Toon posts:

[flash/acces] text uit database word niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem:

Op mijn stage adres heeft de vorige stagair een website gemaakt voor een klant.
Voor deze website heeft hij flash in combinatie met een access database.

Op zich allemaal leuk en aardig en het werkt ook goed. Behalve het feit dat de menukaart (het is een restaurant) niet in de database zit, maar gewoon statisch in flash zit. Het bedrijf vind dit niet heel erg, maar aangezien de menukaart wel erg veranderd is de afgelopen tijd willen ze hem aangepast hebben. Dit mag gewoon statisch in flash aangepast worden.

Via veel omwegen hebben we inmiddels wel het .fla bestand gekregen. Hierin hebben we de menu kaart aangepast. Als we hem dan echter exporteren dan word de text uit de database niet meer weer gegeven.

ook als we het originele fla bestand exporteren naar .swf dan werkt het niet (krijgen wel de layout enzo maar op de plaats waar de text zou moeten komen blijft het leeg)

Persoonlijk denk ik dat we met exporteren iets verkeerd doen ofzo. Ik heb namelijk geen ervaring met flash en ook mijn collega stagair komt niet verder dan wat bewegende plaatjes.

Heeft iemand enig idee of we iets verkeerd doen?

Owja de gene die de site gemaakt heeft lijkt van de aardbodem verdwenen. Daar kunnen we dus ook niets aan vragen.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja het lijkt me dat om het aan te passen eentje van jullie tweeen flash zal moeten leren :)

Kan niet veel anders zeggen (niks waar je zelf wat aan hebt op dit moment).

|{ brrr }] |

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tis een gokje maar, exporteer je je .fla wel met hetzelfde bestandsnaam als de vorige?

Dus: "menu.swf" en niet "menu2.swf"

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
dat is een antwoord waar ik al voor vreesde..

Aangezien flash het moet hebben van de ontwerpers die er mee werken vind ik het voor mezelf niet relevant om flash te gaan leren. Dit omdat ik grafisch niet echt sterk ben. Een beetje de flash basics wil ik me nog wel eigen maken, maar zo ver gaan dat ik complete website's met database koppeling in flash kan maken vind ik niets voor mij...

Ik ben na dit probleem ook min of meer een flash fobie gaan ontwikkelen... en tegen de tijd dat ik daar overheen ben zal ik nog een keer serieus naar flash gaan kijken.

Voorlopig hoop ik dat iemand me een reden kan geven waardoor het niet werkt. Anders vrees ik dat ik mijn stagebedrijf een beetje teleur moet stellen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Om je verder te kunnen helpen is het misschien wel handig dat je aangeeft op wat voor manier jullie nu de dynamische content ophalen. Gebruiken jullie het loadVars object of het loadxml object, of gebruiken jullie gewoon loadvariables? Op wat voor manier wordt de db ontsloten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
voor zo ver ik begrepen heb haalt de volgende regel code de waarde van veld 16 uit een bepaalde tabel uit de database.

code:
1
_root.datagrabber.get_text("16");

ik hoop dat dit is wat je wil weten?

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
misschien praat ik nu wel poep, maar volgens mij moet flash in hetzelfde mapjes staan als de asp die de gegevens "buffert" (tenzij jullie de database connectie direct in flash maken). Dus als je lokaal een swf produceerd en hoopt dat dit teksten uit de database kan halen dan zit je verkeert.
Denk sowieso aan de localhost oid.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nite of je het bedoelt, maar nadat ik de .swf gewxporteerd heb upload ik deze (onder de zelfde naam als het origineel) naar de server.

