afdrukken digitale foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppi78
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-08 22:01
Hoi,
Ik heb een paar keer foto's laten afdrukken bij de Hema en de AH. Nu ben ik heel erg ontevreden over de info die op de sites staat. Er staat namelijk bij beide dat je foto's 10x15cm wordt (dit staat overigens op vrijwel alle sites), maar in werkelijkheid worden je foto's (in ieder geval bij de Hema en de AH), 6x4 inch en dit scheelt een aantal millimeters.

Ik heb dit ook getest bij de AH en foto's aangeleverd op 300dpi, eentje met 1800x1200pixels (6x4") en eentje met 1792x1195pixels (15x10cm). Deze laatste werd netjes opgerekt tot full size (dus geen wit randje) en het resultaat was dan ook vaag.
<B>offtopic</B>
Dit komt omdat er wordt overgesampled met een factor 1.004, wat signaal processing technisch gezien een erg slechte factor is, omdat je lange filters nodig hebt om aliasing te onderdrukken en lange filters worden meestal niet gebruikt.
<B>end offtopic</B>

Verder is het zo, dat ik mijn digitale foto's altijd 'verdacht' scherp vind. Dat kan uiteraard aan mijn camera liggen (Canon A70), maar ook aan de afdruk centrale of aan de resolutie waarin ik de foto's aanlever. Ik gebruik normaal altijd 300dpi, maar misschien is lager wel mooier, omdat het dan vager eruit ziet.

Nu zijn mijn vragen: Wat is jullie ervaring bij foto's? Op welk formaat worden ze werkelijk afgedrukt en welke fotocentrale levert werkelijk foto's op de maat die ze specificeren op de site? En welke resolutie geeft het beste resultaat?

alvast bedankt voor je reactie
Pepijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:41

janklp

FortyTwo Capital

De afrdrukcentrale van de hema en de albert heijn zijn toevallig net als beste getest. Weet niet maar hoe het precies zit maar je moet zelf de afbeelding al bijsnijden voordat je hem opstuurt naar bijvoorbeeld de hema. Anders knippen ze stukken van de foto.

Als ik het goed heb dan heeft de site van de hema een soort service waarbij je zelf de foto daarmiddel van een kader al kan bijknippen! Dan zal het goed moeten gaan. Ik weet verder niet precies op wat voor formaat je dan de foto's krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
@Januszjes: TS bedoelt niet de verhoudingen (6x4" is dezelfde verhouding als 15x10 cm) maar het formaat zelf. Bijknippen is hier dus niet aan de orde.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

weet iemand nog van die gratis programmatjes om je foto in de goede verhouden te knippen 2:3 was dat d8 ik ( waarmee je in een keer de goede verhouding kan uitknippen

download linkje ofzo graag kan het nergens meer vinden

update : ik bedoel croppen / niet rezisze

ik zoek dus gratis progje waarma ik dat dus kan zonder dat hij opslaat met extra jpg compressie wie weet het !?

[ Voor 44% gewijzigd door BruceLee op 30-08-2004 15:46 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Druk je foto's gewoon op 4:3 af bij de mediamarkt voor 9 cent p/stuk. (en nee, ik werk er niet en heb geen aandelen daar ofzo :) )

had je post niet hier: Digitale foto's afdrukken gekund?

[ Voor 27% gewijzigd door Mercarra op 30-08-2004 14:43 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:23

Haaguit

HBZNPLT!

Ik druk foto's af bij een zaak die op digitaal formaat afdrukt, dus 3:4 ipv 2:3. Op die manier vallen er geen randen weg. Ik lever altijd 5MP aan, ongeacht formaat, en ben zeker niet ontevreden over het resultaat. HEMA is van de algemeen bekende wel de beste vind ik, al hebben ze geen idee achter de balie van de formaten en zaken zoals wegsnijden.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:33

Sebazztiaan

sebas!

Ik laat mijn foto's altijd bij het kruidvat afdrukken, en ik ben er zeer tevreden over. Ik ben ook in het bezit van een A70, en ik lever de foto's aan in 3MP formaat, en de fototjes komen altijd terug in het 10*13 formaat, niks knippen, niets resizen, gewoon aanleveren.

