Probleem opgelost, alleen posten bij soortgelijke vraag, zie quote hier voor oplossing:
Ben ik eindelijk thuis weg, kan ik weer het internet niet delen. Ik heb er gewoon geen magic hands voor geloof ik
De situatie is:
[24p Switch, DCHP] straight-> [Router in WAN DHCP in, static out] straight-> [Mijn computers]
Als ik al een DHCP lease heb, blijft die voor eventjes toegekend aan mijn pc, ik kan internetten, hoezee. Release en renew ik mijn IP, dan kan hij geen lease meer toekennen.
Als de situatie is:
[24p Switch, DCHP] straight-> [Hub uplink] straight-> [Mijn computers]
Collission lampje brandt, mijn computer geeft melding dat de kabel niet verbonden is
Als de situatie is:
[24p Switch, DCHP] straight-> [Hub normale poort] straight-> [Mijn computers]
Collision lampje brandt, computer zegt niet verbonden te zijn
Ik denk dat ik dus voor de Hub een crosscabletje zou moeten gebruiken van Switch -> Hub ... maar die heb ik hier zo even niet.
Daarom wil ik het verder proberen met de Router.
Iemand zei me net dat deze opstelling wel gaat werken:
Als de situatie is:
[24p Switch, DCHP] straight-> [Router in Poort 1 DHCP in, static out] straight-> [Mijn computers]
Omdat ik dan alleen gebruik maak van de switch functie van de router... niet van het routing gedeelte zelf.
Ik kan de router nu niet bereiken, vind het niet tof maar ik had hem op DCHP gezet en hij heeft dus een adres in de range toegekend gekregen, en ik weet niet welke, en dan nog, vanaf mijn pc moet ik het intérne IP te pakken krijgen en vraag me niet wat ie daarvan gemaakt had. :{DHCP toekennen staat op de router uit, DHCP krijgen staat aan.
Ik weet het niet meer...
en er zullen genoeg topics over zijn, maar ik zie door de boompjes het bos niet meer.
Bedankt Dudeproductions.Als de situatie is:
[24p Switch, DCHP] straight-> [Router in Poort 1 DHCP in, static out] straight-> [Mijn computers]
Omdat ik dan alleen gebruik maak van de switch functie van de router... niet van het routing gedeelte zelf.
Ben ik eindelijk thuis weg, kan ik weer het internet niet delen. Ik heb er gewoon geen magic hands voor geloof ik
De situatie is:
[24p Switch, DCHP] straight-> [Router in WAN DHCP in, static out] straight-> [Mijn computers]
Als ik al een DHCP lease heb, blijft die voor eventjes toegekend aan mijn pc, ik kan internetten, hoezee. Release en renew ik mijn IP, dan kan hij geen lease meer toekennen.
Als de situatie is:
[24p Switch, DCHP] straight-> [Hub uplink] straight-> [Mijn computers]
Collission lampje brandt, mijn computer geeft melding dat de kabel niet verbonden is
Als de situatie is:
[24p Switch, DCHP] straight-> [Hub normale poort] straight-> [Mijn computers]
Collision lampje brandt, computer zegt niet verbonden te zijn
Ik denk dat ik dus voor de Hub een crosscabletje zou moeten gebruiken van Switch -> Hub ... maar die heb ik hier zo even niet.
Daarom wil ik het verder proberen met de Router.
Iemand zei me net dat deze opstelling wel gaat werken:
Als de situatie is:
Ik kan de router nu niet bereiken, vind het niet tof maar ik had hem op DCHP gezet en hij heeft dus een adres in de range toegekend gekregen, en ik weet niet welke, en dan nog, vanaf mijn pc moet ik het intérne IP te pakken krijgen en vraag me niet wat ie daarvan gemaakt had. :{DHCP toekennen staat op de router uit, DHCP krijgen staat aan.
Ik weet het niet meer...
[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 30-08-2004 13:39 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs