Camera mee naar popconcert?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Binnenkort ga ik naar een concert in Vredenburg _/-\o_ .
Het liefst zou ik mijn camera meenemen, maar durf dit niet ivm inbeslagname. Heeft iemand ervaring; nemen ze daadwerkelijk je camera in beslag :'( , kun je hem na afloop weer terugkrijgen, meesmokkelen O-) en tijdens concert betrapt worden?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bij Vredenburg wordt er willekeurig gefouilleerd heb ik gemerkt. Wat ze dan met je camera doen weet ik niet, maar ik zou zo denken dat je hem na afloop terug kan krijgen. Lijkt me we zo fair. De keuze is dus aan jou.

Oh ja, en als het gaat om een normale digitale camera: verwacht er niet te veel van. Het licht is te weinig om een goede foto te maken. Ik heb ook wel eens met een Canon A70 foto's zitten maken, maar je moet toch vaak de sluiter lang open laten om wat te kunnen zien. En flitsen kan je ook schudden, want daar is de afstand gewoon te groot voor. Mooie foto's maak je alleen met een goede spiegelreflext, goede lens en statief.

[ Voor 50% gewijzigd door Microkid op 30-08-2004 10:16 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik ga vrij regelmatig naar concerten en festivals en kom daar altijd tig cams tegen, de laatste tijd ook steeds meer digicams. Waar ze wel op letten is grote cams: 'dikke' prosumercams en natuurlijk profi dSLRs. Die laatsten zijn echt verboden ('verwisselbare lenzen' zal er op je kaartje staan) en die prosumercams doen ze moeilijk over omdat ze zo groot zijn: ze zullen de artiesten afleiden en dat soort gebeuren meer (zeggen ze) ;). Maar als je een normale cam hebt, doen ze er niet moeilijk over hoor, en je moet zelf ook niet moeilijk gaan doen over meesmokkelen :)

Bij een concert van After Forever begin dit jaar in Utrecht waren er iets van 800 ~ 1000 mensen, en ik zag gauw 40 ~ 100 digicams ofzo rondgezeuld worden :)

LinkedIn
Instagram

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Waarom zou je geen camera mee mogen nemen naar een concert?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Microkid

Microkid

Smile

Bolk schreef op 30 augustus 2004 @ 10:16:
Waarom zou je geen camera mee mogen nemen naar een concert?
Omdat dat op de voorwaarden achter op je kaartje staat. :)
(In elk geval zowiezo bij Mojo concerten, maar daar mag je gewoon helemaal niks.)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bep De Bouwer
Ik heb een Panasonic DMC-FZ10, zeker niet de grootste camera, maar ook niet echt klein.
En idd het is georganiseerd door MOJO. |:(
(je mag niet eens vuurwerk meenemen :( )

[ Voor 15% gewijzigd door Bep De Bouwer op 30-08-2004 10:24 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Deze dus?

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:3-wiuU9Arr4J:techdigestuk.typepad.com/tech_digest/Panasonic-DMC-FZ10.jpg

Gaat je ws. niet lukken. Is wel erg groot m.i. Kan je geen klein digitaaltje lenen?

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 30-08-2004 10:26 ]

• Bep De Bouwer
Yep die. Zou er wel één kunnen lenen, is alleen zo lullig als die dan in beslag wordt genomen. Denk je dat ik met de Pana überhaubt een beetje foto's kan schieten in Vredenburg?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 14:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zou gewoon een wegwerp camera meenemen dan, Vaak worden die ook op festivals verkocht. En als ie in beslag word genomen ben je 5 of 6 euro kwijt :)

Ik heb tijdens waldrock verschillende foto's gemaakt met een digicam alla formaat wegwerpcam daar mag je gewoon foto's meemaken op de meeste festivals :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Bep De Bouwer
Heb idd gedacht aan een wegwerpcam, maar ben zeer tevreden over mijn Panasonic en hoop foto's te kunnen maken die het afdrukken op groot formaat waard zijn.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MOJO zet inderdaad op kaartjes dat je niet mag fotograferen of video/audioopnames mag maken. Wat niet wegneemt dat er bands zijn die het dan toch toelaten en dan moet MOJO zich daarbij neerleggen. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat fototoestellen met een zoomlens groter dan x niet toegestaan zijn. Het hangt er dus van af waar je heen gaat.
Vraag het de organisator?

