Al 4 cd's kapot door burnen ISO met fireburner!

Pagina: 1
Acties:

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik heb inmiddels 4 cd's gesloopt door pogingen een ISO te burnen met fireburner.
Dit is mijn configuratie voor zover van belang is:

Duron 700
Abit kt7
128 mb Crucial
IBM 75gxp 30gb
Yamaha brander 8X/4X/24X
Toshiba dvd 6X

De IBM schijf zit op IDE 1 en op IDE 2 is de Yamaha de master en de Toshiba de slave.
Het probleem is als ik met fireburner een test burn doe dan is er niks aan de hand, maar zodra ik wil gaan fikken dan krijg is allerlei errors en wordt het branden onderbroken (ik heb dus gewoon de cue files aangevinkt en doe dan rechtermuisknop, burn en vink dan test burn uit).
Als ik opnieuw opstart, wordt mijn brander opeens niet meer herkent!!
Ik heb ultra dma bij de brander al disabled en hij geeft Pio 4 aan. De Toshiba dvd speler geeft wel gewoon ata 33 aan. Als ik met Nero gewoon wat data op een cd wil branden is er helemaal niks aan de hand.
Het is een keer gelukt diezelfde iso te branden op een Cdrw, maar tijdens het installeren van het spel werd de setup onderbroken. Dus om uit te sluiten dat het aan de Iso zelf ligt, heb ik hem ergens anders nog een keer gedownload. Dezelfde problemen met het branden.

Ik heb zo het idee dat het niet aan de software ligt maar dat het hardwarematig is (doordat de brander niet meer herkent wordt)
Ik persoonlijk verdenk mijn moederbord...
Wie heeft er een suggestie?

"Choose life"

• Martijnos
He he, ik heb het eindelijk opgelost. Fireburner wilt bij mij niet op 8X fikken, op 4X doet ie het wel!! Dat was de reden dat ie wel de rewritable cd wilde branden...duh..en de rewritable cd is mol....
Heeft me wel 6 cd'tjes gekost..:r

"Choose life"

Verwijderd

damn dan is dat illegale cd'tje toch best duur geworden :P

• Martijnos
Yep, maar nu weet ik hoe het moet...:)

"Choose life"

Verwijderd

echt duur hoor , 80 frank !
tenzij ge van die lekkere super-black side cd's gebruikt