Linux en ik hebben al een tijdje ruzie over het volgende. In mijn linux machine zitten twee partities. Een is ext2 en eentje fat32. Alle linux bestanden staan op de ext2 partitie en hier start ik dus ook van op. Vervolgens mount ik de fat32 partitie als vfat. Het probleem is dat ik gewoon niet van afstand mag schrijven op deze partitie. Niet met samba, niet met FTP, gewoon niet. Ik weet inmiddels dat het aan de permissies ligt. Deze staan op rwxr-xr-x en blijven daar op staan! Ik kan chmod draaien tot ik een ons weeg, ze zijn en blijven staan! Ook het mounten met als default user id root en default permissies 777 heeft zero effect. Ook als ik bijvoorbeeld het mountpoint permissies rwxrwxrwx geef en vervolgens mount staan de permissies weer heel leuk op rwxr-xr-x De instellingen van Samba staan verder ook goed.
Ik los het probleem tot nu toe op door al mijn bestanden eerst op de etx2 partitie te pompen en vervolgens met telnet te verplaatsen naar de fat32 partitie (erg tijdrovend) Het converteren van deze fat32 partitie naar ext2 (wat het probleem zal oplossen) is in mijn situatie geen optie.
Ik heb ook al geprobeerd de source van vfat dusdanig aan te passen zodat de permissies standaard al op rwxrwxrwx komen te staan, zonder succes.
Iemand een idee? Anders zie ik mij genoodzaakt er maar een Win95 server van te maken, daar mag ik namelijk wel schrijven op fat32
Ik los het probleem tot nu toe op door al mijn bestanden eerst op de etx2 partitie te pompen en vervolgens met telnet te verplaatsen naar de fat32 partitie (erg tijdrovend) Het converteren van deze fat32 partitie naar ext2 (wat het probleem zal oplossen) is in mijn situatie geen optie.
Ik heb ook al geprobeerd de source van vfat dusdanig aan te passen zodat de permissies standaard al op rwxrwxrwx komen te staan, zonder succes.
Iemand een idee? Anders zie ik mij genoodzaakt er maar een Win95 server van te maken, daar mag ik namelijk wel schrijven op fat32