Denon 1804vs marantz 4400 vs yamaha 650 vs h/k 230

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 14:28
Ik ben dus van plan om een nieuwe receiver te kopen, maar weet dus nog niet echt goed welke van deze 4.
Ik heb hiervoor de yamaha rx-v440 gehad en die beviel mij prima maar wou toch een stapje hoger.
Yamaha heeft onderhand nieuwe modellen uitgebracht en was wel nieuwsgierig naar de 650 maar ik vroeg me nou af of ik wel een groot verschil zou horen tegenover mijn oude 440.
Of raden jullie mij toch een ander merk aan?
Ik gebruik wharfedale diamond 8 serie als boxen en die klinken van zichzelf al behoorlijk warm, en ik heb gehoort dat h/k ook heel warm klinkt is het dan wel verstandig om warm op warm te doen?
Misschien kunnen jullie de kenmerken van deze 4 versterkers geven zodat ik een beetje de indruk krijg welke voor mij misschien goed is.
Welke raden jullie mij aan in combinatie met mijn wharfedale boxen?
Ik geef niet meer geld uit dan 450 euro en koop het waarschijnlijk via internet omdat het een stuk scheelt tegenover de winkels in de stad.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
alvast bedankt

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik raad je aan om eens te gaan luisteren hoe de receivers naast elkaar klinken in combinatie met jouw luidsprekers. Zoek een winkel op die alles heeft (liefst ook je luidsprekers, maar die zou je misschien wel mee kunnen nemen) en ga een middagje luisteren met jouw CD's/DVD's.

Verder is het voor ons ook nog wel handig om wat praktische dingen te weten. Eisen bijvoorbeeld. Dan kunnen we vast wat receivers uit je selectie halen of toevoegen.

Overigens is dat laatste stukje wel weer een gevalletje van: 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten' :P Je kunt natuurlijk wel eerst luisteren in een winkel en dan via internet kopen, maar dta vind ik persoonlijk niet netjes.

Music Addicted

• sjaak88
Dat vind ik nou zelf ook.
Ik vind het een beetje scheef om uitgebreid in een winkel te gaan luisteren en testen en dan gewoon weg lopen en nooit meer terug komen.
Daarom vraag ik eerst hier om jullie ervaringen zodat ik dan bv. 2 receivers eruit pik en dan die toch ga luisteren.
En wat me eisen betreft, is best simpel ik wil gewoon zoveel mogelijk kwaliteit geluid bij laagste prijs.
Ik gebruik hem het meest bij games en films ook wel muziek en heb er een keyboard op aangesloten.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

sjaak88 schreef op 30 augustus 2004 @ 01:33:
Dat vind ik nou zelf ook.
Ik vind het een beetje scheef om uitgebreid in een winkel te gaan luisteren en testen en dan gewoon weg lopen en nooit meer terug komen.
Daarom vraag ik eerst hier om jullie ervaringen zodat ik dan bv. 2 receivers eruit pik en dan die toch ga luisteren.
En wat me eisen betreft, is best simpel ik wil gewoon zoveel mogelijk kwaliteit geluid bij laagste prijs.
Ik gebruik hem het meest bij games en films ook wel muziek en heb er een keyboard op aangesloten.
Het punt is dat wij jouw smaak niet weten en je dan eigenlijk ook niet de beste receiver kunnen verklappen. Dat ligt helemaal aan jou, en de enige manier om daarchter te komen is luisteren. Daar komen we gelijk bij jouw eis, jij weet wat voor 'kwaliteit' je uit je geluid wil.

Overigens mis ik Pioneer in Sony in je rijtje, die hebben ook modellen die daar prima inpassen! Ook zou je Cambridge Audio kunnen proberen, maar daareen dealer voor zoeken kan lastig zijn.

Music Addicted

• sjaak88
Cambridge Audio ken ik niet ik zou daar wel wat over opzoeken, maar over sony en pioneer, volgens mij zitten die kwa kwaliteit een stuk onder denon en yamaha en marantz en h/k, alleen als je de hele dure receivers koopt van pioneer en sony kan je goed geluid eruit krijgen.
Maar ik weet dat het beste is om gewoon zelf te gaan luisteren maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie meningen over deze 4 merken, waarom voor jou de ene beter is dan de ander.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

sjaak88 schreef op 30 augustus 2004 @ 01:51:
Cambridge Audio ken ik niet ik zou daar wel wat over opzoeken, maar over sony en pioneer, volgens mij zitten die kwa kwaliteit een stuk onder denon en yamaha en marantz en h/k, alleen als je de hele dure receivers koopt van pioneer en sony kan je goed geluid eruit krijgen.
Maar ik weet dat het beste is om gewoon zelf te gaan luisteren maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie meningen over deze 4 merken, waarom voor jou de ene beter is dan de ander.
Dat Pioneer en Sony onderdoen aan bovengenoemde merken is onzin. Er zijn tests waar deze receivers net zo goed en beter presteren in de prijsklasse, ook de jouwe! De Sony STR-DB790 was een testwinnaar in de What? HiFi. De Pioneer VSX-D812 is een 5-sterren apparaat. Onderdoen? Neuh.

Luisteren is het devies, ik heb zelf een Marantz gehad, die vond ik wat fijner dan de Yamaha, die wat fel overkwam. De Marantz was muzikaler, Ik luister namelijk veel muziek. Ik heb nu dan ook geen receiver meer.

Music Addicted

Verwijderd

Op de manier waarop jij een receiver wilt uitzoeken kun je prima uit de voeten met wat er al op internet staat over deze apparaten.

Voorbeeld:
Vergelijking van jouw 4 receivers

Zo heb je in elk geval een goed beeld welke specificaties de éne wel heeft en de andere niet. :)

Klank kun je alleen zelf in een winkel beoordelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 15:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.