[VBA word] Soft return invoegen CR - LF?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Met een stukje VBA voeg ik kleine stukjes tekst toe aan documenten in Word. Nu moeten de stukjes ineens toch wat groter worden maar ze komen uit simpele txt files. Nu moet ik dus enters en tabs invoegen. Dit gaat op zich prima met Chr() maar de soft return wil niet goed werken. Zowel met Chr(10) als Chr(13) krijg ik een harde return. Is het wel mogelijk op deze manier een zachte enter in te voegen? Of kan ik beter op een ander systeem overstappen?

Het gaat trouwens om WordXP.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

code:
1
Chr(11)
will do the trick.

Maar dat had je zelf ook kunnen bekijken door een Macro op te nemen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Jezus |:( wat simpel

Wel stom dat het nergens in de documentatie staat. 8)7
Heb hier 2 boeken liggen en op microsoft doorgezocht maar daar geven ze alleen 8 10 en 13.

En het werken met de opname doe ik nooit aangezien er nogal veel code aanwezig is het het terug vinden van Word gedaan heeft dan nogal veel werk is en ben ook altijd bang dat het dan een zooitje wordt (weer). Ben net de bende van mijn voorganger aan het opruimen en ik ben geen eens programmeur.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

J_Davelaar schreef op 30 augustus 2004 @ 08:55:
En het werken met de opname doe ik nooit aangezien er nogal veel code aanwezig is het het terug vinden van Word gedaan heeft dan nogal veel werk is en ben ook altijd bang dat het dan een zooitje wordt (weer). Ben net de bende van mijn voorganger aan het opruimen en ik ben geen eens programmeur.
je kunt toch gewoon ff een macro opnemen, kijken wat voor naam die krijgt, je handelingen uitvoeren, kijken in die macro wat Word er van gebakken heeft, en dan de macro weer weghalen. Zoveel code stopt Word niet in de macro, en het kan je juist erg helpen bij het zien hoe je in Word iets voor elkaar krijgt...