Toon posts:

Windows Picture viewer overschrijft fotos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Onder XP zit standaard de windows picture viewer. Hiermee kun je o.a. foto's roteren, bijvoorbeeld ook vanuit verkenner dmv rechterklik etc en dan roteren in context menu. Echter hij slaat de foto dan op onder de zelfde naam direct. Weet iemand hoe je dit kunt uitschakelen? De bestandsomvang wordt namelijk ook aangepast dan. Ik wil niet dan windows zomaar mijn originele foto-bestanden aanpast.

Bedankt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 22:47
Als ik hier op een net nieuw geinstalleerde XP (dus geen andere soft aanwezig) rechtsklik, kan ik geen Rotate kiezen, enkel Resize. Daar staat wel bij Advanced 'Resize original' (don't create copies).
In de Picture Viewer zelf zijn geen configureerbare opties te bespeuren.
Gebruik gewoon een andere soft zou ik zeggen. IrfanView of zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 30-08-2004 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De map voor foto's is bij wel gedefinieerd als een "picture-map" ik krijg wel degelijk "roteren" te zien.
Maar in de windows picture viewer als ik daarin roteer dan overschrijft hij de originele foto ook automatisch.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 12:49:
De map voor foto's is bij wel gedefinieerd als een "picture-map" ik krijg wel degelijk "roteren" te zien.
Maar in de windows picture viewer als ik daarin roteer dan overschrijft hij de originele foto ook automatisch.
Je krijgt ook een waarschuwing eh 8)7 Waar denk je dat die voor is ;)
Eerst backuppen, dan pas roteren.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:30

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 12:49:
Precies! je bekijkt de foto's alleen even tijdens vakantie of ie wel goed geschoten is, je roteerd, en hij slaat automatisch op, en dan nog maar te zwijgen over je EXIF-loss :( :( :(

20*350ZO45°