Dat is dan ook nog eens voor een zeer goede prijs +/- 10ct per foto bij meer dan 100 foto's (incl overige kosten, ongeveer 2 euro)

Hulde aan het kruidvat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Peppi78 schreef op 30 augustus 2004 @ 14:17:
Verder is het zo, dat ik mijn digitale foto's altijd 'verdacht' scherp vind. Dat kan uiteraard aan mijn camera liggen (Canon A70), maar ook aan de afdruk centrale of aan de resolutie waarin ik de foto's aanlever. Ik gebruik normaal altijd 300dpi, maar misschien is lager wel mooier, omdat het dan vager eruit ziet.
Hoe krijg jij 300 dpi uit een A70?? Heb zelf een A75 en daar komen ze op 180 dpi uit, dus vind het knap dat jij 300 krijgt :P

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SjonKanon schreef op 30 augustus 2004 @ 17:35:
[...]

Hoe krijg jij 300 dpi uit een A70?? Heb zelf een A75 en daar komen ze op 180 dpi uit, dus vind het knap dat jij 300 krijgt :P
Dat kan je gewoon in bijvoorbeeld photoshop veranderen, je kan hem ook op 10000 zetten, maar wat schiet je ermee op? De afdrukcentrale drukt je foto gewoon af, onafhankelijk van de dpi die jij ingesteld hebt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
BruceLee schreef op 30 augustus 2004 @ 14:40:
weet iemand nog van die gratis programmatjes om je foto in de goede verhouden te knippen 2:3 was dat d8 ik ( waarmee je in een keer de goede verhouding kan uitknippen

download linkje ofzo graag kan het nergens meer vinden

update : ik bedoel croppen / niet rezisze

ik zoek dus gratis progje waarma ik dat dus kan zonder dat hij opslaat met extra jpg compressie wie weet het !?
Ik gebruik al enige tijd Cropit dit proggie is perfect om de goede verhouding te krijgen voor het afdrukken via afdrukcentrales.

Je kunt um hier gratis downen:
http://www.entrysoft.com/Crop_It_.16.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zoals al eerder werd gezegt...de resolutie kan je in photoshop zelf aanpassen.
Maar zou daarvoor de crop tool gebruiken. Hier kan je precies de afmetingen kiezen die jij wil en bij welke resolutie.
Zou hem alleen niet opblazen want dat gaat vaak tenkoste van de kwaliteit.

En over die scherpte kan zijn dat ze er bij de centrale nog is extra een verscherping over heen gooien. Zou je even moet kijken als je de foto;s upload of je kan kiezen dat er verder niks aan gebeurd dus dat jij de fotos krijgt zoals je ze aanleverd.

Maar zo knap was het dus niet om hem op 300 te krijgen :P gewoon wat beter kijken SJonkanon :P

Ohw trouwens...de term DPI ( Dots per Inch) is niet goed...
de juiste term is PPI ( Pixels per Inch )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Laatst online: 13-10 15:38
Is dit ook goed in photoshop?
Width 4500
Height 3000

Width :15 cm
Height :10 cm
Resolution :300 pixels/cm od moet dit pixels inch zijn?

Ik heb namelijk veel foto's gecropped met de 300 pixels/cm gedaan. Is dat erg ?behalve dat de foto's groter worden in size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Blijepeen schreef op 30 augustus 2004 @ 18:59:
Width 4500
Height 3000

Ik heb namelijk veel foto's gecropped met de 300 pixels/cm gedaan. Is dat erg ?behalve dat de foto's groter worden in size.
Als je iets wilt laten afdrukken bij de hema, dan is het enige wat je moet doen je foto bijsnijden naar 3:2, je hoeft verder niks aan de dpi of resolutie te veranderen. De resolutie moet je gewoon houden zoals het origineel, alleen de korte kant is iets minder pixels (in de lengte haal je niks weg).

DPI veranderen heeft echt geen zin, want of je hem nou als 1.5 cm x 1 cm aanlevert, of 150cm x 100cm, de hema drukt hem toch af als 15x10. Ze verdelen alle pixels gewoon gelijkmatig over die 15x10, onafhankelijk van wat jij instelt als dpi.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppi78
[...]

Het gaat om het aantal pixels per inch. Als ik een foto's van 6x4" maak, dan heb ik dus 1800x1200 pixels nodig, oftewel 300dpi.

