[OS X/9<] .DS_Store bestand per user/mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 22:28
Iedereen kent ze waarschijlijk wel, de .DS_Store bestanden die verschijnen als iemand een view aanpast in de finder :(. Helaas is er niet echt nagedacht over views op netwerk mounts, elke mac maakt namelijk de .DS_Store file aan, en de oude (mischien van een andere user) wordt gewist. Dit kan nog wel eens leiden tot grote irritaties (50 keer per dag het window resizen, omdat je collega de view anders had staan).

Nu mijn vraag, is er een mogelijkheid om de creatie van de .DS_Store bestanden uit te schakelen? Of nog een mooiere oplossing de .DS_Store een tag mee te geven zodat ik zoiets krijg: .DS_Store[MAC1] / .DS_Store[MAC2], dan kan iedereen namelijk zijn eigen views bewaren.

Ik weet dat dit standaard niet aanwezig is, maar mischien met enkele trics op de command line? Google geeft hier niet veel info's over, apple ook niet (alleen maar dat het eigenlijk niet kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Is niet mogelijk, moet je ff wachten tot 10.4 als het het echt weg wilt hebben.
Zijn idd veel irritaties over maar systeemtechnisch is het niet te veranderen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Ballebek schreef op 30 augustus 2004 @ 09:16:
Is niet mogelijk, moet je ff wachten tot 10.4 als het het echt weg wilt hebben.
Zijn idd veel irritaties over maar systeemtechnisch is het niet te veranderen.
Gaat 10.4 de views lokaal opslaan, zoals windows dat doet? En, heb je daar ergens een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het ergste vind ik dat ik zoveel meuk op m'n windowsbak zie als ik een mapje transfer.
Allemaal rare Mac-jpeg's waar je geen fuck aan hebt, .DS_store files etc, ik hoop inderdaad dat dat soort ongein er met 10.4 uit is. Beetje Apple onwaardig, 't is gewoon slordig.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Dit is interesant leesvoer: http://discussions.info.a...1.nqCUafkWtXp.0@.68947f81 het rare is, dat deze problemen al vanaf de eerste mac os versie's bestaan. En dat deze problemen zoals de .DS_store en een nieuw probleem bij smb de ._{file} gewoon weer worden overgenomen in de nieuwste updates van mac os x.

Ik vraag me echt af waarom hier geen aandacht aan wordt besteed, maar wel aan zo'n ongeil dashbord geval :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

leon1e schreef op 30 augustus 2004 @ 12:03:
Ik vraag me echt af waarom hier geen aandacht aan wordt besteed, maar wel aan zo'n ongeil dashbord geval :x
True, slechte zaak. Tis ook irritant want als ik vanaf mijn PB fijn door mijn uber-nette mp3 collectie cross op mijn NT server dat ie overal bagger files achter laat. Geldt ook voor bv een memstick.

Moet zeggen dat ik er nog niet ingedoken ben maar een optie om het compleet uit te zetten zou ik ook prima vinden. Hou dan maar fijn de default looks van folder aan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 13:08

chem

Reist de wereld rond

Je kan bij Samba dat uitzetten, zie bv http://www.macosxhints.co...hp?story=2003011306415910

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
In nt kan ik het ook wel filteren. Maar daar los je natuurlijk niet de source mee op, je krijgt dan weer een extra probleem de views blijven leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Windows laat ook bestanden achter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Thumbs.db bijvoorbeeld, maar minder meuk dan OSX. Op m'n memorystick staat ook altijd enorm veel troep omdat ik 'm op zowel XP als X gebruik...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Hydraulik-Phunk schreef op 31 augustus 2004 @ 00:12:
Thumbs.db bijvoorbeeld, maar minder meuk dan OSX. Op m'n memorystick staat ook altijd enorm veel troep omdat ik 'm op zowel XP als X gebruik...
Thumbs.db is gewoon uit te schakelen door een vinkje "Miniatuurweergaven niet in cache plaatsen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet vanaf 1 mac het window zo resizen dat hij voor iedereen aanvaardbaar is.
Dan uitloggen.
Dan op de server .DS_Store read-only maken voor iedereen (chmod 444).
Dan kan niemand hem meer veranderen.
Hetzelfde geldt voor een user icon voor een share, die kan je ook readonly maken als ie eenmaal goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door usr-local-dick op 31-08-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
Slagroom schreef op 30 augustus 2004 @ 23:49:
Windows laat ook bestanden achter toch?
Nee, alleen als je een map in preview mode bekijkt dan maakt windows een Thumbs.db file aan.
Mappen zonder pics laten ook niks achter met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
usr-local-dick schreef op 31 augustus 2004 @ 15:52:
Je moet vanaf 1 mac het window zo resizen dat hij voor iedereen aanvaardbaar is.
Dan uitloggen.
Dan op de server .DS_Store read-only maken voor iedereen (chmod 444).
Dan kan niemand hem meer veranderen.
Hetzelfde geldt voor een user icon voor een share, die kan je ook readonly maken als ie eenmaal goed is.
Dat is de huidige manier, maar het is natuulijk veel mooier om de user's gewoon vrij te laten in hun keuze's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je kunt kijken of je misschien met applescript mapacties kunt toewijzen
http://www.apple.com/applescript/folderactions/index.html

eventueel in combinatie met een shellscript
(enkel moet die folderactions niet zelf in DS_Store opgeslagen zijn...)

[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 31-08-2004 16:14 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
Dat is de huidige manier, maar het is natuulijk veel mooier om de user's gewoon vrij te laten in hun keuze's.
:?
Ik maak uit de startpost op dat hij iedere keer overschreven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Nog even reageren:

Ik heb het nergens gelezen, slechts over gehad met personen bij Apple toen wij een discussie hadden over 10.4
Zijn veel mensen die zich eraan irriteren (net zoals de de, network trash folder en nog 2 mapjes...)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
usr-local-dick schreef op 31 augustus 2004 @ 21:09:
[...]

:?
Ik maak uit de startpost op dat hij iedere keer overschreven wordt...
Dat is waar, mijn fout. Ik bedoelde meer zoiets:, als ik de mensen weer rechten geen op deze bestanden worden ze telkens overschreven :).

En met veel mensen is het lastig om 1 lay-out te hanteren. De 1 heeft de voorkeur voor een kleiner venster, de andere graag met apple + 2 style en weer een andere in apple +3 style. Ik kan dat ook wel begrijpen vooral bij dual monitoren setup's.
Pagina: 1