Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TPL] topic-mouseover teksten verplaatst

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
De mouseover teksten (laatste post door ... was het geloof ik) zijn niet meer te zien? Dit treed zowel in de subforums als in de AT op. Bekende feature/bug of ligt het aan mij? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

is verplaatst naar de datum :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi wijst naar Erkens z'n verhaaltje :+
Not a bug, just a change ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:49

Korakal

Up up up!

Toch wil ik hier nog even op inhaken. Dingen die veranderd worden hebben in principe de bedoeling om de 'useability' te verhogen. Hiervoor worden dan bepaalde aannames gedaan, waar ik in dit specifieke geval toch wel benieuwd naar ben.

Voor mij is het verplaatsen van die mouse-over juist een ervaring waarin de useability verminderd wordt, blijkbaar wordt er toch een andersoortig forumgebruik/-gedrag voor die toepassing verwacht.

Kan degene die deze verandering heeft bedacht eens uitleg geven wat het idee erachter is? (en eventueel toch de wijziging naar de oude situatie in overweging nemen - blijkbaar ben ik niet de enige die er een beetje over struikelde).

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57

TwoR

Gekleurde stippen

nope je bent zeker niet de enige ik gebruikte die functie best wel vaak en daar kom ik nu pas achter om dat ik nu steeds denk he waar is mijn tooltip om me vervolgens weer te bedenken dat ik bij de datum moet kijken.
Ben dus best wel benieuwd waarom deze change gedaan is :)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Hmm, erg onhandig inderdaad

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie gebruikt deze functie zelfs zeer structureel voor zijn mod-functie, nu krijg ik veel eerder RSI :P

Tijd voor een nieuwe sig..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik gebruik meestal de datum als link, zodat ik niet die hover tekst krijg. Dat is nu best wel vervelend :/

Signature

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik vind het ook wel "irritant" dat het verplaatst is, echter ik denk dat het een kwestie van wennen is.
In de changelog staat dat het is ivm bookmarken, maar ik zou niet weten waarom dat een probleem geeft :?

• Kramers
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik was die functie al kwijt, blijkt die daar te zitten. Niet erg handig als je het mij vraagt want ik bookmark vaak topics bij een naam, en nu moet ik links kijken voor de naam, en naar rechts navigeren om te kijken wie de laatste update gedaan heeft.

Zoveel hand-oog coordinatie heb ik nou ook weer niet, als ik vervolgens ook nog eens links naar de datum moet kijken en dan weer naar rechts om te klikken. :)

Mss, is het idd een kwestie van wennen, maar voorlopig vind ik het irritant.

[ Voor 5% gewijzigd door Kramers op 30-08-2004 12:49 . Reden: brakke uitleg ]

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tja, dit verplaatsen zorgt nu voor veel meer muisbewegingen. Nu moet je eerst op de datum staan om te zien wie de laatste poster was. Tevens zit je nu met je ogen op de datum te kijken, en zie je dus amper wat er in het topic veld staat.
Ik pleit voor het herstellen van de oorspronkelijke opzet: laatste post op het topic veld aub. Of, een keuze in de prefs?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05

JB

Cédric roelt!

Ik vind het zeer irritant en zie het nut niet bepaald. Het is zeker een kwestie van wennen maar dat gaat ff duren denk ik...

Mijn boefje is liev!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55
* nescafe vindt het handig en logischer dat 'last poster' bij 'datum laatste post' staat
TwoR schreef op 30 augustus 2004 @ 12:54:
[...]

Je bent de eerste volgens mij die dat vind ;)
Misschien zijn er meer, maar die vinden het niet nodig om hier te replyen :)

[ Voor 59% gewijzigd door nescafe op 30-08-2004 12:56 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57

TwoR

Gekleurde stippen

nescafe schreef op 30 augustus 2004 @ 12:52:
* nescafe vindt het handig en logischer dat 'last poster' bij 'datum laatste post' staat
Je bent de eerste volgens mij die dat vind ;)
Tis opzich logisch maar als je het altijd veel gebruikt hebt is het nu een beetje onhandig denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door TwoR op 30-08-2004 12:54 ]

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
hets is logischer maar niet handiger imho. mischien een idee om iets anders zinvols te benken als mouseover bij de titel? bijv "X replies het/de laatste uur/dag/week/maand"?

