Beste tweakers,
Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben een volledige newbie met Linux, ik heb het 3 dagen geleden voor het eerst in mijn leven gezien. Toch ben ik al redelijk tevreden over de tot nu toe geboekte resultaten:
Ik draai Linux Mandrake 9.0 op mijn webserver,
deze moet de volgende functies gaan vervullen:
*Webserver voor mijn website
*FTP-server
De webserver heb ik inmiddels draaiende, ik heb echter grote problemen met de FTP-server.
Bij de installatie is ProFTPd geïnstalleerd op het systeem.
Tevens is bij de installatie een partitie als FTP-schijf gelabeld.
Mijn probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik proftpd moet configureren.
Ik heb al meerdere keren tweakers doorzocht en meerdere HOW-TOs geprobeerd,
maar ik snap vaak gewoon niet wat ik aan het doen ben.
De foutmelding die ik steeds krijg als ik de server vanaf mijn andere PC (Windows XP Pro) probeer te bereiken is:
"Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist heeft gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt.
Details: De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet."
Wat moet ik doen om dit te verhelpen.
Al het zoekwerk wat ik tot nu toe heb gedaan leverde vast wel de oplossing op, maar het was niet begrijpelijk voor mij. Hopelijk is er hier iemand die me kan helpen.
Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben een volledige newbie met Linux, ik heb het 3 dagen geleden voor het eerst in mijn leven gezien. Toch ben ik al redelijk tevreden over de tot nu toe geboekte resultaten:
Ik draai Linux Mandrake 9.0 op mijn webserver,
deze moet de volgende functies gaan vervullen:
*Webserver voor mijn website
*FTP-server
De webserver heb ik inmiddels draaiende, ik heb echter grote problemen met de FTP-server.
Bij de installatie is ProFTPd geïnstalleerd op het systeem.
Tevens is bij de installatie een partitie als FTP-schijf gelabeld.
Mijn probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik proftpd moet configureren.
Ik heb al meerdere keren tweakers doorzocht en meerdere HOW-TOs geprobeerd,
maar ik snap vaak gewoon niet wat ik aan het doen ben.
De foutmelding die ik steeds krijg als ik de server vanaf mijn andere PC (Windows XP Pro) probeer te bereiken is:
"Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist heeft gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt.
Details: De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet."
Wat moet ik doen om dit te verhelpen.
Al het zoekwerk wat ik tot nu toe heb gedaan leverde vast wel de oplossing op, maar het was niet begrijpelijk voor mij. Hopelijk is er hier iemand die me kan helpen.