Ellow,
Al geruime tijd heb ik een P4 2.5 met 533 bus op n 400 mhz plank draaien
Systeem was altijd stabiel, enige wat je merkt is dat bios een dreigend regeltje text weergeeft bij boot: chipset does not support 533 mhz bus!
Gisteravond besloot ik echter dat het harder moet
, en ben dan ook langzaam de FSB gaan verhogen. Standaard staat ie bij t moederbord op 100, om default cpu-speed te halen, moest ie altijd al naar 133. Belandde na een tijdje bij >fsb 150(>2.8 ghz), ging nog steeds prima. Maar bij n reboot...sjebeng!!BSOD... Geen internetverbinding meer (ADSL), audio pleite (AC97 onboard crap) ...systeem teruggeklokt, systeemherstel gedaan
, no go. Opnieuw booten in linux, same shit..help...hardwareprobleem! Ding uitgezet en tv gaan kijken. Vanochtend zet ik m aan...monitor blijft op stand-by, systeem komt niet eens in de buurt van het bios. Alle PCI meuk eruit gehaald...boot weer...workin' fine!!..alleen als ik nu de FSB opschroef naar een hogere waarde dan 100, beginnen dezelfde problemen weer! CPU draait nu dus op 1,9 ghz, ipv de 2.5 waar het meer dan een jaar op heeft gedraaid.
Iemand tips, suggesties? Denk zelf dat moederbord gewoon laatste zetje heeft gehad, en die snelheden gewoon niet meer trekt.
Thnx!
Al geruime tijd heb ik een P4 2.5 met 533 bus op n 400 mhz plank draaien
Systeem was altijd stabiel, enige wat je merkt is dat bios een dreigend regeltje text weergeeft bij boot: chipset does not support 533 mhz bus!
Gisteravond besloot ik echter dat het harder moet
Iemand tips, suggesties? Denk zelf dat moederbord gewoon laatste zetje heeft gehad, en die snelheden gewoon niet meer trekt.
Thnx!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 13:51 ]