• JB
  • Laatst online: 20:05

JB

Cédric roelt!

Damn. :X

[ Voor 97% gewijzigd door JB op 30-08-2004 13:02 ]

Mijn boefje is liev!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

UTM

Korakal schreef op 30 augustus 2004 @ 12:15:
Toch wil ik hier nog even op inhaken. Dingen die veranderd worden hebben in principe de bedoeling om de 'useability' te verhogen. Hiervoor worden dan bepaalde aannames gedaan, waar ik in dit specifieke geval toch wel benieuwd naar ben.

Voor mij is het verplaatsen van die mouse-over juist een ervaring waarin de useability verminderd wordt, blijkbaar wordt er toch een andersoortig forumgebruik/-gedrag voor die toepassing verwacht.

Kan degene die deze verandering heeft bedacht eens uitleg geven wat het idee erachter is? (en eventueel toch de wijziging naar de oude situatie in overweging nemen - blijkbaar ben ik niet de enige die er een beetje over struikelde).
* UTM eensch is

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Tjah.. ik vindt het momenteel dus ook best irritant. De informatie die ik wil hebben is last-poster en title. Ik moet nu naar twee zaken zoeken op de pagina terwijl dat vroeger 1 item was.. Ik zou dit graag teruggedraait zien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wat is nu precies het idee hierachter? Bij de titel had je ze lekker bij de hand, nu moet je er speciaal voor naar de datum heen, zoals hierboven al gezegd is. Is er al eenduidig antwoord wat precies de verbetering is? :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik heb de bugreport gevonden die hierover ging:

[rml][ BUG] Titel topic bij bookmarken vanuit topiclist[/rml]

IE-users :/

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 30-08-2004 13:28 ]

• Fludizz
  • Niet online
ik vind het ook erg onhandig dat die "mouse-over" tekst ineens verplaatst is :o

Ik ben zo gewend om met mouse-over bij de topictitel te kijken of er nieuwe posts zijn :/ IMHO is dit een verandering die niet bevordelijk is voor de "surf-baar-heid" van het forum :P

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kunnen we niet een poll houden?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• André

André

Analytics dude

Microkid schreef op 30 augustus 2004 @ 13:42:
Kunnen we niet een poll houden?
Die poll krijgt een 10000 tegen 5 resultaat voor het terugplaatsen van de alt tekst.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De "mouse-over" teksten voor de laatste post zijn volgens mij "title" attributen op de href...

Poll: Title teksten terug op GoT
Ja!
Neuh...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=17031&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

@verantwoordelijke devver: nee, ik wil je niet voor je schenen trappen, neem de tijd, maar pas het please wel aan :>

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 30-08-2004 13:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
maar GoT is geen democratie ;) Verder is de alt-tekst er wel; alleen op de verkeerde plaats.

wmb is dit topic genoeg reden om het terug te zetten aangezien het gaat om 1 user die er problemen mee heeft zoals het was; en meerdere users die er problemen mee hebben zoals het nu is opgelost. Of kan een devver ons vertellen of dit wellicht veel werk is om terug te draaien? :)

---

• Koffie
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie vind het ook wel vreemd dat zoiets voor 1 user wordt aangepast :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Koffie schreef op 30 augustus 2004 @ 14:25:
uh 8)7
volgens mij zegt spider.007 net iets heel anders.

Hij zegt meerdere mensen er problemen mee hebben zoals het 'nu' is, maar dat 1 persoon het nu goed vind.

* Outerspace is ook voor, om het weer terug te zetten zoals het was, alleen ik ga daar niet over. Ik hoop dat chem / acm / crisp en consorten het weer terug gaan zetten ;)
DarkX schreef op 30 augustus 2004 @ 14:32:
[...]

Volgens mij zegt koffie hetzelfde, dat hij het vreemd vind dat het verplaatst is naar de huidige vorm voor 1 user :)
* Outerspace interpreteerde het anders ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 30-08-2004 14:35 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DarkX

DarkX

Ik?

outerspace schreef op 30 augustus 2004 @ 14:31:
[...]

uh 8)7
volgens mij zegt spider.007 net iets heel anders.
Hij zegt meerdere mensen er problemen mee hebben zoals het 'nu' is, maar dat 1 persoon het nu goed vind.

