Toon posts:

ADSL abbo en newsgroups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een hccnetbasis abbonement (2240/416 kbit/s).
Ik ben sinds kort bezig met nieuwsgroepen maar ik heb gemerkt dat hccnet daar zo zijn beperkingen in heeft, dus ik wil overstappan naar n ander abbonoment en dan ook gelijk een 8mbit abbo.
Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen:
- Een goedkoper abbo nemen bij DutchWebService (€52,50 pm) en dan n payserver erbij nemen
of
- Een duurder abbo met n hele goede newsserver

En welke payserver zou ik dan et beste kunnen nemen en welke provider kan ik et beste nemen met n goede newsserver en 8mbit/s??

Graag hier op een antwoord.

Ik wou ook weten hoe et nou zit met het overstappen van adsl-provider, hoelang zal ik dan zonder internt zitten?

Alvast bedank.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Allereerst is het natuurlijk fijn om te weten wat je precies met "beperkingen" bedoeld. Bedoel je dat qua snelheid? Of qua retentie? Of qua het aanbod van newsgroups?

Verder is er hier in I&T een groot topic lopende over payservers met binaries: [rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 2][/rml]

Ook lopen er wel enkele topics over providers. Zelf heb ik ervaring met Demon (65 euro voor 8 Mbps downstream en 1 Mbps upstream én een "account" voor supernews (news.demon.nl)). Ik ben er zelf erg tevreden over. Kijk anders eens in het grote Demon-topic.
Xs4All is duurder, maar goed qua services en newsgroups, al weet ik dat ze alt.binaries.mma ofzo missen, dus wellicht ook andere groups..

Kijk anders eventjes rond via de search :) Zoekt en gij zult vinden ;)

Verwijderd

op www.binaries4all.nl is er ook veel info

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt ik ben al veel aan het rondkijken op het forum.
met beperkingen bedoelde ik :
- Snelheid (ik kan namelijk maar 3 connecties maken en zit dus maar rond de 90 kb/s ipv max. 235)
- Retentie, ik denk dat die minder dan 6uur is gemiddeld
- Zeer veel incompleet
- En een aantal groepen ontbreken

Ik ben er nu over aan het denken om een DutchWebService abbo te nemen voor 52,5- pm en een goede payserver bv. usenetserver.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 00:54:
alvast bedankt ik ben al veel aan het rondkijken op het forum.
met beperkingen bedoelde ik :
- Snelheid (ik kan namelijk maar 3 connecties maken en zit dus maar rond de 90 kb/s ipv max. 235)
- Retentie, ik denk dat die minder dan 6uur is gemiddeld
- Zeer veel incompleet
- En een aantal groepen ontbreken

Ik ben er nu over aan het denken om een DutchWebService abbo te nemen voor 52,5- pm en een goede payserver bv. usenetserver.
Ik heb al heel lang DutchWebServices en gebruik voor mijn usenet natuurlijk Usenetserver. De snelheid die ik haal bij DWS is rond de 850KBps soms 900KBps, downloaden van use tussen de 700 a 850KBps ik zit op 950 meter van de centrale. De abbokosten van DWS is 52,50 en als je de drie maanden aanbieding bij Usenetserver neemt kom daar 11 euro per maand bij dus voor 63,50 euro kan je klaar zijn. Goedkoper is er volgens mij niet met de combinatie provider en usenetserver op 8Mbit snelheid.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Osiris schreef op 30 augustus 2004 @ 00:31:
Allereerst is het natuurlijk fijn om te weten wat je precies met "beperkingen" bedoeld. Bedoel je dat qua snelheid? Of qua retentie? Of qua het aanbod van newsgroups?

Verder is er hier in I&T een groot topic lopende over payservers met binaries: [rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 2][/rml]

Ook lopen er wel enkele topics over providers. Zelf heb ik ervaring met Demon (65 euro voor 8 Mbps downstream en 1 Mbps upstream én een "account" voor supernews (news.demon.nl)). Ik ben er zelf erg tevreden over. Kijk anders eens in het grote Demon-topic.
Xs4All is duurder, maar goed qua services en newsgroups, al weet ik dat ze alt.binaries.mma ofzo missen, dus wellicht ook andere groups..

