Toon posts:

[XP] Booten zonder floppy*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleempje: Namelijk een laptop die niet verder komt dan:
"Schijfleesfout op harde schijf" en verder doet ie niets meer.

Het is een laptop van ongeveer 6 maanden oud,
een sony vaio, met een centrino processor.
verder gewoon een dvd-speler, wireless card,
blue-tooth etc.
Platform: Windows XP pro

Ik heb geprobeerd een boot-dvd te maken, via nero en dan de inhoud
van de 6 bootdiskettes erop te knallen, maar dan loopt ie vast.

Ook via optie bootable data-dvd maken in nero geprobeerd, met een boot-
disk voor windows ME, dan boot ie wel, maar ziet de harde schijf niet. Dan alleen de optische schijf waar dos opstaat en de dvd.

Kan iemand me vertellen of mijn harde schijf defect is, of wat er aan de hand is,
en of ik wellicht via een NTFS-bootdisk (hoe maak ik die) toch nog toegang tot
de gegevens op de harddisk kan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Heb geprobeerd zo volledig mogelijk te zijn, mochten jullie echter bepaalde dingen
willen weten, vraag het en indien ik het weet zal ik het toevoegen.

gr. Koes

Verwijderd

een ntfs bootcd hoef je niet te maken, dat is gewoon je windows cd. even de recovery console induiken en je kunt erbij.

voor het makkelijk redden van je gegevens kun je btw beter even knoppix downloaden: zit een GUI bij en kun je makkelijk netwerkje opzetten voor filetransfers: www.knoppix.org

osiris :w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 00:18 ]

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:17
BartPE downloaden en je HD redden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer anders Knoppix.. (www.knoppix.org)..

Dat is een bootable Linux-distro op 1 CD waar je je PC dus van op kunt laten starten. Je komt dan gewoon in een grafische omgeving en als 't goed is is het mogelijk om bijv via een FTP-verbinding naar een andere PC je belangrijke bestanden van de hardeschijf te backuppen..
Mocht je een NTFS-partitie hebben, dan kun je alleen lezen en niet schrijven op je hdd..

Verwijderd

wat bedoel je met "zie de harde schijf niet?"

Je kunt dus wel booten vanaf CD/DVD. Zie je de schijf niet in fdisk, of tik je in C:, waardoor je de melding krijgt dat de schijf niet bestaat, wat logisch is, aangezien NTFS partities niet door DOS herkend worden, en dús niet gebruikt worden.

Je zou kunnen proberen of vanuit knoppix de schijf te benaderen is. Knoppix is een linux vanaf een opstartbare CD-ROM, kant en klaar. Supermakkelijk om eventjes te kijken of je HDD er nog is. Dit leest wél NTFS.

Anders zou je de harde schijf uit de laptop kunnen halen, en via een convertertje op je echte computer aansluiten. Wie weet vindt die wat.

Wat ook wel wil helpen is simpelweg van je garantie gebruik maken. Het is welliswaar een sony, maar d'r zit toch zéker 1 jaar op.

edit:
Ik moet oud worden, mensen die zowaar sneller waren _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 00:21 ]

Verwijderd

http://www.ntfs.com/boot-disk.htm

Of kijk hier eens, misschien heb je er wat aan.
Pagina: 1