[Exch2k3] Rechten icm nieuwe gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Toen wij onze Win2k3 server in gebruik namen in combinatie met Exchange 2003, stonden de rechten van Exchange nog niet goed, want iedereen kon in de mailbox van iedereen kijken.
Dat is inmiddels opgelost, maar nu moet ik een nieuwe gebruiker aanmaken, maar nu komt die persoon niet in de algemene adreslijst te staan, en bij de mailbox rights staan alleen de rechten voor ZELF ingesteld, en niet ook voor de server, administrator e.d. wat bij de andere gebruikers (via overerving) wel het geval is.
Ook kan ik niet een X400 adres instellen.

Iemand een idee waar ik moet zoeken om dit wel weer "normaal" te krijgen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
^^ SCHOP ^^

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Default zou men niet in elkanders mailboxen mogen kijken ....

Heb je misschien op Store of Serverniveau de rechten veranderd ? Oude users zouden nog rechten geerfd kunnen hebben :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
In het begin stonden er bij de groep Iedereen (standaard Windows2003 groep) veels te veel rechten in de server bij de Exchange manager. Deze rechten staan nu zoals het moet (dankzij mijn buurman die veel ervaring heeft met Exchange systemen).

"Vroeger" was het zo dat als ik een mailbox voor een user aanmaakte dat er ook standaard al een X400 adres was aangemaakt bij de e-mail adressen, dat gebeurt nu ook niet. En als ik dus bij de machtigingen kijk van de mailbox van de gebruiker dan staat er ook alleen ZELF en niet de administrator e.d. die bij de overige gebruikers wel vermeld staan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke errors krijg je? Event-logs en andere errors zijn heel handig op om te weten :) Misschien SP1 al geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
SP1 staat in de planning.
Op de een of andere manier gaat het nu wel goed 7(8)7 de Exchange System Attendant zat volgens mij roet in het eten te gooien, die geeft hier soms fouten (die met SP1 worden opgelost)

Thanx voor het helpen iig. _O_

Pagina: 1