[Acces] Hoe inventaris maken

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122220

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een inventaris willen maken van al het materiaal dat we hebben in ons jeugdhuis. Ik had in acces de algemene sjablonen geprobeerd maar daar stonden bij van leveranciers ,doorlooptijd, enz.

De bedoeling is dat ik alles ingeef (bv. 10 rollen wc papier, 2 rollen plakband) en dat het gemaakte acces bestand op een pc komt in het jeugdhuis zodat als iemand iets komt halen ze dat direct kunnen ingeven/wijzigen.

Ik zou een acces bestand willen maken met daar in het volgende
- productnaam
- productprijs
- categorie (keuken,bureau,bouw)
- aantal in voorraad

Maar het belangrijkste is dat de andere mensen via een formulier zodat de acces direct het aantal beschikbare producten veranderd.

Toch al bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

En waar zoek je nu hulp mee? Het maken van de volledige database?

(Op GOT wordt van je verwacht dat je met een specifiek probleem komt waar je hulp bij zoekt, niet een verzoek om een complete oplossing).

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien gewoon een paar tips of hints van hoe je zoiets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

1. Nadenken over tabellen: welke gegevens wil je opslaan
2. Tabellen maken
3. Formulieren maken
4. Rapporten maken

Ik denk dat je met 1 'hoofd' tabel wel klaar bent, namelijk die met artikelen. Misschien nog een opzoek-tabelletje met categorie.

Bekijk anders ook eens de voorbeeld database bij Access, daar is een hoop van te leren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus ik heb nu al een tabel gemaakt met daarin de volgende gegevens:
- product ID
- product
- product omschrijving
- eenheden in voorraad
- prijs per eenheid
- categorie

een formulier heb ik ook al.

Als je een sjabloon neemt dan staat het formulier en de tabel bij elkaar, hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64033

Misschien is het handig om ergens op internet ff een acces tutorial te zoeken. Dit zijn standaard dingen die je in acces kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Sjabloon? Hoe bedoel je?

Enige manier om die dingen 'bij elkaar' te krijgen is door gebruik te maken van groepen, maar dat heb ik nog nooit iemand zien doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Kleine tip: kijk uit met categorie. Sommige produkten kunnen in meerdere categorien vallen, en dit kan tot verwarring leiden. En het doel van je db is een inventaris, dus de categorie doet er waarschijnlijk niet veel toe. Tenzij je natuurlijk wel plannen had met de info in dit veld.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dekluster, wellicht is het een idee als je op het Internet eens naar Access tutorials gaat kijken? Ik zie dat je in dit topic telkens goed op weg wordt geholpen; maar dat je toch erg afwachtend blijft voor een mogelijke 'oplossing'. Op GoT zijn we niet echt 'voorkauwers'; we helpen je graag op weg maar programmeren deze applicatie niet voor je in elkaar :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1