Als jij nu dezelfde foto op 150dpi aanleverd, heeft hij een afmeting van 12x8", maar nog steeds 1800x1200 pixels. Bij de afdrukcentrale zullen ze dan de foto kleiner maken (qua centimeters), maar het aantal pixels zal behouden blijven -> en dus gaat de resolutie omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijepeen schreef op 30 augustus 2004 @ 18:59:
Width 4500
Height 3000

zou hetn iet in centimeter doen...altijd in inch want als je het in centimeters doet blaas je je foto op..en gaat photoshop zelf pixels bereken wat altijd ten koste van je kwaliteit gaat...
want 4500 bij 3500 pixels is best groot....viooir een print van 10 bij 15 cm op 300ppi. en klopt ook niet :P als je het zou gaan bereken kom jen ooit bij zulke aanatllen pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op 30 augustus 2004 @ 19:37:
[...]

Als je iets wilt laten afdrukken bij de hema, dan is het enige wat je moet doen je foto bijsnijden naar 3:2, je hoeft verder niks aan de dpi of resolutie te veranderen. De resolutie moet je gewoon houden zoals het origineel, alleen de korte kant is iets minder pixels (in de lengte haal je niks weg).

DPI veranderen heeft echt geen zin, want of je hem nou als 1.5 cm x 1 cm aanlevert, of 150cm x 100cm, de hema drukt hem toch af als 15x10. Ze verdelen alle pixels gewoon gelijkmatig over die 15x10, onafhankelijk van wat jij instelt als dpi.
Dit is niet waar wat je zegt...de resolutie is zeker wel belangrijk.
Wat nou als de winkel zijn bestanden graag 10x15cm wil hebben op 300 ppi
en jij brengt de fotos aan op 10x15cm op 100 ppi..reken erop dat jij verschil ziet.

want je heb dan duidelijk minder pixels in de lengte en in de breedte.
want je heb minder pixels op een inch zitten zoals de resolutie zelf al zegt..pixels per inch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppi78
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:33:
[...]
Zoals al eerder werd gezegt...de resolutie kan je in photoshop zelf aanpassen.
Maar zou daarvoor de crop tool gebruiken. Hier kan je precies de afmetingen kiezen die jij wil en bij welke resolutie.
Zou hem alleen niet opblazen want dat gaat vaak tenkoste van de kwaliteit.
Bij het aanpassen van de resolutie kan er kwaliteit verloren gaan, als je gebruikt maakt van resamplen. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van een soort van interpolatie, en dit betekent eigenlijk altijd informatie 'bedenken' die er eigenlijk niet is. Als dit gebeurt met een factor >>1 is er weinig aan de hand, maar kleine factoren zoals ze bij de AH doen, als het aantal pixels net niet goed is (zie mijn voorbeeld 1,004) is erg slecht. Je krijgt dan last van 'spookbeelden'=aliasing en vage overgangen.
Het aanpassen kan ook gedaan worden door het croppen van de foto icm het veranderen van de grootte van de foto (dus lengte en breedte verkleinen/vergroten). Dit gaat niet ten koste van de kwaliteit, omdat er niet wordt geinterpoleerd. Als je dus kunt kiezen, kies dan voor croppen.

Ik weet alleen niet hoe ik photoshop zover krijg dat hij precies 1800x1200 cropt. Wat ik wel weet is hoe hij een bepaalde verhouding kan croppen en dat uitgesneden deel kan resamplen op een bepaalde resolutie/aantal pixels. Dit is echter niet hetgeen ik wil. Ik wil tegen photoshop kunnen zeggen, dat ik 1800x1200 pixels wil uitsnijden. Hoe doe ik dat?
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 18:33:
Ohw trouwens...de term DPI ( Dots per Inch) is niet goed...
de juiste term is PPI ( Pixels per Inch )
Waarom is de term DPI niet goed? Ik dacht eigenlijk dat dat hetzelfde was als PPI. Dots en pixels zijn toch hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppi78
Peppi78 schreef op 30 augustus 2004 @ 14:17:
Ik heb dit ook getest bij de AH en foto's aangeleverd op 300dpi, eentje met 1800x1200pixels (6x4") en eentje met 1792x1195pixels (15x10cm). Deze laatste werd netjes opgerekt tot full size (dus geen wit randje) en het resultaat was dan ook vaag.
Ik heb eigenlijk nog niemand gehoord over het formaat van de foto. Wie kan mij vertellen wat het werkelijk formaat is van de afgeleverde foto. Als je een digitale foto afdruk naast een analoge houdt, zie je dat de digitale net ietsje groter is. Klopt dit ook voor afdrukken die niet van de Hema of AH afkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 20:23:
[...]