Dan open ik de website (www.deloft.nl) om de te kijken of het nog werkt.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 12:00:
voor zo ver ik begrepen heb haalt de volgende regel code de waarde van veld 16 uit een bepaalde tabel uit de database.

code:
1
_root.datagrabber.get_text("16");

ik hoop dat dit is wat je wil weten?
Datagrabbers is afaik een object van jullie zelf, het is afaik geen standaard flash object. Op deze manier geef je wel heel erg weinig informatie en kunnen we er hier weinig mee. Daarnaast vind ik een omschrijving als 'een bepaalde tabel uit de database' nou niet echt iets waaruit je een stukje tekst haalt. Over het algemeen haal je een record op en kies je daar een veld uit. Wordt de access database rechtstreeks aangesproken van uit de flash? of zit daar nog iets als asp tussen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-05 20:37
Die datagrabber is niet Flash-standaard en zal ontwikkeld zijn door degene die ook de fla heeft gemaakt.

Je zult in de code moeten kijken waar de datagrabber vandaan komt. Vermoedelijk is dit een MovieClip die in de library staat. In de code van dat ding staat hoogstwaarschijnlijk wat meer informatie over hoe de data precies opgehaald wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het allemaal wat vaag over komt.

als dat datagrabber object door de maker zelfd gemaakt is. waar kan ik die dan vinden in flash mx?

de database zit een beetje raar in elkaar.

Het is een tabel. Daarin zitten records die een nummer en een stuk htmlcode bevat. (er zijn dus twee cellen in de per record) de ene is die 16 die meegegeven word aan het datagrabber object. de andere is de code die weergegeven moet worden.

Dat zal dus de functie zijn van dat datagrabber object. Als iemand me kan helpen met waar ik dat object kan vinden dan ben ik al een stuk verder denk ik.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

• Canard
Mogelijk kun je de datagrabber op deze manier vinden:

- open je .fla in Flash MX
- druk op F11 zodat de 'library' verschijnt
- in de library zullen waarschijnlijk meerdere dingen staan, hier moet je dus even zoeken welke de datagrabber is. Let op: het kan best zijn dat deze in de library helemaal geen datagrabber heet!

Library is rood omlijnd (plaatje is klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://cp432894-b.tilbu1.nb.home.nl/images/flashmx.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Canard op 30-08-2004 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou in die library gewoon iets met de naam datagrabber moeten staan of denk ik weer te simpel?

Ik zie namelijk alleen maar een heleboel buttons, graphics en movies.

of moet de datagrabber onderdele van ene an die dingen zijn?

• Canard
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 13:17:
zou in die library gewoon iets met de naam datagrabber moeten staan of denk ik weer te simpel?
Ik zie namelijk alleen maar een heleboel buttons, graphics en movies.
Canard schreef op 30 augustus 2004 @ 13:11:
- in de library zullen waarschijnlijk meerdere dingen staan, hier moet je dus even zoeken welke de datagrabber is. Let op: het kan best zijn dat deze in de library helemaal geen datagrabber heet!
:)

Ik vermoed dat je de .fla niet online kunt (mag) zetten. Kun je anders geen screenshot maken van de onderdelen in de library?

Verwijderd

Topicstarter
een (deel) van de library waar ik denk dat het in zou kunnen zitten (rest is alleen maar plaatjes enzo)
staat in het volgende screenshot:
http://reactorized.temp.powweb.com/temp/screenshot.gif

laat maar weten waarvan je meer wilt weten

Misschien kun je ook zeggen wat voor soort type het zou moeten zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 13:36 ]

• Canard
Ik heb je library bekeken...

Normaal gesproken zullen alle objecten die in de "Flash UI Components" map zitten, alléén de standaard componenten van Flash zijn. Daar zal de datagrabber niet bij staan.

Het type zal waarschijnlijk een MovieClip zijn.

Overigens zie ik je dat je Flash MX 2004 gebruikt met de componenten van het "oude" Flash MX. Hoeft verder geen probleem te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Canard op 30-08-2004 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb voor zo ver ik weet alle movieClips doorgekeken. maar kan niets van een datagrabber (of iets wat in de buurt komt) ontdekken.

Ik heb nu het item in de library ge dubbelklikt (op het icoontje) en dan bij actions gekeken. Is dat juist? of moet ik heel ergens anders zoeken?

