Ik heb op het concert van Alan Parsons in de 013 (waar ze niet controleren of je een camera meesmokkelt) o.a. deze foto's gemaakt. We zaten/stonden zo'n 10-20 meter van het podium. Foto's zijn onbewerkt uit de camera.
1.
code:
1
2
3
4
5
| Make - KONICA MINOLTA CAMERA, Inc.
Model - DiMAGE G400
ExposureTime - 1/30 seconds
FNumber - 3.00
ISOSpeedRatings - 400 |
2.
code:
1
2
3
4
5
| Make - KONICA MINOLTA CAMERA, Inc.
Model - DiMAGE G400
ExposureTime - 1/80 seconds
FNumber - 4.90
ISOSpeedRatings - 400 |
Ik vond het toch niet zo gek slecht, voor een compactcamera'tje zonder anti shake. Gelukkig zijn er op de G400 veel dingen manueel in te stellen, ook aperture en shutterspeed, terwijl het geheel toch behoorlijk compact is (IXUS formaat). Mijn tips zijn:
- Als het mogelijk is op je camera om een minimum sluitertijd in te stellen, bijvoorbeeld 1/30s of lager, doe dat dan. Foto's onder 1/30s zijn zeker helemaal mislukt door schudden dus dan heeft het ook geen zin om daaronder te gaan zitten.
- Als je camera een goede continuous burst mode heeft, zet hem dan aan, en maak van elk shot een burst. Er is dan meer kans dat er 1 goede bijzit. In feite is dit wat de "Best Shot Selector" op Nikon's doet.
- Gebruik altijd de optische zoeker tegen je hoofd aangedrukt in plaats van het LCD schermpje. Je wint hier makkelijk 2 stops mee.
- Gebruik spotmetering en eventueel exposure en/of focus lock als je camera dat heeft. Scheelt een hoop pre-focus lag als je camera niet meer de exposure hoeft te berekenen of niet meer hoeft te focussen
[
Voor 6% gewijzigd door
Stereotomy op 06-11-2004 17:58
]
Alors.