pptp file, Alcatel Speedtouch 510 en Sitecom

Pagina: 1
Acties:

• _Agent_Orange_
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb een Alcatel Speedtouch 510 met 1 ethernet port. Deze draait op versie 4.0.0.9.0 van de firmware, ik zie dat versie 4.2.x nu ook al beschikbaar is. Mijn Alcatle is een klein jaar oud.

Mijn huidige configuratie is als volgt: een Sitecom Wireless router (WL-018) tussen de Speedtouch en het thuis netwerk. Ik zou graag de Speedtouch in een Ethernet bridge om willen zetten (gebruik makend van het 'beroemde' pptp.ini bestand van de KPN CD) en de Sitecom als router willen handhaven. (ik heb de forum psots gezien over het toepassen van de pptp file).

Het probleem is dat wanneer ik het pptp.ini bestand probeer te uploaden er diverse foutmeldingen komen in het weergave velde, ondanks de eind opmerking dat het succesvol is ge-upload, waarna het niet meer mogelijk is om de wijzigingen hetzij te accepteren hetzij terug te zetten en de Speetouch crasht. Allen wanneer ik de stroom eraf haal komt de Speedtouch weer terug in zijn oude configuratie en werkt-ie weer.

Hierna dacht ik dat het misschien de moeite waard was om de nieuwe (laatste) firmware te laden omdat versie 4.0.0.9.0 nogal oud lijkt te zijn. Volgens de st up beschrijving heb ik de computer ethernet verbinding van de router gehaald en direct op de Speedtouch gezet. Maar het vreemde is dat de Speedtouch geen IP adres via DHCP toewijst (terwijl dit wel zo is geconfigureerd via de Sitecom router). Ik heb zelfs een hard code IP address aangemaakt (10.0.0.150) maar kan daarmee nog steeds de Speedtouch router pingen of bereiken.

Heeft iemand enig idee hoe hier mee om te gaan, cq op te lossen? Ik doe dit om te kunnen gaan VOIP-en.

Alvast dank voor je reactie!

_Agent_Orange_

Verwijderd

In het bladerscherm waar je het bestand moet kiezen dat je wilt uploaden, moet je PPTP 1 keer aanklikken en dan in het "Bestandsnaam" venstertje .ini toevoegen aan PPTP zodat er PPTP.ini staat. Dan klik je op Openen en Upload en krijg je een nieuw scherm waar je de boel kunt omzetten naar een bridge. Ik weet niet precies of het daar om gaat, maar als dat niet lukt moet je idd de fimrware ff upgraden. Als je ff zoekt in google dan zijn er sites zat die beschrijven hoe dat moet

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 23:21 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)