• Canard
Als je dubbelklikt op een symbol in de library, staat in het actions panel de achterliggende code van het symbol.
Overigens krijg je dan de code te zien die geldt voor het geselecteerde frame van de layer in de timeline.

Als je wilt, kan ik wel naar de .fla kijken als je 'm opstuurt per mail ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
sja ik zal hem wel even mailen.

als je er maar geen gekke dingen mee doet ;)

• Canard
Wat gebeurt er bij jou precies als je de .fla in Flash MX test? Ik krijg de volgende foutmeldingen:

code:
1
2
3
Error opening URL "file:///C|/%5FDownload/loop1.swf"
Error opening URL "file:///C|/%5FDownload/loop1.swf"
Error opening URL "file:///C|/%5FDownload/[xxx]/[yyy].asp?messageID=2&page=page"

Logisch want:
- De eerste 2 is natuurlijk omdat ik loop1.swf niet heb.
- De derde omdat de .fla ervanuit gaat dat die op de webserver staat waar die [xxx] directory met asp [yyy] bestanden staan, en die heb ik ook niet.

Maar als ik dan naar de website ga http://www.deloft.nl/ en plak dan [xxx]/[yyy].asp erachter, dan bestaat die ook niet. Kun je dat verklaren?

De datagrabber is het gele bolletje dat op je stage staat. In de library is deze terug te vinden onder "Symbol 26" :) Daarin wordt een aanroep gedaan naar die asp-pagina.

Verwijderd

Topicstarter
mmm daar zeg je zo wat...

Ik ben momenteel niet op mijn werk. En kan je vragen dus ook niet beantwoorden.

Als ik er woensdag weer ben zal ik eens kijken.

Bedankt voor je hulp alvast!

Verwijderd

Topicstarter
het is idd reg vreemd... er word een paar keer verwezen naar die asp file... Ik heb even gezocht op de server, maar ik kon niets vinden wat ook maar in de buurt kwam...

Het allervreemdste vind ik nogsteeds dat de oude asf file die gebruikt werd toen ik er kwam gewoon goed werkt.
Als we het bronbestand exporteren naar een asf dan werkt het opeens niet meer. Dat vind ik erg vreemd... Kan het niet liggen aan de manier van exporteren? Ik kan tijdens het exporteren een aantal dingen instellen. Zou dat uit kunnen maken?

Verwijderd

Ik wil niet dom doen, maar laat die Flash Habbit, even weer naar je Flash kijken, die habbit heeft zijn eigen structuur aan geleerd! Halen die Habbit! ;)

Maar ik denk dat het een raar foutje is, en achteraf toch heel simpel blijkt te zijn. Ik zal er ook even wat tijd in besteden!

• Canard
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 10:38:
het is idd reg vreemd... er word een paar keer verwezen naar die asp file... Ik heb even gezocht op de server, maar ik kon niets vinden wat ook maar in de buurt kwam...

Het allervreemdste vind ik nogsteeds dat de oude asf file die gebruikt werd toen ik er kwam gewoon goed werkt.
Als we het bronbestand exporteren naar een asf dan werkt het opeens niet meer. Dat vind ik erg vreemd... Kan het niet liggen aan de manier van exporteren? Ik kan tijdens het exporteren een aantal dingen instellen. Zou dat uit kunnen maken?
Weet je wel zeker dat je de juiste .fla hebt?
De exportinstellingen zou ik gewoon default laten... dan kan er in principe niets mis gaan. Ik zou wel publishen naar Flash Player 6 en ActionScript 1.0, maar daar staat deze al op ingesteld denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Canard op 01-09-2004 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!

het probleem zat hem in het feit dat de asp file die de gegevens uit de database moest halen ergens anders stond.

Nadat ik die asp file verplaatst had werkte alles vlekkeloos!

Iedereen en met name Canard enorm bedankt voor de hulp!
Pagina: 1