Signatures zijn voor boomers.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als een 'zoomlens groter dan x' niet is toegestaan, mag je dan wel een objectief met vaste brandpunt met lengte x of meer meenemen? ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Microkid

Microkid

Smile

snugger schreef op 30 augustus 2004 @ 10:28:
Yep die. Zou er wel één kunnen lenen, is alleen zo lullig als die dan in beslag wordt genomen. Denk je dat ik met de Pana überhaubt een beetje foto's kan schieten in Vredenburg?
Ook al nemen ze hem in beslag, ze zullen hem terug moeten geven. Dat zag ik 3 jaar geleden bij U2 in de Gelredome ook. Diverse lui kwamen toch met een camera aanzetten. Camera kon je inleveren, werd netjes in een kluisje gedaan met nummertje en na afloop kon je je camera weer ophalen. Bel anders Vredenburg ook even wat hun "tactiek" is. (alhoewel ze ongetwijfeld meteen gaan roepen dat het niet mag, maar dan moet je gewoon vragen wat ze doen als je het toch doet).

• Bep De Bouwer
Is wel een idee om de organisator te vragen, zit dan alleen met het probleem dat degene die bij de deur staat daar niet vanaf weet. Misschien moet ik het risico maar nemen en als het niet is toegestaan camera even naar de auto terugbrengen.

• Bep De Bouwer
Zijn telefonisch pas bereikbaar vanaf 12.00 uur, zal hun antwoord hier posten.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tuurlijk krijg je je camera terug na afloop als je m zou moeten inleveren :/
Je denkt toch niet dat ze al die camera's dan mogen houden :X

Het is gewoon simpel:

Je neemt je camera mee. Mag je m niet mee naar binnen nemen, bewaren ze hem voor je en na afloop van het concert mag je m uiteraard gewoon weer meenemen.

iStockphoto

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 22:04

Flydude

Mighty pirate

Lees dit artikel ook vooral. Staan wel wat nuttige tips in over het fotograferen tijdens concerten.

I am rubber, you are glue

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Concert van Rene Froger in de Arena was geen probleem voor mijn F717. Schitterende foto's kunnen maken en de zoom was eigenlijk groter dan toegestaan. Ze keken bij de controle een beetje raar naar de cam en zeiden dat het geen probleem was. Overigens is een SLR-like ook geen probleem, als de lensen maar niet verwisseld kunnen worden. Ik spreek nu dus uit ervaring met Arena en Ahoy.

• Bep De Bouwer
Bedankt voor alle reacties, zoals ik hier boven al gezegd heb zal ik Vredenburg maar eens gaan bellen en vragen naar hun beleid. Vandaag is dat niet gelukt, ga het morgen weer proberen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Waar ga je heen? Marillion/Anouk&Postmen/Paul Weller/k.d. lang/Oleta Adams of iets dat ik over het hoofd heb gezien. :P

Anouk vind het over het algemeen geen probleem, Postmen doen ook niet moeilijk: het licht is dan bovendien vaak wel OK. Marillion is qua licht moeilijker, veel beweging, veel meer kleuren (pas op voor rood) en ook aan "rook" meestal een overvloed.
De anderen verwacht ik niet dat je heengaat :P

Bericht hierboven

• Bep De Bouwer
Nope ik ga naar k.d. lang _/-\o_ , verkeerd ingeschat van je. Ik verraad nu wel gelijk mijn seksuele geaardheid 8)7 . Zij is nog niet eerder in Ned. geweest...weet dus niet hoe daarmee wordt omgegaan.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:58
Ik was laatst bij Simon and Garfunkel in de ArenA, daar mocht mijn Minolta Dimage Z1 mee naar binnen, 'omdat hij maar 3 megapixel was'.

Never mind dat de 10x optische zoom voor mij wat belangrijker was om goede foto's te maken ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Floor-is

Floor-is

5.2

snugger schreef op 30 augustus 2004 @ 18:45:
Nope ik ga naar k.d. lang _/-\o_ , verkeerd ingeschat van je. Ik verraad nu wel gelijk mijn seksuele geaardheid 8)7 . Zij is nog niet eerder in Ned. geweest...weet dus niet hoe daarmee wordt omgegaan.
Hoezo sexuele geaardheid, elk type geaardheid kan allerlei typen muziek wel prettig vinden toch? En who cares of je nu hetero, homo, bi of hermafrodiet bent, je bent toch wie je bent of niet?