* Outerspace is ook voor, om het weer terug te zetten zoals het was, alleen ik ga daar niet over. Ik hoop dat chem / acm / crisp en consorten het weer terug gaan zetten ;)
Volgens mij zegt koffie hetzelfde, dat hij het vreemd vind dat het verplaatst is naar de huidige vorm voor 1 user :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

Koffie schreef op 30 augustus 2004 @ 14:25:
* crisp vind het vreemd dat er tijdens de testfase niemand over gevallen is, en nu opeens wel.
Ik wil het best terugdraaien, maar zou vooral mijn collegea moderators in dit topic willen vragen om volgende keer toch eens wat moeite te nemen om mee te doen met de Beta-tests.

De BUG naar aanleiding van welke ik deze aanpassing heb gedaan is valide, en de datum is ook een logischere plaats voor de mouse-over. De mouse-over is enkel omdat er niet voldoende ruimte is in de layout om de lastposter naam op te nemen in de listing.

Intentionally left blank

• DarkX

DarkX

Ik?

Is die ruimte er niet te maken? Lastpost datum en number of posts hebben beide nog ruimte, dus maybe in iets kleiner font?

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
De title-teksten zijn er gewoon, alleen zijn ze verplaatst. Het gaat er niet om óf ze er zijn, maar wáár ze zijn.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

Lucske schreef op 30 augustus 2004 @ 14:49:
De title-teksten zijn er gewoon, alleen zijn ze verplaatst. Het gaat er niet om óf ze er zijn, maar wáár ze zijn.
Goh, echt :?.

• André

André

Analytics dude

crisp schreef op 30 augustus 2004 @ 14:34:
maar zou vooral mijn collegea moderators in dit topic willen vragen om volgende keer toch eens wat moeite te nemen om mee te doen met de Beta-tests.
Misschien ook wat regulars hier in betrekken?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lucske schreef op 30 augustus 2004 @ 14:49:
Jij was degene die de bookmark bug meldde. Nu wil ik je daar niet op aanvallen, je wist de gevolgen van een oplossing ook niet en een bug melden is natuurlijk goed, maar je kan natuurlijk net zo goed een IE bookmark maken terwijl je in het topic zelf zit. Lijkt mij ook logischer dan vanuit list_topics, aangezien je pas tijdens het lezen weet of het het bookmarken waard is.

Als jij geen problemen daarmee hebt, kan het terugzet worden en is iedereen blij.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 30-08-2004 15:13 ]

{signature}

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Jajaja, kan ik er iets aan doen dat ik foon krijg voor op op "verstuur bericht" druk?

@ Voutloos: welke bug meldde ik :? Volgens mij vergis je je in persoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Luke! op 30-08-2004 15:15 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lucske schreef op 30 augustus 2004 @ 15:14:
@ Voutloos: welke bug meldde ik :? Volgens mij vergis je je in persoon.
[rml]Lucske in "[ BUG] Titel topic bij bookmarken vanuit ..."[/rml]

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 30-08-2004 15:18 ]

{signature}

• Luke!
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
Oh, dat. Dat had te maken met de titel die de bookmark kreeg, niet met de "title" on hover. Die reactie van Crisp over het verplaatsen had ik nog niet eens gezien & had ik ook niet specifiek om gevraagd, ik vroeg me laatst ook al af waar die hover was.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad, ontzettend irritant dat 't verplaatst is. Maak er desnoods voor die gekke IE-gebruikers een pref van.

edit:

Woops, nu trap ik in die bug met de 'volgende pagina' links die niet zichtbaar zijn :+ Blijken nog meer replies te zijn ;)

Lucske: IE gebruikt blijkbaar, en wat mij betreft abusievelijk, de Title tag om een bookmark vanaf een link een naam te geven.

[ Voor 64% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2004 00:24 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

/me vind het ook onhandig :)

En ik zal ook argumentatie geven ;)
1. Je moet van de titel je muis naar rechts, naar de datum bewegen --> RSI :X
2. Het kan ff duren voordat je de juiste regel te pakken hebt bij het datum veld --> tijdverlies

Aan de betatests kan ik niet meedoen ;)
Het is volgens mij een vrij simpele aanpassing, dus het lijkt me niet dat je nu uren voor niets hebt zitten devven crisp :P Het werkt zo iig niet handig.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

lokaal teruggedraaid

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.