Toon posts:

[HTML] Maximaal aantal karakters in META tag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af, bestaat er een limiet voor het aantal karakters dat in het content attribuut van de Meta tag mag ?
Dit voor bijbvoorbeeld de keywords en dergelijke.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Deze vraag is laatst ook voorbijgekomen :?

Volgens mij is er geen limiet, maar waarom zou je dat willen eigenlijk?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Wel gezocht, niets gevonden.
Heh, tis niet dat ik het zou willen, het is meer om het gewoon te weten. Bedoel, als er een limiet is, is dat wel heel erg fijn om te weten dat er maar een X aantal karakters gebruikt word.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 10:06:
Wel gezocht, niets gevonden.
Heh, tis niet dat ik het zou willen, het is meer om het gewoon te weten. Bedoel, als er een limiet is, is dat wel heel erg fijn om te weten dat er maar een X aantal karakters gebruikt word.
Da's een andere vraag ;)

Volgens mij is er geen beperking in de standaard gedefinieerd, maar ik weet niet of een spider onbeperkt keywords gaat zitten lezen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Wellicht het bekende limiet van 65,535 karakters? :)
Maar ik verwacht eigenlijk dat er helemaal geen limiet op zit.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ergens ligt me bij dat de inhoud van een attribuut maar 256 karakters mocht zijn. Ik zal es kijken waar ik dat wegheb.

Verwijderd

Dat klopt volgens mij. Het ligt ergens vastgelegd in de SGML specificatie, maar browsers houden zich er niet echt meer aan (misschien IE nog wel) met de komst van data URIs die meer ruimte innemen dan 256 karakters.

Aan META elementen heb je overigens niets.

Verwijderd

Als ik het goed heb hadden de spiders van o.a. google er geen zin meer in als je meer als x characters had.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 15:59:
Als ik het goed heb hadden de spiders van o.a. google er geen zin meer in als je meer als x characters had.
Dat heb je niet goed :P De spiders van google lezen geen metatags ;)

Verwijderd

Aan META elementen heb je overigens niets.
Hoezo niet? :?
Er zijn nog genoeg zoekmachines die naar meta-keywords en description kijken. En meta-refresh is ook een erg handige functie :)

Verwijderd

Refresh is een HTTP header als ik me niet vergis. (Er is een META element equivalent, maar dat betekent niet dat die gebruikt hoeft te worden.)

Description en keywords zijn imo verleden tijd. Zoekmachines indexeren ook zonder.
Pagina: 1