Maar ik heb nog geen ervaring met K.D. Lang qua fotografie zegmaar :)

Bericht hierboven

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Dr. Strangelove schreef op 30 augustus 2004 @ 18:47:
Ik was laatst bij Simon and Garfunkel in de ArenA, daar mocht mijn Minolta Dimage Z1 mee naar binnen, 'omdat hij maar 3 megapixel was'.

Never mind dat de 10x optische zoom voor mij wat belangrijker was om goede foto's te maken ;)
Bij Metallica in de ArenA mocht de Fuji A201 van mijn zus niet mee naar binnen, zelfs een wegwerpcamera van een kennis van mij werd in beslag genomen :/
Wel een tip gekregen na afloop, Als je je camera in je broek stopt (ergens bij je kruis) dan heb je 99% kans dat de camera niet gevonden wordt, als het tenminste een klein formaat camera is (ik heb zelf een Fuji S304...). Fouilleren wordt zeer globaal gedaan.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, volgens mij begrijp ik er echt niets van. Zijn ze bang dat je dan fotografisch materiaal verstrekt aan de media ofzo?

Verwijderd

Ze zijn eerder bang dat je geen posters meer koopt vermoed ik..

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:58
Bij Metallica in de ArenA mocht de Fuji A201 van mijn zus niet mee naar binnen, zelfs een wegwerpcamera van een kennis van mij werd in beslag genomen
Wel een tip gekregen na afloop, Als je je camera in je broek stopt (ergens bij je kruis) dan heb je 99% kans dat de camera niet gevonden wordt, als het tenminste een klein formaat camera is (ik heb zelf een Fuji S304...). Fouilleren wordt zeer globaal gedaan.
Beter nog volgens een vriendin van me is in een BH (afhankelijk van de lezer die van jou of van een vrouwelijk lid van je gezelschap) :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
Op Lowlands 2004 was het officieel toegestaan!
En dan is een Pentax Optio heeeeeeel handig.

check de huisregels op http://www.lowlands.nl/_media/LOWLANDS2004_DE_HUISREGELS.pdf

met een beetje prullen maak je van optredens toch best aardige picjes!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmm het ligt sterk van concert tot concert (of festival af).

Bij Rock Werchter stond er in het groot een bord met een camera met een rode streep er door maar toen ik gefouileerd werd haalden ze alleen even m'n al wat belegen (ik ga niet al te dure spullen daar meenemen)) digitale camera uit m'n zakken die ik daarna gewoon mocht terugsteken.

Zelfde verhaal op Pukkelpop.

Ik denk dat ze daar vooral professionele apparatuur willen weren.

• Floor-is

Floor-is

5.2

MisTraller schreef op 31 augustus 2004 @ 00:15:

check de huisregels op http://www.lowlands.nl/_media/LOWLANDS2004_DE_HUISREGELS.pdf

Zonder afneembare lenzen dan wel. Ik werd met regelmaat gevraagd om mijn persbandje toen ik met mijn SLR+Tele rondhobbelde. :P

Bericht hierboven

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
Floris schreef op 31 augustus 2004 @ 00:37:
[...]

Zonder afneembare lenzen dan wel. Ik werd met regelmaat gevraagd om mijn persbandje toen ik met mijn SLR+Tele rondhobbelde. :P
Jaja, maar de TS heeft het over meesmokkelen, dus ik neem aan dat hij het niet over dikke lenstoeters heeft. En als jij een persbandje had, dan mocht je zeker ook in die luizige perstent :O ....maargoed, die huisregels gelden dan ook voor betalende bezoekers!
(PS nog leuke foto's dan....? Staat Theo erop?)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Bep De Bouwer
Allemaal bedankt voor de tips en het meedenken _/-\o_. Camera is te groot om in mijn broek te stoppen in in bh is ook niet geloofwaardig :'( . Het me vandaag helaas niet meer gelukt om Vredenburg te bellen, maar zoals gezegd post ik hier het antwoord wat ik krijg. Misschien wel een leuk (of al bestaand 8)7 ) idee om een verzameltopic te openen van concertfoto's. Iemand anders zal de spits dan moeten afbijten aangezien 'mijn concert' nog even op zich laat wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bep De Bouwer op 31-08-2004 21:41 ]

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik zou zeggen neem gewoon mee, als de camera niet naar binnen mag. Dan kan je bij de meeste concerten gewoon afgeven bij een speciale balie, waar je hem na afloop weer kan op halen ( AHOY was dit wel zo )

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Je moet gewoon een beetje crea-bea zijn. Ik heb niet bepaald een compact (Minolta A1) en heb 'm afgelopen dinsdag zonder probleem het Sportpaleis in Antwerpen binnengesmokkeld. Toegegeven, de meneer was niet bepaald de meest briljante zoeker, maar het lukte. Camera had ik over mijn schouder hangen en dan mijn jas (groot) eroverheen. Via mijn hand die ik in mijn zak had kon ik de cam een beetje wegduwen tijdens het fouilleren. Maar een beetje security figuur vraagt je de handen uit de zakken te halen. Deze niet dus. Domdomdom....

