Toon posts:

Sp2 firewall uitschakkelen voor de installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik beheer meerde internet zuilen op verschillende locatie's hier op draait een remote beheer programma waarmee is alle zuilen kan berijken.

nu is het tijd om sp2 tegaan installeren maar na de instalatie gaat de machine rebooten en wordt de firewall ingeschakkeld en kan ik de machine niet meer overnemen.

is er een mogelijkheid om voor af aantegeven dat de firewall na de reboot uitschakkeld is?

gr Raymond

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38
[WindowsFirewall]
Profiles = WindowsFirewall.TurnOffFirewall

[WindowsFirewall.TurnOffFirewall]
Mode = 0

Dat in je unattended.txt zetten; http://www.microsoft.com/...9f73a637d1&DisplayLang=en
En die ook even lezen; appendix E en F..

Pvouput live

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 17:25

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 09:11:
Goede dag,

Ik beheer meerde internet zuilen op verschillende locatie's hier op draait een remote beheer programma waarmee is alle zuilen kan berijken.

nu is het tijd om sp2 tegaan installeren maar na de instalatie gaat de machine rebooten en wordt de firewall ingeschakkeld en kan ik de machine niet meer overnemen.

is er een mogelijkheid om voor af aantegeven dat de firewall na de reboot uitschakkeld is?

gr Raymond
Alleen als je werkstations lid zijn van een domein.
De firewall is namelijk een Group Policy geworden
offtopic:
Een van de beste features van SP2

Ook kan je via NETSH /? de firewall configuren
(via CMD)
Als je pc's automatisch opstarten na reboot dan je het NETSH in je autoexec.bat zetten.
Op deze manier schakeld de firewall zich ook weer uit na een reboot, en kan je de PC beheren.

Anders wordt het kilometers factureren :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38
Oeps; dacht dat je een tijdens installatie je firewall uit wilde zetten; maar goed, wat jij wilt staat ook in dat microsoft document..

Pvouput live

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Hallo rrebel,

Ik zie dat je nog niet zo lang op got rond zwerft, welkom :). Maar hier op got hebben we een paar regeltjes, deze staan in de faq:(Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)) zou je deze eens willen doorlezen? Hier staat ook in, dat wij als tweakers eerst zelf een beetje resarch doen. Hierboven is een link gegeven, en deze was best makkelijk te vinden op http://support.microsoft.com. Helaas voldoet dit topic verder niet aan de eisen, en zal ik hem dan ook sluiten.

Zou je in het vervolg eerst de faq, willen doornemen en aan de hand van de faq je topic start willen opbouwen ? :)

Dit topic is gesloten.