Toon posts:

Monitor stoort geluid van 5.1 setje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst een creative t5400 geluidsset op een creative sounblaster live player 5.1 aangesloten.
Maar nu zit er een enorme brom in mijn speaker rechts achter.
Na het een en ander uit te proberen blijkt dat dit door mijn monitor komt,
als ik deze uit zet of van de computer ontkoppel is er niets meer aan de hand.
Maarja zonder monitor kun je moeilijk films kijken......
Weet iemand hier een oplossing voor?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:45

Outerspace

Admin General Chat
Je speaker verder van je monitor wegzetten.
Dat komt namelijk door de magnetische straling ook wel genoemd: Trafo.

zijn je speakers afgeschermd of niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 30-08-2004 13:15 ]

Wauw, een sig!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 10:39
Monitor op een andere groep proberen te zetten en kijken of dat wat oplost.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Wat je kan proberen is ergens kippengaas vandaan halen en dat tussen je storingsbron zetten. Dit houdt soms wel die straling tegen.

Dit helpt soms, maar kan ik je niet garanderen. (bij mij hielp het in ieder geval wel.)

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wel geprobeerd de boxen verder van de monitor weg te zetten, maar ik vindt het ook vreemd dat het alleen de speaker rechts-achter is.

Verwijderd

Topicstarter
en het is ook geen aardlus probleem.. dat heb ik ook allemaal al geprobeerd met verschillende groepen etc.

misschien zit er wel een buitenaards mannetje in m'n kamer ofzo.. ik weet 't niet

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Heb je al geprobeerd om een andere box op de rechtsachter aansluiting te zetten? Dat kan helpen om het probleem te localiseren. Als het probleem met de speaker meeverhuist weet je dat het de speaker is. Als het probleem op het rechtsachter kanaal blijft zitten, kan je de problemen wsl dichterbij de bron zoeken (dus in de versterker in de sub, de verbinding tussen PC en versterker in sub, etc.). Een beetje experimenteren met het verwissellen van kabels levert meer info op over de mogelijke oorzaak van de brom.
Pagina: 1