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.philippens.net/main.php/download/1225-2/PICT1818.jpg

En voor wie foto's wil maken: een compact is alleen zinvol als je vlak bij het podium staat, want er is gewoon te weinig licht. Ik heb deze foto's op 400ISO genomen, op 1/60s en F/3.5. Met de vlammenzeeën opgekrikt naar F/7 of 8 vanwege de overbelichting. Mijn Minolta heeft een hele effectieve anti-shake dus dan gaat het gewoon goed. Kun je niets instellen op je cam qua ISO of sluitertijd, laat 'm dan maar gewoon thuis want je krijgt gewoon crap. En dan moet je 'm nog stilhouden, wat bij 1/60 alleen voor non-parkinson patienten te doen is of met een steuntje. GSM's met cam kun je echt op je buik schrijven, want daar komen alleen maar donkere mozaïkjes uit. En zet de flits uit; die is alleen effectief tot een meter of 3 (als je boft) en je krijgt alleen de ruggen van de mensen voor je erop. Uitzetten dat ding dus.

Nog een tip: schiet in RAW, dan kun je nog van alles qua belichting aanpassen zonder dat je beeld naar de haaien gaat.

[edit]Tip 2: je kunt een broekzak statief maken door een schroef oid in je statief-bevestiging (schroefgat onderop de cam) te draaien. Als je daar nu één of twee draden/elastieken aan bevestigd in een lus kun je die onder je voeten doen en vervolgens de draad/elastiek strak trekken. Zo stabiliseer je de camera en kun je toch weer 1à 2 stops langer belichten. Handig voor concerten/parties.

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 06-11-2004 14:08 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

wow, stoer decor _/-\o_ en leuke foto

Rammstein?

www.casarodriguillo.com

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Bep De Bouwer
Thanx voor de tips en voor het plaatsen van de foto; SUPER!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb op het concert van Alan Parsons in de 013 (waar ze niet controleren of je een camera meesmokkelt) o.a. deze foto's gemaakt. We zaten/stonden zo'n 10-20 meter van het podium. Foto's zijn onbewerkt uit de camera.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/t/K.Tsang/fok/aplp1.jpg

code:
1
2
3
4
5
Make - KONICA MINOLTA CAMERA, Inc.
Model - DiMAGE G400
ExposureTime - 1/30 seconds
FNumber - 3.00
ISOSpeedRatings - 400

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/t/K.Tsang/fok/aplp2.jpg

code:
1
2
3
4
5
Make - KONICA MINOLTA CAMERA, Inc.
Model - DiMAGE G400
ExposureTime - 1/80 seconds
FNumber - 4.90
ISOSpeedRatings - 400

Ik vond het toch niet zo gek slecht, voor een compactcamera'tje zonder anti shake. Gelukkig zijn er op de G400 veel dingen manueel in te stellen, ook aperture en shutterspeed, terwijl het geheel toch behoorlijk compact is (IXUS formaat). Mijn tips zijn:

- Als het mogelijk is op je camera om een minimum sluitertijd in te stellen, bijvoorbeeld 1/30s of lager, doe dat dan. Foto's onder 1/30s zijn zeker helemaal mislukt door schudden dus dan heeft het ook geen zin om daaronder te gaan zitten.

- Als je camera een goede continuous burst mode heeft, zet hem dan aan, en maak van elk shot een burst. Er is dan meer kans dat er 1 goede bijzit. In feite is dit wat de "Best Shot Selector" op Nikon's doet.

- Gebruik altijd de optische zoeker tegen je hoofd aangedrukt in plaats van het LCD schermpje. Je wint hier makkelijk 2 stops mee.

- Gebruik spotmetering en eventueel exposure en/of focus lock als je camera dat heeft. Scheelt een hoop pre-focus lag als je camera niet meer de exposure hoeft te berekenen of niet meer hoeft te focussen

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 06-11-2004 17:58 ]

Alors.

