[Beamer] Zwart beeld na VGA vanaf TV

Pagina: 1
Acties:

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 00:11
Hi,

Ik heb een probleem met het aansturen van mijn beamer via mijn tv, maar zal eerst wat specs opgeven.

TV: JVC AV32XEU
DVD: Xbox
BEAMER: NEC VT46

Ik heb mijn xbox via de scart aangesloten op mijn TV op de SCART1(in) aansluiting. Vanuit de SCART2(out) gaat nu een Scart-naar-VGA-convertor die bij m'n beamer geleverd is. Hierna komt 20meter premium VGA kabel die in de VGA-poort van mijn beamer gaat.

Ik krijg nu helaas alleen maar een zwart beeld, dit betekend dat hij wel een of ander signaal ontvangt (anders zou het beeld blauw worden), maar verder niets weergeeft.

Met de SCART2(out) van de TV is iig niets mis, had hiervoor een brakke wireless oplossing maar die gaf wel het TV en DVD signaal door. Kabel is ook goed want vanaf m'n laptop stuurt hij een superstrak beeldje aan.

Wat is er nu precies mis? Al flink gezocht maar ook van google en de handleiding van JVC word ik niet veel wijzer.
Volgens mij moet die Scart-naar-vga-convertor-kabel gewoon werken, waarom leveren ze het er anders bij.

Ik heb zelf misschien een oplossing gevonden maar weet niet of dit wel het meest bevredigende resultaat oplevert.
http://www.futuremax.nl/p...th=32_104&products_id=193

Wie weet wat ik fout doe?

Specs

Verwijderd

kan je op je beamer of tv wisselen tussen PAL en NTSC?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 10:37 ]

• ParoXysm
Ik heb idd via mijn Xbox zowel een PAL als NTSC signaal laten uitpoepen, maar bij beide blijft het beeld zwart. Beamer kan ik verder niets instellen, staat nu op RGB/SCART, is ook de enige mogelijkheid dat hij nog iets geeft. De rest dus gewoon blauw met no signal.

Specs

Verwijderd

wat gebeurd er als je een normaal beeldscherm op de scart-naar-VGA-convertor aansluit? dat is eigenlijk het enige wat overblijft als die SCART2 goed beeld doorgeeft.

edit:
kan de beamer zwart beeld geven doordat de resolutie van vga anders is dan de resolutie van een tv?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 17:27 ]

• ParoXysm
hmmmm...ik had ergens gelezen dat dat zowiezo niet zou werken aangezien je de Horizontale en Verticale Sync signalen mist die een monitor verwacht.
Maar het is het proberen zeker waard, zal eens kijken of ik morgen een oude CRT kan lenen, heb hier momenteel alleen TFT's die me iets te duur zijn om te testen, you'll never know...Ik laat zeker weten wat het resultaat is.

Specs

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:23
Het kan zijn dat op die scart-out geen RGB gewired zit. Misschien alleen S-video en composite?, ff de TV ertussenuit dus.. Doet ie het dan wel?

[ Voor 21% gewijzigd door Redheinz op 31-08-2004 07:52 ]

Zin.

• ParoXysm
Heb net een normale monitor op aangesloten maar ook deze geeft gewoon zwart beeld. Laptop erop en daarvan word het beeld dus wel netjes geprojecteerd.
Dus het probleem zit volgens mij echt bij m'n TV.

Helaas heb ik een JVC met een niet al te uitgebreide handleiding. En heb ook nergens kunnen vinden wat voor signaal er nu precies uit die scart komt.
Tevens begin ik te twijfel of die scart-naar-vga kabel die bij m'n beamer zat wel zo'n succesgeval is.

Helaas heb ik geen andere apparaten met een scart aansluiting waarmee ik dit dus kan testen.

Iemand nog suggesties?

Specs

Verwijderd

Heeft die scart-naar-vga-kabel stroom nodig (trafo ofzo)?
Als die dat niet nodig heeft is het volgens mij alleen een verloop kabel, en uit een tv komt geen VGA signaal, dus dan werkt de kabel niet.

Werkt het wel als je de scart-nar-VGA-kabel op je Xbox aansluit?
Pagina: 1