Toon posts:

[vba word XP] bestandslocatie van geopend sjabloon opvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met een regel vanuit een autonew script in normal.dot de bestandslocatie opvragen van het zojuist geopende sjabloon. Stel dat ik via bestand | nieuw | algemene sjablonen in het sjablonenvenster een sjabloon open wil ik weten waar dat sjabloon is opgeslagen.

Als ik dit probeer met de regel Activedocument.fullname doe dan krijg ik de volledige naam van het OPGESLAGEN document. Aangezien dit document nog niet is opgeslagen krijg ik dus enkel de filenaam.

Als ik ActiveDocument.AttachedTemplate.FullName doe dan krijg ik de volledige naam, inclusief pad van het bijgevoegde template, welk uiteraard normal.dot is. Ook hier heb ik dus niets aan. Weet iemand een manier om het pad van het geopende sjabloon te achterhalen in vba? Voorwaarde is dat ik dit commando kan opnemen in normal.dot.

Verwijderd

De volledige naam inclusief pad is toch goed? Daarna kun je de GetParentFolderName methode van het Scripting.FileSystemObject gebruiken om alleen het pad over te houden.

Verwijderd

Topicstarter
nee, je hebt enerzijds het geopende sjabloon, en anderzijds normal.dot waarin het script moet komen. Het pad wat ik dan krijg is het pad waar normal.dot is opgeslagen, niet het pad van het sjabloon wat ik open.

Ik wil namelijk afhankelijk van de directory van waar het sjabloon staat(en dus tabblad in het sjablonenvenste)een aantal commando's laten uitvoeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik kijk in het register vind ik onder de folder recent templates sleutels aan die de laatst geopende sjablonen weergeven, keurig netjes met het pad. Wanneer ik van de meest recente de waarde pak heb ik automatisch het pad van het zojuist geopende document.

Het pad heb ik. Middels hs.regread kan ik dat pad opslaan in een var Template. Wanneer ik msgbox(template) doe krijg ik ook keurig netjes het pad. Nu wil ik in dit pad zoeken naar een bepaalde directory. Dit wilde ik als volgt doen:

If InStr(0, Template, "Algemene sjablonen") <> 0 Then
MsgBox ("werkt")
End If

in de string in var template zoeken naar de string " algemene sjablonen. Wanneer dat gevonden wordt en de output dus ongelijk is aan 0 een msgbox ter controle...

helaas dit werkt niet...iemand ideeen?

/edit laat maar...zonder de 0, werkt het wel...had al van alles geprobeerd, behalve dat..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 15:03 ]