Ik heb gehoord dat er programma's zijn die een andere applicatie kan starten als achtergrond proces. Ik heb namelijk een programmaatje die geschreven is door onze programeur, maar elke keer als ik mijn terminal server client afsluit wordt dat programma ook afgesloten. Nu dacht ik dat er een ander programma is die een achtergrond proces kan draaien van een reeds bestaande applicatie (die van onze programeur dus). Weet er iemand hoe ik dit moet oplossen? Kan windows dit ook niet doen? bv bij services?
chipy-unreal,
Dit is echt veel te mager voor een topic - ik mis namelijk een aantal ingredienten in je topic. Een goede topic titel bijvoorbeeld (welk besturingsssysteem draai je?), een overzicht van wat je allemaal al geprobeerd / uitgezocht hebt om dit op te lossen en een boel (relevante?) informatie.
Pas je topic nog even aan en vertel even welke Windows je draait?
Dit is echt veel te mager voor een topic - ik mis namelijk een aantal ingredienten in je topic. Een goede topic titel bijvoorbeeld (welk besturingsssysteem draai je?), een overzicht van wat je allemaal al geprobeerd / uitgezocht hebt om dit op te lossen en een boel (relevante?) informatie.
Pas je topic nog even aan en vertel even welke Windows je draait?
Goed. Ik wil een programma voor Windows 2000. Maar ik heb dit topic geplaatst bij Windows operating systems dus maakt het toch niet uit zolang het maar op Microsoft draait. Nee ik heb het niet over Windows 3.11
maar wel Microsoft Windows 95/98/Me/2000/XP. Meer heb je niet.
Hoe moet ik het zeggen: Dit programma is een exe bestand. Als ik op het icoontje van het programma klik dan wordt het gestart en komt het in de systemtray (rechtsonder). Nu log ik uit of sluit de terminal sessie het maakt niet uit het programma wordt ook afgesloten en dat wil ik dus niet. Ik wil het als een deamon draaien of als een service (Microsoft term). Want als je een service hebt die draait altijd zelfs als je aflogt net als bv een netlogon of messenger services. Nu wil ik dit programaatje ook als een service draaien. Kan dit zomaar?
Ik hoop dat het nu een stuk duidelijker is?
Hoe moet ik het zeggen: Dit programma is een exe bestand. Als ik op het icoontje van het programma klik dan wordt het gestart en komt het in de systemtray (rechtsonder). Nu log ik uit of sluit de terminal sessie het maakt niet uit het programma wordt ook afgesloten en dat wil ik dus niet. Ik wil het als een deamon draaien of als een service (Microsoft term). Want als je een service hebt die draait altijd zelfs als je aflogt net als bv een netlogon of messenger services. Nu wil ik dit programaatje ook als een service draaien. Kan dit zomaar?
Ik hoop dat het nu een stuk duidelijker is?
Het noemen van je Windows is wel degelijk belangrijk.
Hoe je van een programma 'zomaar' een service kan maken is vrij gemakkelijk te vinden met een search hoor (voor wat gerichter zoeken - zoen eens op srvany)
Hoe je van een programma 'zomaar' een service kan maken is vrij gemakkelijk te vinden met een search hoor (voor wat gerichter zoeken - zoen eens op srvany)
Anoniem: 119222
Ik maak zelf ook systeem services, die blijven doordraaien ook als je uitlogt, of als je net de pc opstart, of tijdens het afsluiten...
En jaah je moet dan idd een service programmeren.... In C++ bijvoorbeeld, gewoon zelf maken is het handigst.
En jaah je moet dan idd een service programmeren.... In C++ bijvoorbeeld, gewoon zelf maken is het handigst.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 119222 op 30-08-2004 14:14 ]
http://www.prismmicrosys....e/atyourservice-index.htm
hiermee kan je exe/bat bestanden naar een service in window omzetten, is wel geen freeware ...
hiermee kan je exe/bat bestanden naar een service in window omzetten, is wel geen freeware ...
srvany, firedaemon.. zijn genoeg programma's die een system service kunnen maken.
Is ook al de nodige keren voorbij gekomen.
Is ook al de nodige keren voorbij gekomen.
Pagina: 1