Kijk anders eventjes rond via de search :) Zoekt en gij zult vinden ;)
ik heb dezelfde demon 8mb down en 1 mb up de newsserver is idd goed in dat opzicht dat hij vrijwel alle groepen heeft (ik heb er nog nooit 1 gemist) maar de retensie is laag en de snelheid ook omdat demon de newsserver capt (terrecht voor een gratis extratje) daarom heb ik dus een payserver en down ik met 750kb per sec. via usenetserver

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 30 augustus 2004 @ 01:01:
[...]

Ik heb al heel lang DutchWebServices en gebruik voor mijn usenet natuurlijk Usenetserver. De snelheid die ik haal bij DWS is rond de 850KBps soms 900KBps, downloaden van use tussen de 700 a 850KBps ik zit op 950 meter van de centrale. De abbokosten van DWS is 52,50 en als je de drie maanden aanbieding bij Usenetserver neemt kom daar 11 euro per maand bij dus voor 63,50 euro kan je klaar zijn. Goedkoper is er volgens mij niet met de combinatie provider en usenetserver op 8Mbit snelheid.
Ik denk dat ik dit ook ga doen, maar ik las net ook dat et soms voorkomt dat je met DWS maar 200-300 kb/s kan halen als het druk is.

ik woon ook 1793 m van de telefooncentrale... ik weet niet of dat goed of slecht is

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 01:54 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

Rmg

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 01:47:
[...]

Ik denk dat ik dit ook ga doen, maar ik las net ook dat et soms voorkomt dat je met DWS maar 200-300 kb/s kan halen als het druk is.

ik woon ook 1793 m van de telefooncentrale... ik weet niet of dat goed of slecht is
Op hun eigen server.

Niet als je een usenet account hebt want dan zit je niet op de server van hun ;)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 01:47:
[...]

Hun eigen newsserver is momenteel brak, die zit onder de 50KBps. Usenetserver is 99 uit de 100 keer gewoon snel. De laaste keer dat ik daar onder de 100KBps zat is een maand geleden meestal duurt het een dag en dan hebben ze het gemaakt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:07
Kijk eens bij astraweb.com, dit is een prepaid newsserver. Je koopt voor een paar dollar een aantal GB die je in een onbeperkte tijd mag opmaken.. Dus geen maandelijkse kosten als je een tijdje niet zoveel download. Snelheid zit ook goed.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik begrijp dat DWS alleen goed is met usenet en als je verder op internet wat download of via mirc dat DWS zeer slecht is? of is dat niet zo?

Graag hierop een antwoord

Welke van de onderstaande providers/abbo kan ik het beste nemen? (prijs/ Kwaliteit)

Dutch Web Services Economy ADSL 8192/1024
ADSL bbned 704.19 139.14 55 1651 52.50

TweakDSL UltraDSL
ADSL bbned 697.58 179.79 47 705 69.95

Telebyte Personal ADSL Wide Open
ADSL bbned 1:25 679.03 195.85 31 1991 54.95

SpeedXS ADSL Extreme 8192/1024
ADSL bbned 663.11 182.69 82 1687 58.20

Speedlinq ADSL All-in 8064
ADSL Tiscali 632.11 185.46 44 815 55.00

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 14:23 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 14:17:
Dus ik begrijp dat DWS alleen goed is met usenet en als je verder op internet wat download of via mirc dat DWS zeer slecht is? of is dat niet zo?

Graag hierop een antwoord
Je begrijp het verkeert DWS is gewoon goed in snelheid IRC gebruik ik zelf niet dus kan ik niet over zeggen. De snelheid op internet algemeen is gewoon goed als ik een Speedtest doet zit ik altijd over de 650KBps heen en ping onder de 15Ms upload is bij mij rond de 88KBps (modem/router kan niet hoger :'( )
De nieuwsserver die DWS heeft is gewwon slecht momenteel.
Welke van de onderstaande providers/abbo kan ik het beste nemen? (prijs/ Kwaliteit)