Dit is niet waar wat je zegt...de resolutie is zeker wel belangrijk.
Wat nou als de winkel zijn bestanden graag 10x15cm wil hebben op 300 ppi
en jij brengt de fotos aan op 10x15cm op 100 ppi..reken erop dat jij verschil ziet.

want je heb dan duidelijk minder pixels in de lengte en in de breedte.
want je heb minder pixels op een inch zitten zoals de resolutie zelf al zegt..pixels per inch ;)
Niet mee eens.

Ik bedoelde dat het geen zin heeft om bij het croppen te gaan upsampelen, zoals hij wel gedaan heeft. Ik zeg toch niet dat de resolutie niet belangrijk is? Zei juist dat je hem zo origineel mogelijk moet houden, zoals hij uit de camera komt, dan is hij het grootst.

Verder heeft dpi of ppi zelf instellen geen zin, want of je nou een foto levert van 3000x2000 pixels met 300dpi, of een foto van 3000x2000 pixels met 100dpi, je ziet geen verschil in de afdruk. De hema (of andere willekeurige afdrukboer) stelt het namelijk gewoon in dat die 3000 pixels 15cm lang zijn, en die 2000 pixels 10 cm. Dan kan je wel zelf met de dpi rommelen, maar de foto blijft 15x10 cm, en de resolutie 3000x2000, meer detail valt er niet uit te halen door het opeens op 300 dpi te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Laatst online: 13-10 15:38
Dus als ik ze nu inlever met mijn setting krijg ik dan kwaliteit verschil?

Of toch niet? Ben het ff kwijt 8)7
Heb namelijk geen zin en tijd om alle foto's weer te croppen. En te bewerken in fotosoep. Dit kan ik niet terug draaien

[ Voor 35% gewijzigd door Blijepeen op 30-08-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op 30 augustus 2004 @ 21:19:
[...]

Niet mee eens.

Ik bedoelde dat het geen zin heeft om bij het croppen te gaan upsampelen, zoals hij wel gedaan heeft. Ik zeg toch niet dat de resolutie niet belangrijk is? Zei juist dat je hem zo origineel mogelijk moet houden, zoals hij uit de camera komt, dan is hij het grootst.

Verder heeft dpi of ppi zelf instellen geen zin, want of je nou een foto levert van 3000x2000 pixels met 300dpi, of een foto van 3000x2000 pixels met 100dpi, je ziet geen verschil in de afdruk. De hema (of andere willekeurige afdrukboer) stelt het namelijk gewoon in dat die 3000 pixels 15cm lang zijn, en die 2000 pixels 10 cm. Dan kan je wel zelf met de dpi rommelen, maar de foto blijft 15x10 cm, en de resolutie 3000x2000, meer detail valt er niet uit te halen door het opeens op 300 dpi te zetten.
]

Ja dat is ook zo dat je hem zo orgineel mogelijk moet houden maar je moet zelf wel croppen naar de afmetingen die het lab vraagt...tenzij jij wilt dat je die crop laat doen door een bedrijf dat jij dan verder niet meer in handen heb? Want een foto aanleveren die groter is dan die printer aan kan heeft totaal geen nut word de foto echt niet beter van.
Als ik zelf fotos aan het vaklab lever dat lever ik ze aan zoals ik ze wil hebben en niet dat derden er nog een keer mee gaan klooien

Wat je zegt in dat 2de deel is ook zo....maar als je het heb over afmetingen in cm zoals ik dus vertelde en eerder ergens ook verteld werd dan is de resolutie wel belangrijk.
Maar tuurlijk als je praat in afmetingen van pixels dan is het duidelijk dat dat verder niet belangrijk is.
Maar wat ik net dus vertelde over dat jij maar is je foto die uit je camera komt gaat croppen met de croptool in photoshop op 10x15cm op 300 ppi en maak van het orgineel ook maar een crop van 10x15cm op 100 ppi... en breng ze maar weg... dan zie je echt wel verschil. en kijk ook maar even naar de image size dan word het je wel duidelijk waarom.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peppi78 schreef op 30 augustus 2004 @ 21:01:
[...]

Ik weet alleen niet hoe ik photoshop zover krijg dat hij precies 1800x1200 cropt. Wat ik wel weet is hoe hij een bepaalde verhouding kan croppen en dat uitgesneden deel kan resamplen op een bepaalde resolutie/aantal pixels. Dit is echter niet hetgeen ik wil. Ik wil tegen photoshop kunnen zeggen, dat ik 1800x1200 pixels wil uitsnijden. Hoe doe ik dat?

