Toon posts:

Pagemaker ASCII import

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het knutselen met Pagemaker en de ASCII import functie. Ik wil nu proberen om door middel van een ASCII import een bepaalde pagina te genereren - hierop ook tables. Ik kan niet vinden hoe ik tables kan maken door middel van een ASCII import in Pagemaker. Heeft iemand hier een idee voor?

Ik loop ook regelmatig vast op het feit dat ik bij de import maar 1 textvak gemaakt krijg. Kan ik hier ook nog iets aan veranderen?

(De uiteindelijke bedoeling is om in Pagemaker een template te maken waar vervolgens een ASCII import op gedaan wordt om een soort catalogus gegenereert te krijgen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu hetzelfde geprobeert in QuarkXPress wat me ook al niet gelukt is.. Is dit gewoon onmogelijk? Zijn er andere manieren om tables te importeren vanuit een bestand met gegevens?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Niet lullig bedoeld hoor, maar kijk eens in de handleiding??? Want als jij in 20 minuten van programma switcht en dan zegt het werkt niet, dan sta ik wel even verbaasd te kijken???

Zit er geen scripting in Pagemaker / QuarkXpress ??? Zodat je met scripting gewoon een actie kan uitvoeren als je teken a/b in je tekst tegenkomt???

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 31 augustus 2004 @ 10:49:
Niet lullig bedoeld hoor, maar kijk eens in de handleiding??? Want als jij in 20 minuten van programma switcht en dan zegt het werkt niet, dan sta ik wel even verbaasd te kijken???
Gaat niet over 20 minuten hoor. Zit een dag tussen. Zie datums ;) Heb dus nog de hele dag gisteren zitten proberen en vanaf vandaag vroeg in de morgen... De handleiding helpt me niet veel verder.
Zit er geen scripting in Pagemaker / QuarkXpress ??? Zodat je met scripting gewoon een actie kan uitvoeren als je teken a/b in je tekst tegenkomt???
Het is me iig niet gelukt om iets dergelijks te vinden..

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 10:57:
[...]

Gaat niet over 20 minuten hoor. Zit een dag tussen. Zie datums ;) Heb dus nog de hele dag gisteren zitten proberen en vanaf vandaag vroeg in de morgen... De handleiding helpt me niet veel verder.
|:( |:(

Waar je anders ook eens naar kan kijken is adobe framemaker, ik ken wel een aantal catalogi programma's dat hiervan gebruik maken.

En wat bedoel je trouwens met tables maken??? Want ik denk dat ascii import echt ascii import is en dat je meer in de richting van xml etc moet gaan kijken.

Verwijderd

Gomez12 schreef op 31 augustus 2004 @ 11:05:
[...]

|:( |:(

Waar je anders ook eens naar kan kijken is adobe framemaker, ik ken wel een aantal catalogi programma's dat hiervan gebruik maken.

En wat bedoel je trouwens met tables maken??? Want ik denk dat ascii import echt ascii import is en dat je meer in de richting van xml etc moet gaan kijken.
De kip met het goude ei: Adobe InDesign
Pagina: 1