• Valkyre
  • Laatst online: 04-02 07:08

Valkyre

Kitesurf FTW!

eigenlijk is het best wel belachelijk dat je niet gewoon een digi cam mee mag neem.
99% de mensen maakt een paar fotos zodat hij/zij kan zeggen kijk ik ben bij atriest X geweest :)
als je nu met camers van een half meter aan komt sjouwen tsja vind ik nog wel logische.
maar gewoon een touwtje om je nek en klaar, die moeten van mij wel mogen! :P

in de ts geval ze mogen echt niet je camera in besalg nemen, je moet hem sowieso na het concert weer terug krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Valkyre op 06-11-2004 18:07 ]

iRacing Profiel

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nouja, vaak worden foto's gewoon weer verkocht, op eBay bijvoorbeeld, en dan kan ik me als artiest voorstellen dat als je ook nog inkomen moet genereren van eigen foto's als merchendise verkopen, dat ze zoveel mogelijk de wildgroei aan "professionele" foto's willen beperken, en dus het zekere voor het onzekere nemen en gewoon alle camera's uit de zaal willen houden. Daarnaast gaan mensen soms ook flitsen (ja idioten) en dat is voor de artiest ronduit kut.

Met het Virus festival in Eindhoven mocht je maximaal een 3.2 megapixel camera mee naar binnen hebben. Dat is ook een grens die je kunt stellen natuurlijk, wel een hele rudimentaire.

Alors.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Bij Blöf kreeg ik alleen op mijn flikker omdat ik met de ixus aan het filmen was. foto's was geen probleem. Goed lezen dus of er "film" of "foto" of "beeld" -opnamen verboden zijn

Negeren is vooruitzien

• Valkyre
  • Laatst online: 04-02 07:08

Valkyre

Kitesurf FTW!

jah okee gewoon flitsen uit, flits je toch gelijk die mensen erop aanspreken, of eventueel camera in beslag nemen, dan vind ik het terecht.

iRacing Profiel

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

En mijn analoge SLR camera zou ik wel gewoon mee kunnen nemen naar festivals als Lowlands en Flevo?

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/lan31/swc/IMG_3308%20(Medium).JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/lan31/swc/IMG_3304%20(Medium).JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/lan31/swc/IMG_3295%20(Medium).JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/lan31/swc/IMG_3251%20(Medium).JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/lan31/swc/IMG_3234%20(Medium).JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/lan31/swc/IMG_3222%20(Medium).JPG

Op het Student Welcome Concert heeft niemand erover geklaagd (het was wel "maar" een Canon Powershot A80, dus echt professioneel was het niet). Toch ben ik tevreden met het resultaat.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Ken.
  • Laatst online: 02-02 14:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Het ligt vaak aan de band zelf of je foto’s mag maken.
Waar ik werk mag je altijd foto’s maken.. TENZIJ er bordjes hangen dat het niet mag. (en dat hangt dus af van de band die speelt)
MisTraller schreef op 31 augustus 2004 @ 00:48:
[...]

Jaja, maar de TS heeft het over meesmokkelen, dus ik neem aan dat hij het niet over dikke lenstoeters heeft. En als jij een persbandje had, dan mocht je zeker ook in die luizige perstent :O ....maargoed, die huisregels gelden dan ook voor betalende bezoekers!
(PS nog leuke foto's dan....? Staat Theo erop?)
Ik neem aan dat ’ie geen persbandje had en dat ’ie een 'gewone' bezoeker was. ;)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Het hoeft zelfs niet aan de band te liggen! Ik ben vorig jaar naar een concert van Toto geweest, daar stonden best wel veel mensen met camera's. Daar werd echt heel globaal gecontroleerd... Dit jaar ben ik weer naar Toto geweest, en daar mochten camera's absoluut niet! Mijn telefoon is bijna in beslag genomen (een telefoon zonder flits... dus de band kon er geen last van hebben)! Het leek erop dat in dit geval de accomodatie het alleen-recht wilde op het maken van foto's!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ga binnenkort naar Bryan Adams in Brussel. Zijn ze in Belgie alerter betreffende fotografie? Niet dat ik professionele apparatuur heb, maar zie niet graag m'n S50 in beslag worden genomen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bolk schreef op 08 november 2004 @ 08:50:
Ik ga binnenkort naar Bryan Adams in Brussel. Zijn ze in Belgie alerter betreffende fotografie? Niet dat ik professionele apparatuur heb, maar zie niet graag m'n S50 in beslag worden genomen.
Ze nemen 'm hooguit tijdelijk in beslag. Je krijgt een bonnetje mee en kunt 'm daarmee ophalen na het concert. Op zich geen probleem dus.
Op een Rammstein forum las ik echter dat er iemand op het concert waar ik er in slaagde mijn A1 mee te nemen, iemand gepakt is met een compact. Die kon achteraf 45 minuten wachten voor ie 'm terug kreeg...