Dutch Web Services Economy ADSL 8192/1024
ADSL bbned 704.19 139.14 55 1651 52.50
Snelheid is goed van dit type DSL, alleen nieuwsserver is langzaam. Externe nieuwsserver zoals usenetserver is een zeer stabiele verbinding. Kosten 63,50 met UNS abbo erbij.
TweakDSL UltraDSL
ADSL bbned 697.58 179.79 47 705 69.95
Zoals ik al zei DWS is 52,50 plus 11,50 nieuwsserver van UNS is 63,50. DWS is altijd 7 euro goedkoper.
Telebyte Personal ADSL Wide Open
ADSL bbned 1:25 679.03 195.85 31 1991 54.95
De prijs die jij noemts is alleen voor de eerste drie maanden daarna 64,95. Heb geen ervaring met nieuwsserver.
SpeedXS ADSL Extreme 8192/1024
ADSL bbned 663.11 182.69 82 1687 58.20
Dit is een leuke op eerste gezicht alleen zeer veel verborgen kosten, reken mee en huiver.
Abbo 49,95
Administratie kosten 99 per jaar (8,25 per maand extra, als je het per maand wil betalen kost het zelfs 10 euro extra)
Hier mee is de abbo dus idd 58,20 per maand of 59,95 als liever per maand alles wil betalen. Nu komt het volgende geintje van speedxs, wil je op de nieuwsserver geen speedlimiet hebben dan betaal je nog eens 14,95 extra. Wil je dus alles hebben betaal je 73,15 per maand
Speedlinq ADSL All-in 8064
ADSL Tiscali 632.11 185.46 44 815 55.00
Of je nu BBned neemt of Tiscali je betaalt 55 euro plus dat je een fair use policy heb bij de bovenstaande heb je dat niet. Ook wordt er nergens gerept over een nieuwsserver als ze die hebben is hier geen info over hoe snel en wat de retentie is.

Je ziet dus dat je bij DWS goede zaken kan verrichten als je maar even rond shop als je een Nieuwsserver nodig heb. De prijs is goedkoop nadeel helpdesk is een 0900 nummer, maar ik heb alleen zelf de helpdesk nodig gehad voor een mac adres in te voeren.

[ Voor 69% gewijzigd door we_are_borg op 30-08-2004 18:00 . Reden: Ik werd onderbroken bij het typen van bericht. ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, ik heb vandaag al n proef abbonement van 3 dagen genomen op usenetserver en bevalt me goed, dus ik denk dat ik idd DWS+usenetserver zal nemen.
Mijn laatste vraag is dan: hoelang duurt et om over te stappen van hccnet naar DWS, moet ik er dan rekening mee houden dat ik maanden, weken of n paar dagen zonder internet zit?

alvast bedankt

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Ik dacht iets van 6 weken.. :O

Maar t kan vele malen sneller, zoals Cistron al een keer heeft laten zien.

[ Voor 62% gewijzigd door Hoyden op 30-08-2004 18:32 ]

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:25
goedkoop dsl abbonement + eweka nieuwsgroepen :D

http://www.eweka.nl/Consument/usenet.php

Verwijderd

Ik heb zelf Telebyte Wide Open. De snelheid en de verbinding van de lijn is goed, ping tijden zijn wel een beetje aan de hoge kant. Verbinding is de laatste tijd wel erg stabiel.

De nieuwsserver is net nieuw volgens mij, erg goede snelheid en compleetheid de laatste tijd. Dit is overgens pas sinds kort, maar waarschijnlijk kwam dat omdat hij nog niet echt in gebruik was. Enige nadeel is de retentie, die is iets meer als een dag. Ik heb hierover gebeld en dit zou vergroot worden binnenkort.

Helpdesk (lokaal tarief) en andere 'service punten' zijn goed wat mij betreft.

edit: vergeten :) het GROTE vooordeel is geen data limiet.. Download zelf ontiegelijk veel (150 gig) en heb nog nooit opmerkingen gehad. Hier heb ik naar gevraagd tijdens mijn aanvraag en mij werd verzekert dat er geen FUP of iets dergelijks is!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 18:38 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Die eweka groepen zijn ook niet alles toch ?

Maar tis wel goedkoop.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Eweka heeft al 2 weken snelheids problemen. Het is onder de 50KBps momenteel

Verwijderd

Topicstarter
kwa abbonemeten ben ik er al uit, maar ik wil alleen nog weten hoelang ik zonder internet zit als ik overstap op een aander adsl abbonement.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Je kan een nieuwe lijn aanvragen dan zit je in ieder geval niet zonder alleen je zit met dubbele kosten. Is dit geen optie dan moet je rekenen op 6 weken of korter.

Pagina: 1