[2k] Beperkte update naar IE6 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Na veel zoeken kwam ik dit stukje op technet tegen:

Microsoft Windows 2000

Note that the Install Minimal, or customize your browser option is not available when you install on a Windows 2000-based computer. As a result, the Component Options dialog box is not available, and therefore you cannot select individual Internet Explorer components. Setup installs the following components:

Internet Explorer 6 Web browser
Microsoft Outlook Express 6
Windows Media Player (version 6.04.07.1119)
Visual Basic Scripting Support (version 5.6.0.6626)
Internet Explorer Exception Pack

Ik heb w2k sp4 geinstalleerd door middel van een uitgeklede installatie cd (gemaakt met nlite). Alleen W2K sp4 kent standaard IE5. Het is alleen zonden wanneer deze update van IE5 naar IE6 zaken als Outlook en Mediaplayer installeerd. Deze heb ik juist uit de installatie gesloopt, omdat ik deze niet gebruik.

Is er een manier om alleen het Internet Explorer 6 Web browser-component te updaten en niet de rest van de lijst meteen ook?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Er zijn bepaalde parameters om ieXsetup.exe te starten zodat deze alle bestanden download en niet 'op maat' download voor het draaiende systeem.
Dit wordt veel gebruikt om internet explorer op cd te kunnen zetten voor meerder verschillende windows versies.

Als je dit gedaan hebt (blijkbaar kan je goed zoeken dus kan je dit ook vinden :)) zou je 4 dingen kunnen proberen:
- Installatie starten en kijken of je nu wel componenten kan selecteren
- Installatie starten 'als windows 98 of Xp' starten (of is deze optie alleen vanaf xp en 2003 beschikbaar)
- Handmatig kijken welke cabs/msi's de IE updaten
- Met MSI2XML het Msi bestand omzetten en met wordpad de componenten restrictie eruit slopen (uiteraard weer met XML2MSI weer terugzetten)

Je zou ook een snapshot kunnen maken van je huidige systeem (register/files) en
gewoon IE kunnen installeren, achteraf handmatig bende eruit halen.

Laat even weten of je hier iets aan hebt.