Ik snap zelf ook niet waarom ze het verbieden. Het is een beetje een krampachtige bedoeling, net als verbieden dat je mag opnemen. Neem de bootleggers de wind uit de zeilen door zelf opnamen te verkopen. Bij Metallica kun je tegenwoordig MP3's kopen van de concerten voor $10. Inclusief hoesjes voor je Cd's die je ervan brandt. Zo verdient een bootlegger niets meer en zij toch nog een grijpstuiver. Als ze nou hetzelfde doen met foto's...geef een prof.fotograaf een handje €'s en plaats vervolgens een stuk of 20-30 mooie foto's op je internet die de mensen voor €5 kunnen downloaden. En sta fotograferen gewoon toe. Mensen die de foto's zwart verkopen hebben dan geen kans meer om er erg veel geld voor te vragen. Maar ja...zoveel inzicht van de muziekindustrie is denk ik veel te veel gevraagd...

Verwijderd

MisTraller schreef op 31 augustus 2004 @ 00:15:

Klopt, ik had mijn 4 megapixel camera ook gewoon mee. En heel leuke fotóotjes mee kunnen maken. Lowlands is niet zo moeilijk.

Een tip voor mensen met een redelijk kleine camera: bij de controle gewoon de camera + je mobieltje + geld enzo langs de metaaldetector halen en daarna oppakken. Die gozers zijn zooo onoplettend, werkt altijd. Volgens mij zou dat ook werken als je een zakje XTC pillen of een mes erbij legt, ze willen echt alleen maar weten wat je in je zakken zit en evrwachtten niet dat je iets gewoon op tafel legt wat niet mag. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 13:01 ]

• Bep De Bouwer
Heb eindelijk Vredenburg aan de lijn gehad. Het antwoord: elke artiest stelt andere eisen, camera meenemen en wanneer deze niet is toegestaan nemen ze hem voor je in bewaring.

Verwijderd

Vanavond probleemloos met mijn camera naar Tom McRae in Nighttown, Rotterdam geweest. Beter gezegd er werd geeneens iets gecontroleerd. De foto's zijn wel onwijs mislukt. Zonde aangezien ik wel dichtbij stond, met een normale digitale camera lijken goede fotos echt onmogelijk in zo'n donkere ruimte.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Reinier

\o/

Bij The Corrs in Ahoy mocht ik hem meenemen, bij Maroon 5 in de Heineken Music Hall moest ik mijn Powershot S45 inleveren vanwege teveel pixels (4MP, meer dan de zogenaamd toegestane 3.2). Ik probeerde nog in discussie te gaan met de fouilleermeneer dat het aantal pixels niet per se iets zegt over de kwaliteit van de foto's, maar dat was een kansloze zaak. Uiteraard netjes teruggekregen achteraf :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44889/full.jpg

(stond helaas veel te ver weg)

• Ken.
  • Laatst online: 02-02 14:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Van de week ook weer eens mijn cam meegenomen naar een show. (Melkweg, Amsterdam)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.com/img/18V/IMG_0388-copyy.jpg

Verdere resultaten -> [rml][ Showcase] 18 Visions @ Melkweg, Amsterdam (10-11-2004)[/rml]

• AntonT
  • Laatst online: 05-02 05:35

AntonT

One Ton!

De beste manier om met een willekeurige camera binnen te komen is een perskaart of een crew-"all areas"-pasje/sticker/bandje/geval. Helemaal handig is als je nog eens extra toestemming van Mojo hebt om foto's te maken. :P Heeft me toch de nodige aparte foto's opgeleverd. Als ik morgen tijd heb kan ik er wel een stel hier neerzetten.

Met binnensmokkelen als bezoeker heb ik geen ervaring, ik ben praktisch altijd aan het werk op de grote evenementen. :+
Pagina: 1