DYNAX 505si Super of DYNAX 4?

Pagina: 1
Acties:

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 18:03
Goeie dag,

Heb mischien een vraag waar ik al tijdje overna zit te denken en heb gezocht

ik wil graag een 2de hands Spiegelreflexcamera kopen maar zit te twijfelen tussen de

Minolta DYNAX 505si Super (+ Sigma 28-200 lens) (150 euro)
en de
Minolta DYNAX 4 (+ Sigma 28-200 lens) (200euro)

heb al search gebruikt maar niet echt wat nuttigs over deze 2 cameras gevonden

dus me vraag is

Welke kan ik het beste kopen?

ik wil er graag gewoon mee hobbien.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:04
Beide camera's zijn redelijk gelijk wat specs betreft, echter zit de Dynax 505Si in een hogere klasse als de Dynax 4 (505Si is base en de 4 is Point and Shoot). Omdat de Dynax 4 nieuwer is als de 505Si super zijn de mogelijkheden vrijwel gelijk, alleen kan de 505Si sneller sluitertijden aan als de 4 volgens mij. Het beste is gewoon om met beide camera's een rolletje vol te schieten en voor jezelf te kijken welke het beste in de hand ligt.

Verwijderd

Hier kun je ze vergelijken. Ik denk dat ik zelf voor de 4 zou gaan, vanwege een iets snellere focus en ADI flitsmeting. Echter, ik denk dat een Dynax 5 op dit moment ook de deur uitgaat voor een redelijke prijs (is opgevolgd door de 60) en deze is een stukkie beter (sneller en meer mogelijkheden) dan beide andere modellen, plus je krijgt dan een metalen bajonetsluiting: deze slijt niet bij het wisselen van objectieven of bij het gebruik van zwaardere objectieven.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 18:03
nog laatste vraag kan ook aan een Canon EOS 300V komen is deze beter dan de Minolta
Dynax 5 ? (niet 500si of 505si)

[ Voor 11% gewijzigd door Pascal op 31-08-2004 19:34 ]

Verwijderd

Die zijn ongeveer gelijkwaardig. In de v versie hebben ze eindelijk een metalen bajonet toegevoegd, maar de sluitertijden zijn iets beperkter volgens mij. Daarnaast een iets minder goed type flitsmeting en een iets tragere autofocus (met de nadruk op iets).