[XP SP2] IE 6 - permission denied (Jscript)

Pagina: 1
Acties:

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Hallo, ik zit met een probleem aangaande de nieuwe service pack.

Ik ben bezig met een klein content management systeem en heb daar een WYSIWYG editor in gebruikt. Dit werkt allemaal prima met IE6 (sp1), maar sinds de upgrade krijg ik opeens een foutmelding: Permission denied. Line 1 en Char 1.

Ik heb nu een paar uur gezocht op internet naar mogelijke oorzaken en oplossingen. Wat ik heb kunnen vinden is dat het met de Security temaken kan hebben. Wat ik uiteraard geprobeerd heb is de zone instellingen te veranderen, en de security zo laag mogelijk gezet. Maar dat mocht niet baten.

Ik kan niet goed reconstrueren waar het probleem zit gezien de WYSIWYG nogal veel code omvat. Op de microsoft site staan een aantal artikels dat de foutmelding 'permission denied' een probleem was, maar dit gaat alleen maar over oudere versies van IE.

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij zou kunnen helpen.
http://www.funkmonster.nl/newsite/wysiwyg/voorbeeld.php

(dit is alleen en kopie van de wysiwyg en niet de site zelf, maar dat zal geen probleem zijn, anders hoor ik het wel)

PS. Ik heb geprobeert te zoeken naar onderwerpen hierover in het forum, maar de search werkt blijkbaar ook niet!!!!!
Ik weet niet of dit aan de pagina ligt of ook aan sp2, hij blijft nml in een loopje hangen; javascript:scrolltoanchor() :(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

je weet dat sinds SP2 er ettelijke zaken geblockeerd worden he. Dan zie je een gele balk met message dat er wat geblockeerd wordt en niet uitgevoerd wordt click here blabla.

• guanche
mutsje schreef op 30 augustus 2004 @ 13:28:
je weet dat sinds SP2 er ettelijke zaken geblockeerd worden he. Dan zie je een gele balk met message dat er wat geblockeerd wordt en niet uitgevoerd wordt click here blabla.
Dat klopt, maar zoals in mijn bericht staat, gaat het niet over een gelebalk met dingen die geblocked zijn, maar een foutmelding van een script.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Het eerste dat je in dit soort gevallen doet is het maken van de kleinst mogelijke testcase die het probleem reproduceert. Als die wysiwyg editor zoveel code is dan kan je er ook zonder problemen een hele hoop uit slopen :) Doe dat net zo lang tot je de melding niet meer krijgt en op dat moment heb je de oorzaak gevonden :)

Verwijderd

guanche schreef op 30 augustus 2004 @ 11:43:
Ik zou het op prijs stellen als iemand mij zou kunnen helpen.
http://www.funkmonster.nl/newsite/wysiwyg/voorbeeld.php

(dit is alleen en kopie van de wysiwyg en niet de site zelf, maar dat zal geen probleem zijn, anders hoor ik het wel)
Mits jij op die uitgeklede site het probleem kunt reproduceren. Wanneer treedt het op: zodra je de pagina laadt, of als je iets gesubmit hebt?

In elk geval kan ik melden dat hij het op mijn computer met SP2 en IE6 prima doet. In Mozilla en Firefox weigert het alle dienst, d.w.z. dat er alleen een textarea met een submit en reset-button komt, maar dat ik niet de indruk heb dat het script geladen wordt.

Maar waarom doe je eigenlijk dit:
<script language="javascript" src="modules/jscript.js"></script>
<script>
// laad daadwerkelijke script wysiwyg.js
</script> 

en niet gewoon:
<script language="javascript" src="modules/jscript.js"></script>
<script language="javascript" src="wysiwig.js"></script>

Omdat het tweede script bij jou geen type heeft, wordt het (terecht) niet gedraaid door Mozilla en Firefox.

Het is me niet duidelijk wat het eerste script zou moeten doen, aangezien ik die "modules/jscript.js" niet kan vinden op je server.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 14:10 ]

• guanche
bedankt voor je reactie,

Ik heb de pagina aangepast op de punten wat je aangaf..

Ik had het een beetje raar ingedeeld gezien ik heel snel een gestripte versie heb gemaakt. Het is nu mogelijk om de jscripts van de server af te halen..

Het probleem doet zich voor direct als de pagina geladen wordt.. Ik vind het btw vreemd dat het bij jou wel gewoon zonder fouten draait.

Wat merkbaar is van de foutmelding is het feit dat wel alles gewoon prima getoond wordt (als zijne wysiwyg) maar er valt niks aan opmaak te doen, alsof het script geen rechten heeft om de inhoud van het bericht aan te passen.

@bartvb: Daar heb je gelijk in! Maar dat zal mij een aantal lesjes jscript kosten, altijd de moeite waard natuurlijk. Ik zal er verder induiken (tenzij een geniale tweaker het antwoord heeft :P), maar tot nu toe heb ik het nog niet kunnen exact kunnen aanwijzen waar het probleem zit.

Na mijn weten draait het script zoiezo niet op een mozilla client!

[ Voor 18% gewijzigd door guanche op 30-08-2004 14:49 ]

Verwijderd

guanche schreef op 30 augustus 2004 @ 14:44:
Ik heb de pagina aangepast op de punten wat je aangaf..
En ik had kennelijk niet goed gekeken, want de lege variabele
AK_editor_url
die ik weggelaten had, wordt kennelijk ook door wysiwyg.js gebruikt, en die klaagt nu dat dat ding niet meer gedefinieerd is. Misschien toch maar terug naar je origineel. Mijn punt was vooral dat er wel 'language="javascript' bij moest staan.

Edit: oh, ik zie dat je dat al aangepast hebt.
Wat merkbaar is van de foutmelding is het feit dat wel alles gewoon prima getoond wordt (als zijne wysiwyg) maar er valt niks aan opmaak te doen, alsof het script geen rechten heeft om de inhoud van het bericht aan te passen.
Dus eerst een pop-up van een foutmelding, en daarna gaat 'ie door, maar reageert 'ie niet op de knopjes die je indrukt?

Ik vraag me voora af waar die "Line 1 Char 1" op kan slaan. Het laden van die wysiwyg.js gaat kennelijk wel goed, en met die eerste lijn van die wysiwyg.js kan toch weinig mis zijn. 't Zou ook op de input kunnen slaan, maar op het moment dat de fout optreedt is er nog geen input.
Na mijn weten draait het script zoiezo niet op een mozilla client!
Tja, dat kon ik niet uitsluiten voordat het ueberhaupt geladen werd. En het leek me wel handig om de debugger te gebruiken. Maar hij doet 't idd niet op mozilla, dus daar ga ik weinig aan hebben.

Maar goed, op mijn IE6 gaat dus alles zo goed, en dus weet ik ook niet precies hoe ik verder kan helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 15:08 ]

• guanche
toch bedankt!
Het is idd lastig om te helpen als je zelf de foutmelding niet hebt.
Dat line 1 char1 verhaal is in zoverre raar, dat het naar mijn idee daardoor niet aan het script ligt, maar aan een soort van beveiliging van IE6 SP2.. (vandaar in het forum wndows operating systems :) )

Iemand met SP2 die de zelfde foutmelding krijgt??????
Pagina: 1