Toon posts:

Analoog (jack) Of Digitaal (usb) Headset - Voor en Nadelen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag voor wat online games een headset willen kopen, enigste nadeel ik ben dan het 5.1 gevoel kwijt waar ik me dus een groot voordeel mee kon doen.
Daar dat ik nu het programma Ventrilo gebruik + de mic in mijn quickcam pro 4000.
En ik vaak de klacht krijg van veel ruis en spelgeluid wil ik dus toch op een headset overstappen. Ik twijfel tussen de volgende 2 modellen.

De Logitech® Extreme PC Gaming Headset

En de Logitech® Stereo USB Headset 20

Wat is nou de beste koop ik vind zelf de USB mooier maar ik hoor dat de usb versies eigenlijk externe geluidkaarten zijn en dus de normale speakers dus ook wegvallen. Maar het voordel lijkt me weer dat je 1 steker inplugt voorin je systeem en je kan aan de slag.

Is er geen makkelijkere manier om over te schakelen op 2.0 vanaf 5.1
want als ik bijv vietcong speel en een koptelefoon inplug het signaal van mijn geluidkaart natuurlijk alleen de frontkananalen dan geeft aan mijn koptelefoon.
En dus eerst de speaker settings aangepast moeten worden.

Ik hoop veel reacties te krijgen daar dit best wel interesant is en na het searchen op GoT niet veel over bekent is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 11:59 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

Afgezien je headset, is ventrillo nou niet echt de beste manier om online te praten. Ik heb het zelf ook geprobeerd en geloof me: Het klinkt brak. Skype(.com :)) is een veel beter alternatief. Probeer dat eerst eens voordat je wat nieuws zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Skype heb ik ook
maar het gaat me erom dat ik een mic continue aan kan zetten
dus niet dat door het schieten de mic de heletijd geluid detecteerd
en dus de ander in mijn geknal zit

Het punt is dus wat is beter stereo jack of via usb

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die er een beetje verstand van heeft?

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Waarom overweeg je gewoon geen goed koptelefoon te kopen. Voor 55 euro heb je een hele mooie gesloten Sennheiser, HD 200. Wil je surround geluid, dat kan ook. D.m.v. Sennheiser Lucas Surround Sound System haal je 3d geluid gewoon via je koptelefoon, Lucas systeem heeft namelijk Pro Logic decorder aan boord.

Als je je geluid via USB laat lopen, heb je kans op storingen, als je bijvoorbeeld met je usb muis heen en weer beweegt. Nee, geef mij maar gewoon analoog, maar wel kwaliteit alaloog.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 22:19

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Kernflyer schreef op 02 september 2004 @ 12:05:
Waarom overweeg je gewoon geen goed koptelefoon te kopen. Voor 55 euro heb je een hele mooie gesloten Sennheiser, HD 200. Wil je surround geluid, dat kan ook. D.m.v. Sennheiser Lucas Surround Sound System haal je 3d geluid gewoon via je koptelefoon, Lucas systeem heeft namelijk Pro Logic decorder aan boord.

Als je je geluid via USB laat lopen, heb je kans op storingen, als je bijvoorbeeld met je usb muis heen en weer beweegt. Nee, geef mij maar gewoon analoog, maar wel kwaliteit alaloog.
Hij zoekt geen koptelefoon maar een headset.
Dus met mic.
Ik zou ook gaan voor een sennheiser.
Heb zelf de sennheiser PC 155 USB
Ten eerste vanwege het comfort. Die Logitech/trust/sweex of al die ander B merken beginnen na een half uur al op je oren te irriteren. Je mic kan je wegdraaien recht op langs je oor. Zodat je ook nog lekker kan eten als je toch je mic niet gebruikt. Alternatief voor sennheiser = plantronics

Tis idd handy. Want je plugt je kopfoon gewoon in de voorkant in dat je niet steeds
aan de achterkant van je geluidskaart hoef te pielen. En ik moet zeggen dat die geluidschip in dat USB adaptertje iets beter klinkt dan over me Creative onboard soundkaart. Juist minder ruis.

En als je een echte 5.1 freak bent wat over 2.0 ook bereikt kan worden, want je heb toch maar 2 oren. Ga dan voor een ZM-RS6F+M van zalman. Gainward maakt ze ook nog, maar meer fabrikanten zijn er nog niet echt van. Ja misschien el cheapo china fabrikanten die nog net het stempel CE mee kunnen krijgen.

Aangezien Money toch No Issue bij je is. Koop je ze allemaal :+
Kan je ons een uitgebreide review geven. :7

Speedtouch freak

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 23:49
ik zou idd ook gaan voor een sennheiser of een plantronics, deze zitten gewoon veel lekkerder als de andere,
Die Logitech/trust/sweex of al die ander B merken beginnen na een half uur al op je oren te irriteren.
rarara, welke hoort niet thuis in het rijtje..... 8)7

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 22:19

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Dr Pro schreef op 02 september 2004 @ 17:37:
ik zou idd ook gaan voor een sennheiser of een plantronics, deze zitten gewoon veel lekkerder als de andere,

[...]

rarara, welke hoort niet thuis in het rijtje..... 8)7
offtopic:
Logitech kwa muizen en keyboards betreft

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad logitech ben je meestal verzekerd van goed spul.
Heb de quickcam pro 4000
de dinovo de z-680

dus keyboard muis speakerset webcam
en alles bevalt super
vooral die z680 vooral voor zo'n prijsje kan je geen HT system voor halen.

Verwijderd

jack pluggen gaan, naar mijn mening, kraken na veelvuldig gewissel (dan weer headphones, dan weer op versterker, dan headphones .... ).

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Als je een koptelefoon inplugt neem ik aan dat je je andere speakers Mute, als je dit doet kan een ander toch nooit geweerschoten uit je game horen.
Tenzij je in je mixer settings de complete soundwave doorgeeft....

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 11:52

Tijntje

Hello?!

Ik heb nu zelf de plantronics DSP-100. Ik vind het ideal. Ik heb nu helmaal geel last meer van echo ruis of wat dan ook. De andere kant sie mijn onzin moet aanhoren zegt ook dat het een stuk helderder is. Ik neem nu de DSP-500 deze heeft 2 oorschelpen de 100 maar 1.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Pagina: 1