Waarom is de term DPI niet goed? Ik dacht eigenlijk dat dat hetzelfde was als PPI. Dots en pixels zijn toch hetzelfde?
Als je in photoshop zit druk je op C dan krijg je de crop tool of gewoon bij de tools de crooptool selecteren. en dan kan je boven in beeld de afmetingen invullen.

in jou geval typ je in: bij width: 1800 px en bij height: 1200 px dan krijg je precies dan kan je precies die afmeting maken van je foto. Weet niet of je foto ook die verhouding heeft zo niet dan moet je een kleine uitsnede maken.
En trouwens nog even over die PPI en DPI...ppi word gebruikt bij digitale beelden enz waar een ebeld is opgebouwd uit pixels en DPI word gebruikt bij printers enz...

hier nog een qoute van een site:
PPI (Pixels per inch) en DPI (Dots per inch) worden herhaaldelijk door elkaar gebruikt, zowel door professionals als amateurs. Het is onjuist, hoewel we meestal wel begrijpen wat wordt bedoeld. Bij digitale camera's, scanners en beeldschermen praten we over PPI, terwijl we het bij printers hebben over DPI.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Kuch..!

De Hema stelde me afgelopen maand al op de hoogte en ook op de Hema-site staat het volgende:

Afdrukken van digitale bestanden op echt fotopapier
Een totaaloverzicht van alle formaten en prijzen die u online kunt bestellen. Nieuw is het digitale formaat 11,4x15. En voor zowel het formaat 10x15 als 11,4x15 geldt onze staffelkorting: hoe meer u bestelt, hoe lager de prijs!

Probleem opgelost lijkt me.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppi78
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 22:38:
Als je in photoshop zit druk je op C dan krijg je de crop tool of gewoon bij de tools de crooptool selecteren. en dan kan je boven in beeld de afmetingen invullen.

in jou geval typ je in: bij width: 1800 px en bij height: 1200 px dan krijg je precies dan kan je precies die afmeting maken van je foto.
Als ik de handleiding van Photoshop lees, zegt deze dat je op deze manier de uitsnede resampled op de aangegeven resolutie. Er wordt dus geen uitsnede van 1800x1200px gemaakt, maar er wordt een uitsnede gemaakt en deze wordt verwerkt tot een uitsnede van 1800x1200px (subtiel verschil).
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 22:38:
En trouwens nog even over die PPI en DPI...ppi word gebruikt bij digitale beelden enz waar een beeld is opgebouwd uit pixels en DPI word gebruikt bij printers enz...
Klinkt heel logisch. Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peppi78 schreef op 30 augustus 2004 @ 23:51:
[...]

Als ik de handleiding van Photoshop lees, zegt deze dat je op deze manier de uitsnede resampled op de aangegeven resolutie. Er wordt dus geen uitsnede van 1800x1200px gemaakt, maar er wordt een uitsnede gemaakt en deze wordt verwerkt tot een uitsnede van 1800x1200px (subtiel verschil).
Dat ligt er aan wat jou bestand is..als jou bestand groter is dan 1800 bij 1200 maakt dat niet uit. Anders als je een andere verhouding heb krijg je nooit precies die afmetingen. En dan gaat het fotolab voor jou de uitsnede maken door er wat afte snijden wat je dus zelf niet in de hand heb.

Je kan in photoshop ook een selectie maken met de afmeting 1800x1200px
je drukt dan op de M en zorgt dat je de rectangular marquee tool heb.
kies bij de style dan fixed size en vul die afmetingen in.
en maak dan een selectie van je beeld en dan kies je bij IMAGE / crop...dat is wat jij bedoelt denk ik. Maar als je een groter beeld heb dan 1800x1200 krijg je dus een deel uit je beeld wat je cropt en kan je niet je hele foto croppen naar die afmeting

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het afdrukken van digitale foto's moet je niet op DPI's letten. Het maakt niet uit of je 'm in 180 DPI stuurt of in 300 DPI (als de pixels gelijk blijven tenminste). Waar digitale afdrukcentrales naar kijken zijn PIXELS. Het formaat staat namelijk vast, dat kies jij al bij het uploaden. De meeste centrales drukken zo rond de 180-220 DPI.

Als het overigens om kwaliteit gaat, zou ik eens een paar afdrukken bij www.fotodigitaal.nl laten maken.. dat is wel wat duurder, maar de kwaliteit is ongeevenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor de overzichtelijkheid vind ik 1 topic over digitale foto's afdrukken genoeg, en in dit geval is deze al langer bezig: Digitale foto's afdrukken

Dit topic gaat dus dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.