MOBO plaatsen zonder afstandhouders

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe case gekocht (Aerocool nogwat).
Dezelfde dag had ik met veel ambitie alles overgezet in mijn nieuwe case.
Wat me toen opviel was, wanneer ik die koperen afstandhouders (voor mijn moederbord) in mijn nieuwe case plaatste, paste mijn moederbord niet in, nouja ik bedoel die aansluiten voor je externe hardware. Ik kreeg ze niet door die 'openingen'. Wanneer ik de koperen afstandhouders niet gebruikte, paste ze als gegoten. Dus, sinds 2 weken zit mijn moederbord aan de case vast geschroefd , zonder koperen afstandshouders (6 st.) en het werkt perfect.

Heeft een van jullie een andere idee? Kan dit op den duur schadelijk zijn voor mijn moederbord? Is er iets ander wat ik in plaats van koperen afstandshouders kan gebruiken, bv. zoals kunstof / koperen ringen ofzo iets?

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-12 19:09
er zitten zeker wel verhogingen in? Op de plek waar schroefjes moeten? Die vervangen dan soms de busjes die meestal worden gebuikt.

Maar, als het werkt dan werkt het :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
hmm je hebt kennelijk veel geluk meestal maakt je mobo dan kortsluiting tegen de achterkant van je kast

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Zo kaal op het staal van je case dus???? Dan heb je echt geluk dat het werkt, want dit kan je al je HW kosten. iig mem, proc, voeding en mobo. Staal geleidt weet je wel, en de contactpunten van de ATX stekker gaan door je mobo heen. En dan heb ik het nog niet eens over de overige honderden contactpunten. Met wat geluk krijg je dus kortsluiting..

Het verbaast me dat hij uberhaupt boot..

Bij en nieuwe case zitten ook afstandhouders btw. Misschien die gebruiken?

• Lord_Salo
jantje112 schreef op 30 augustus 2004 @ 10:05:
er zitten zeker wel verhogingen in? Op de plek waar schroefjes moeten? Die vervangen dan soms de busjes die meestal worden gebuikt.

Maar, als het werkt dan werkt het :)
Hmmm, ja van die bollingen waar die koperen afstandshouders erop geschroefd worden. Hij raakt niet "koud" met zijn achterkant mijn case aan, maar ligt als ware op die bollingen.

Zelf vond ik het ook erg eng om het te doen. maarjah. Kan ik geen dunne
koperen ringen ervoor gebruiken?
Misschien zitten die bollingen erin om geen afstandhouders toe te passen, of dat echt zo is weet ik niet, want met afst. houders passen mijn aansluitingen niet door die "openingen".

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Salo op 30-08-2004 10:13 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Liever nylon ringetjes, die geleiden niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Kan je niet de afstandhouders gebruiken en gewoon het plaatje ( Waar de externe aansluitingen op komen zoals jij zegt ) weg laten.. Zoals je het nu hebt moet je echt veranderen..

Verwijderd

Er is ook verschil in hoogte van verschillende afstandsbusjes. De meeste zijn +- 5 mm hoog. maar er zijn kleinere en ook grotere! Misschien dat er bij die kast kleinere zaten en dat je dus die moet gebruiken ipv de oude van de vorige kast.

Je zou natuurlijk ook een stuk rubber of iets dergelijks onder je moederbord kunnen leggen zodat de kast niets meer kan geleiden. Dan wel een stuk rubber dat niet te dik is ;) En dat over de hele grootte van het moederbord past!

• Lord_Salo
Microkid schreef op 30 augustus 2004 @ 10:12:
Liever nylon ringetjes, die geleiden niet.
Moet ik hiervoor naar een computerspeciaalzaak toe of kan ik ook bij Gamma / Karwei / Formido langs om ze te kopen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Als er al ophogingen zijn, hoef je geen afstandsbusjes te gebruiken. Die busjes worden dan vaak meegeleverd indien je meer bevestigingspunten op je mainboard hebt zitten (sommige modellen hebben bijvoorbeeld 2 bevestigingspunten bij het AGPslot zitten. Meestal zijn die bollingen (verhogingen) ook alleen voor de eerste 2 rijen ATX gemaakt (vanaf de achterkant van de kast gezien) en heb je dus bij een fullsize ATX bord, of bij een extended ATX bord, meer bevestigingspunten nodig. Hier komen die afstandsbusjes om de hoek kijken. Waarschijnlijk zijn die afstandsbusjes ook dezelfde hoogte als die bollingen waar je over praat.

• Lord_Salo
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 10:14:
Kan je niet de afstandhouders gebruiken en gewoon het plaatje ( Waar de externe aansluitingen op komen zoals jij zegt ) weg laten.. Zoals je het nu hebt moet je echt veranderen..
Hey daar had ik niet aan gedacht hebt. 8)7 8)7
Maar raakt dan mijn airflow in mijn case niet in de war?
Door BredeP - Monday 30 August 2004 10:15

Waarschijnlijk zijn die afstandsbusjes ook dezelfde hoogte als die bollingen waar je over praat.
Ja dat klopt, de bollingen hebben de zelfde hoogte als die afst. houders.
Betekend nu dat ik me zorgen maakte om niks? Of moet ik toch extra maatregel nemen voor het geval dat, zoals toch nylon ringen toepassen etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Salo op 30-08-2004 10:22 ]

Verwijderd

Lord_Salo schreef op 30 augustus 2004 @ 10:18:
[...]
Hey daar had ik niet aan gedacht hebt. 8)7 8)7
Maar raakt dan mijn airflow in mijn case niet in de war?

[...]
Betekend nu dat ik me zorgen maakte om niks? Of moet ik toch extra maatregel nemen voor het geval dat, zoals toch nylon ringen toepassen etc.
Of het plaatje achterop de airflow beinvloed als je het weg haald ? LoLz, dit gaat mijn tever :p

Verwijderd

Lord_Salo schreef op 30 augustus 2004 @ 10:18:

Ik had dezelfde constructie in een oude Qtec kast. Gewoon erop schroeven. Als 'ie het doet is er niets aan de hand.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-12 11:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als er met de case zelf geen, of erg weinig afstandsbusjes mee zijn geleverd heeft de case "ingebouwde" afstandsbusjes, in de vorm van die verhoginkjes. Hadden en Inwin A500's ook, kan geen kwaad.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16
Kun je geen foto maken van zo'n bolling? Hoeft je mobo niet voor los, gewoon van de zijkant.

Aangezien het nu werkt en al je aansluitingen perfect passen zullen die bollingen gewoon prefab afstandsbussen zijn :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Lord_Salo
Ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben dat die "bollinkjes", prefab afstandsbussen zijn, aangezien dat ze even hoog zijn als die koperen afstandshouders. Dus ik hoef, aan de hand van jullie reacties, geen zorgen maken, voor eventuele kortsluiting e.d. Ik dank jullie voor jullie snelle reacties. _/-\o_ _/-\o_

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:58
Tjah...ik zou er plastice ringetjes onderdoen dat ie iig geen kortsluiting kan maken en voor de rest zou ik het zo laten ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Als het goed is, is het enige dat contact maakt met de kast, die aardring van het mainboard, die om het gaatje heen zit. Zolang dat het geval is, zijn die ringetjes niet noodzakelijk. Wij gebruiken ze meestal wel om beschadigingen aan het mainboard te voorkomen, maar het hoeft niet. Pas als het zo'n el cheapo kast is waarbij die standaard risers zo krom of groot zijn dat er meer contact maakt, zijn die ringetjes echt noodzakelijk.
Pagina: 1