zei?
Ik heb die muis al in alle poorten gehad maar probleem bleef.
Ik denk dat het nu afwachten is.

• My-life
Kweet niet waar je dat vandaan hebt, maar ik had het over de voeding. Misschien past hij niet in je kast, maar je kunt hem er even naast houden om te proberen toch?

• Hennie-M
My-life schreef op 30 augustus 2004 @ 14:32:
Kweet niet waar je dat vandaan hebt, maar ik had het over de voeding. Misschien past hij niet in je kast, maar je kunt hem er even naast houden om te proberen toch?
Oh sorry zo had ik het niet begrepen. Ik heb nu even geen andere voeding. En ik heb pas geleden idd een andere powerprofile geladen. Dus ik kijk dit even aan en dan ga ik een andere voeding regelen!

Verwijderd

Hennie-M schreef op 30 augustus 2004 @ 14:34:
[...]

Oh sorry zo had ik het niet begrepen. Ik heb nu even geen andere voeding. En ik heb pas geleden idd een andere powerprofile geladen. Dus ik kijk dit even aan en dan ga ik een andere voeding regelen!
Ik bedoel eigenlijk het volgende:
ga naar:

Start,
Settings,
Control Panel,
system,
hardware,
Device manager,
Universal SerialBus contoller,
dubbelklik op USB RootHub,
en ontvink bij Powermanagement:
Allow the computer to turn off this device to save power.

suc6

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

walstroom schreef op 30 augustus 2004 @ 14:23:
Je geeft het zelf al aan. De voeding is net te krap. Ik had een 300 watt en dezelfde problemen. Vervanging door een 350 watt (let op: kijk naar de spanningen en de te leveren amperes, dat zegt meer dan hoeveel watt een voeding uit het lichtnet opneemt !) loste mijn probleem op.
Shuttle barebones staan bekend om de goede en stabiele voedingen, heb zelf soms alle poorten vol en nergens last van.
Usb2.0 poorten krijgen namelijk de drivers zodra je na de SP1 installatie in XP in apparaatbeheer de dan nog niet goed herkende Usb poorten aanklikt, en windows naar drivers laat zoeken. Ik heb gelezen dat je win2k hebt, dont worry :)
Je zou ook even op de Shuttle cdrom kunnen kijken daarvoor, echter gebruik ik die zelf nooit.
Het is wel vreemd dat het pas sinds kort is. Meerdere apparaten tegelijk aangesloten op je Shuttle? (webcams gebruiken erg veel) Bepaalde software geinstalleerd?

(ah, collega kwam al met het idee van powermanagement :) )

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 30-08-2004 14:52 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Ben je er zeker van dat het een voedingsprobleem is? Gebeurt dit ook als de webcam en het USB lampje niet aangesloten zijn?
Als je muis al wat ouder is kan het best zijn dat het kabeltje van de muis gebroken is, daar zijn sommige MS muizen gevoelig voor.
(is mij ook overkomen)

Signatures zijn voor boomers.

• Hennie-M
Bedankt Qabooze, dat had ik al gevonden en dat vinkje stond al uit.

Power management staat op Always On, een reboot verder en ik heb er nog steeds last van!
Ik zal nog wat meer specs posten,
Shuttle sb75g2 met standaard voeding
2x 160gig sata (raid-0)
radeon9800pro
liteon 8x dual layer dvd brander
intel 3.2 northwood (had eerst prescott maar ding werdt echt VEELSTE heet)
Leadtek winfast tv tuner
En er hangt nu alleen de muis aan. temperaturen volgens speedfan:

50 50 en 40 bijna idle met HT aan.
(winamp,mirc en msn staan aan)

Voltage Readings volgens Speedfan
Vcore1 1.52v
vcore2 1.49
+3.3v 3.28v
+5v 4.95v
+12v 12.29v
-12v 11.87v
-5v 0.58v
Vbat 4.08V
Maasluip schreef op 30 augustus 2004 @ 14:52:
Ben je er zeker van dat het een voedingsprobleem is? Gebeurt dit ook als de webcam en het USB lampje niet aangesloten zijn?
Als je muis al wat ouder is kan het best zijn dat het kabeltje van de muis gebroken is, daar zijn sommige MS muizen gevoelig voor.
(is mij ook overkomen)
Lampje en webcam zijn nu niet aangesloten.
En Muis heb ik op campzone gekocht en ben ik voorzichtig mee geweest. maarja hij kwam wel in een zakje.

Ik zal zo eens kijken wat ie doet onder Knoppix!
edit: Onder knoppix valt hij niet uit..
Het zal wel een driver probleem zijn dan :(

[ Voor 53% gewijzigd door Hennie-M op 30-08-2004 15:31 ]

Pagina: 1