Nieuwe voeding doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 17:21

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik heb laatst nieuwe voeding en een nieuw moederbord gekocht, die had ik geinstalleerd in mijn pc.. maar de pc startte niet op.. alles had wel stroom enz alles draaide maar hij bootte niet.. Dus ik breng em naar de technische dienst van een pc winkel en die zeggen: Moederbord en Voeding doorgebrand.. naja ik liet het maar doen.. nieuw moederbord.. nieuwe voeding.. ouders betalen toch..
maar wat ik me nu afvraag.. die voeding kan toch niet doorgebrand zijn? alles had nog gewoon stroom.. fannetjes draaiden nog ( ook in de voeding zelf ) pci alles had nog stroom (lampjes branden op videokaart enz )

Het moederbord kon wel doorgebrand zijn want er zaten schroefjes verkeerd aan de onderkant die dus kortsluiting gemaakt hebben..

Maar als je net nieuwe voeding hebt (400watt) kan die toch niet zomaar doorbranden? en als ie nog gewoon stroom afgeeft.. is hij toch niet doorgebrand?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voedingen kunnen exemplarisch gewoon brak zijn. Met sommige merken is het wat meer voorkomend dan met anderen, maar alles kan kapot.
Gisteren ook dat mijn 300 watt antec er ineens uitknalde :X

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je je moederbord recht op het moederbord-tray geschroeft hebt, kan ik me voorstellen dat de voeding dat niet zo lekker vindt nee....

Toen waren beige computers heel gewoon.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ja maar als hij nog gewoon stroom afgeeft.. en alle fans nog draaien enz.. is ie tog niet doorgebrand?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

koekjah schreef op 30 augustus 2004 @ 12:14:
Ja maar als hij nog gewoon stroom afgeeft.. en alle fans nog draaien enz.. is ie tog niet doorgebrand?
Misschien is de +12V lijn dan niet doorgebrand, maar de +5V wel...

/speculatie

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

koekjah schreef op 30 augustus 2004 @ 12:14:
dat kan wel. Als bijvoorbeeld enkel je 5V lijn nog deugdelijk is maar over een 3.3V lijn totaal geen stroom komt kun je die voeding wegknikkerne.

Maarre, als hij net nieuw is heb je toch garantie op zo'n ding. En wat voor voeding was het?

@Prutz0r
GMTA ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 30-08-2004 12:16 ]

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Hmm.. 400 watt Gold nog iets.. best duur 50 euro.. maar die vent heeft niet eens naar de voeding gekeken, hij zei meteen ja die is doorgebrand denk ik.. en aan de buitenkant is er niks aan te zien hoor

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

koekjah schreef op 30 augustus 2004 @ 12:18:
Hmm.. 400 watt Gold nog iets.. best duur 50 euro.. maar die vent heeft niet eens naar de voeding gekeken, hij zei meteen ja die is doorgebrand denk ik.. en aan de buitenkant is er niks aan te zien hoor
hmmm, die naam doet me denken aan het 'geweldige' merk Q-Tec. Over het algemeen is de 400 watt daarvan nogal wokkietokkie. En dat er aan de buitenkant niets te zien is is niet vreemd.
Die antec van mij heb ik gisteren open geschroefd en daar was niet eens wat te zien aan de elcos, maar toch deed hij totaal niets meer.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, zo'n 400W Dual Fan Gold. :x

Die kunnen +/- 250W leveren continu, die 400W is maar een paar seconden (piekvermogen). Misschien heeft die medewerker ook wel ervaringen met Q-tec spul. ;)

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Prutz0r schreef op 30 augustus 2004 @ 12:28:
Ja, zo'n 400W Dual Fan Gold. :x

Die kunnen +/- 250W leveren continu, die 400W is maar een paar seconden (piekvermogen). Misschien heeft die medewerker ook wel ervaringen met Q-tec spul. ;)
Jup dat is em...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik weet niet wat voor systeem je eraan had hangen, maar die Q-tec is gewoon rotzooi want met zo'n ding haal je never de 400watt (heb er ooit een gehad en dat ding was gewoon niet echt geweldig).
Dus mocht je toch een goeie willen kopen koop dan een 350 Watt antec ofzo

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 30 augustus 2004 @ 12:37:
[...]

Ik weet niet wat voor systeem je eraan had hangen, maar die Q-tec is gewoon rotzooi want met zo'n ding haal je never de 400watt (heb er ooit een gehad en dat ding was gewoon niet echt geweldig).
Dus mocht je toch een goeie willen kopen koop dan een 350 Watt antec ofzo
Heb nu een goede nieuwe.. maar de vraag is of me Q-tec nou doorgebrand is of niet, anders eis ik gewoon geld terug van die winkel.. het lijkt me zeer stug.. liep nog als een zonnetje namelijk

Verwijderd

50 euro Duur?
Mijn voeding was 139 euro en dat is gewoon een 'goede' prijs voor kwaliteit
(Antec Truecontrol 550W)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De voeding wordt vaak vergeten. Je moet zo denken, alle hardware is afhankelijk van je voeding. Dit is je basis.

Betaal dan een paar tientjes meer voor een goede 400 Watter...

Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

Pagina: 1