Toon posts:

WLAN router krijgt géén IP-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van Norrod de standaard WLAN router (11mb) aangeschaft, vervolgens het gehele weekend gepoogd het apparaat aan de praat te krijgen.

Het probleem is dat de router géén IP-adres krijgt van @home. De instellingen (het CC-nummer) van @home zijn juist geconfigureerd.

Het vreemde is trouwens dat als ik met ipconfig de ip-adressen opvraag en deze statisch instel in de router het geheel nog steeds niet werkt.

Heeft iemand een tip?

Verwijderd

Check de kabel tussen de router en het modem.

Verwijderd

Topicstarter
Kabel heb ik vervangen, zelfde resultaat.
Kabel is goed. Heb ik gechecked met andere computer die rechtstreeks op het modem aangesloten.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

ik neem aan dat je met CC nummer het macadres bedoeld

@home is een pain in the ass.

Zet dat ding is uit voor 3 uur (alles, dus ff 3 uur geen internet) en sluit hem daarna aan. Soms wil dat helpen.

Verwijderd

je hebt de werkgroepnaam wel goed??
dat moet "@home" zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat zal ik proberen.
Met het cc-nummer bedoel ik het @home identificatie nummer, pc-naam.

Verwijderd

De modem eens resetten zou genoeg moeten zijn.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 17:46

Masselink

Voor de dorst

Zet de wireless router is hard op 10 MB ?

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan volgens mij de werkgroep naam niet in de router instellen.
Ik zie dat bij de status, hij eeuwig blijft staan op "receiving IP from DHCP........"
Maar ontvangt er geen.

Verwijderd

Topicstarter
Modem heb ik al meerdere malen gereset.
Zonder resultaat.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Masselink schreef op 30 augustus 2004 @ 10:08:
Zet de wireless router is hard op 10 MB ?
Dit heeft bij mijn broertje en bij mij veel problemen verholpen.
De Wan-kant staat vaak op "Auto detect". probeer deze nu eens op 10 MB.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat proberen....ik zit nu niet in de buurt van de router en kan het niet acuut proberen. Vanavond zal ik het testen.

Waar en hoe moet ik dat instellen?

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 10:22:
Ik zal dat proberen....ik zit nu niet in de buurt van de router en kan het niet acuut proberen. Vanavond zal ik het testen.

Waar en hoe moet ik dat instellen?
Vaak staat het bij Media-type.

Er is niet echt een standaard plaats voor. Even zoeken dus.

Verwijderd

Heb je Mac-adres wel ge-cloned?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb het mac-adres van de router niet veranderd.
Is dit dan nodig?? @home werkt volgens mij alleen via het CC of CP nummer.

Ik heb me laten vertellen dat dat het enige is...en het dan zou moeten doen.

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
Als je het CC nummer ingevuld hebt zou het direct moeten werken. De werkgroep, MAC ed zouden niks moeten uitmaken.
Ik denk eigenlijk dat je router niet helemaal ok werkt. Wat je nog wel kan proberen is je router aansluiten en dan je modem even stroomloos te maken.

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

@home werkt idd met het cc en cp nr als indentificatie en niet dmv macadres maar @home gebruikt ook werkgroepnaam!!!

als je dat niet kan instellen ben ik bang dat je het kan vergeten.
wat ook mogelijk is ipv een werkgroep in te stellen is een domeinnaam opgeven en dat zou dan "home.nl" moeten zijn..

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:19

KnOeFz

no comment...

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 16:48:
@home werkt idd met het cc en cp nr als indentificatie en niet dmv macadres maar @home gebruikt ook werkgroepnaam!!!

als je dat niet kan instellen ben ik bang dat je het kan vergeten.
wat ook mogelijk is ipv een werkgroep in te stellen is een domeinnaam opgeven en dat zou dan "home.nl" moeten zijn..
Op mijn router (Asus WL500g) kan ik ook geen werkgroep instellen. Enkel het CP nummer invullen werkt prima icm @home hoor... Ook de pc's die hier weer aanhangen waar geen @home werkgroep is aangemaakt... B)

[ Voor 8% gewijzigd door KnOeFz op 30-08-2004 20:54 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, echter...

Ik heb gisteravond en vanochtend al het door jullie voorgestelde geprobeerd (aanpassen datarate naar alle mogelijk snelheden, modem complete nacht uit, etc.., etc...) niets heeft gewerk. Ik denk dat het tijd wordt dat ik het dingetje retourneer aan Norrod voordat ik het dusdanig toetakel dat er geen garantie meer opzit.

Ik ga een nieuwe aanschaffen van een bekend merk. Heeft iemand een suggestie welke goed werkt met @home ?? en niet te vergeten makkelijk en juist te configureren is ??!!

Alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 09:25:
Bedankt voor alle reacties, echter...

Ik heb gisteravond en vanochtend al het door jullie voorgestelde geprobeerd (aanpassen datarate naar alle mogelijk snelheden, modem complete nacht uit, etc.., etc...) niets heeft gewerk. Ik denk dat het tijd wordt dat ik het dingetje retourneer aan Norrod voordat ik het dusdanig toetakel dat er geen garantie meer opzit.

Ik ga een nieuwe aanschaffen van een bekend merk. Heeft iemand een suggestie welke goed werkt met @home ?? en niet te vergeten makkelijk en juist te configureren is ??!!

Alvast bedankt
Cisco
Pagina: 1