Toon posts:

[tvout] Radeon: Svideo=Zwart-wit / Composiet=rare kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel dingen gedaan die ik kon vinden in de FAQ, maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik heb een TV met alleen maar SCART aansluiting. Dus ik gebruik dus een SCART verloopstuk naar zowel S-Video als Composite.

Mijn videokaart heeft alleen een S-Video aansluiting, maar ze leveren er wel een verloopstuk bij naar Composite.

Ik heb echt al wel 5 verschillende kabel geprobeerd voor zowel S-Video als Composite, maar het beeld blijft gewoon zwart-wit.

Wat kan ik nog over het hoofd hebben gezien?

Ik heb de allernieuwste drivers van ATI in mijn systeem (4.8)

Ik hoop toch zo dat iemand mij verder kan helpen. Ik wordt hier werkelijk helemaal gestoord van ;)

*Update*
Met een verloopje van S-Video naar Composite krijg ik hele felle kleuren op mijn TV. Veel blauw, rood en geel. Maar verreweg van normale kleuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 11:26 ]

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Misschien dat je in je driversoftware de output nog als S-VHS staat ipv Composiet video.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13

Hoicks

Techno!

Is het niet zo dat de tv/out van de radeon simpelweg wordt omgezet van svideo naar composite? Oudere tv's kunnen soms niet overweg met svideo signaal (waardoor je zwart/wit beeld krijgt)

Ik wil binnenkort ook een radeon kopen, maar mijn oude tv slikt geen s-video signaal (zwart/wit beeld) dus ben ik gedwongen om via composiet het signaal te sturen. Als dat dus niet kan valt de Radeon bij mij af,

[ Voor 39% gewijzigd door Hoicks op 30-08-2004 11:42 ]

Verwijderd

Staat de Composiete scherpte (eigenschappen voor TV, tabblad Geavanceerd) niet op monochroom?
Dit scherm open je trouwens bij de geavanceerde instellingen voor beeldscherm, en dan in het tabblad weergaves op TV klikken.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ervaren. Oplossing voor mij was het correct instellen van mijn tv-kanaal. Hier kon ik kiezen uit Video of S-video....

Verwijderd

Topicstarter
*update*

Ik heb het nu via composite redelijk in orde. Ik heb iig wel kleur. Maar het is wel heel erg donker. Zelfs al ik de contast van mijn TV verhoog en softwarematig dan blijft het gewoon donker.

Kan dit aan de kabel liggen? zal een HQ kabel helpen?

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 08:24
Ik gebruik een audio tulp als verbindingskabel, samen met zo'n scartstekker van de hema (scart aan ene kant, rood/wit/geel tulp en zwartvideo).
Mijn beeld was altijd wel aan de groene kant (vage waas), dit los je op door de films in je oude mediaplayer af te spelen (start->run/uitvoeren->mplayer2).

p.s. Ik heb het aangesloten op mijn video, ik moet het daar in de EERSTE scart aansluiting doen anders werkt het niet naar behoren (zelfde klachten als jou, komt waarschijnlijk door bi-directioneel).
De ene scart kan alleen als uitgang fungeren en de ander ook als ingang.

[ Voor 36% gewijzigd door Low-Tech op 31-08-2004 20:17 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2004 @ 16:40:
Ik heb hetzelfde probleem ervaren. Oplossing voor mij was het correct instellen van mijn tv-kanaal. Hier kon ik kiezen uit Video of S-video....
Hoe heb je dat precies ingesteld? Ik kan op mijn Philips breedbeeld-tv geen instellingen vinden voor het AV-kanaal...

Wacke

Verwijderd

Nou, ik heb dus een scart-converter en een S-videokabel gekocht zodat ik de composiet-aansluiting die dat oververzadigde donkere beeld leverde kan omzeilen.

Dat werkt redelijk, al is de kwaliteit stukken minder dan voorheen met alleen de composiet-verbinding. Zo is de scherpte minder (matige VHS-kwaliteit) en doet ie iets geks met smalle witte dingen op het scherm, die worden oververzadigd weergegeven (met veel rood, blauw en groen).

Maar nu het gekke: als ik alleen die nieuwe verbinding gebruik (radeon -> s-video -> scartconverter -> tv) dan heb ik MINDER KLEUR dan als ik tegelijkertijd een tulpstekker in de composite-ingang van mijn tv steek (dus een stekker waar NIKS aan hangt!!!, alleen een draad, maar niks aan de andere kant.... :S) Als ik die er wel in steek heb ik meer kleur. Als dat niet vreemd is!

Benieuwd of iemand dat kan verklaren...

Wacke
Pagina: 1