[XP] Vastlopen bij inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De PC van m'n ouders loopt vast bij het inloggen. Hij start normaal op totdat het inlog scherm te zien is met de namen. Hier begint ie al raar te doen en reageert slecht. Het is wel mogelijk om te proberen aan te melden, maar dan loopt ie helemaal vast. De muis werkt dan echter nog wel.

Laat je het inlogscherm een tijdje staan dan wordt ie zwart en is alleen de muis nog te zien en deze werkt ook nog. Net starte de PC nadat deze een minuut of 5 op zwart stond spontaan weer opnieuw op. Tot dat punt en dan loopt ie weer vast.

Heb geprobeert om in de veilige modus te komen. Door middel van F6 of F8 te gebruiken. Maar ik weet niet eens of WinXP nog wel een veilige modus heeft.

Iemand enig idee hoe ik weer in de PC kom zonder te formateren??? 8)7

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Druk bij het booten F8 in, hierop krijg je een keuzemenu van XP, je kunt dan kiezen om bijvoorbeeld in VGA modus op te starten..

Download my music on SoundCloud

• Timo002
  • Niet online
Is gelukt, wel na 5 x opnieuw opstarten. Nu nog kijken of ik het probleem kan verhelpen

• Timo002
  • Niet online
Kom wel in veilige modus, maar dan. Heeft het nut om defragmentatie te doen??? Programma's te verwijderen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Defragmenteren zal wat performance op kunnen leveren voor je hdd.

XP alle updates binnen ? Je zou eens kunnen kijken wat er allemaal gedraaid wordt als de computer opstart met msconfig :) Als het een full-computer scan van je virusscanner of bijvoorbeeld Ad-aware is zou het wel kunnen.

Misschien al op virussen en spyware gecontroleerd? Dit zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben. En, de specs van die pc, zijn die wat in je ondertitel staat ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Timo002
  • Niet online
sanfranjake schreef op 29 augustus 2004 @ 23:37:
Defragmenteren zal wat performance op kunnen leveren voor je hdd.

XP alle updates binnen ? Je zou eens kunnen kijken wat er allemaal gedraaid wordt als de computer opstart met msconfig :) Als het een full-computer scan van je virusscanner of bijvoorbeeld Ad-aware is zou het wel kunnen.

Misschien al op virussen en spyware gecontroleerd? Dit zou er zomaar iets mee te maken kunnen hebben. En, de specs van die pc, zijn die wat in je ondertitel staat ?
Die specs zijn van m'n eigen PC, dit gaat om de PC van m'n ouders. Heb gisteren een foutencontrole laten doen op de HD en die geeft veel fouten weer. Hij is dik 15 min bezig met het controleren en fixen van de fouten en daarna start ie weer verder op. Maar als ik dan in wil gaan loggen dan loopt ie pas echt goed vast en krijg ik het ouwe vertrouwde blauwe windows98 achtige scherm.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
Mja, schijf defect waarschijnlijk dus. :)

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En welke foutmelding krijg je dan?

We zijn niet helderziend hoor. (misschien een enkeling maak ik in ieder geval niet ;))

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Timo002
  • Niet online
DannyVersluis schreef op 30 augustus 2004 @ 10:15:
En welke foutmelding krijg je dan?

We zijn niet helderziend hoor. (misschien een enkeling maak ik in ieder geval niet ;))
Oh, d8 dat men dat hier wel was 8)7

Maar euh, die foutmelding komt zo snel voorbij dat ik hem niet eens kan lezen. Het hele scherm staat dan vol tekst en er staat iest met kernel bla bla bla

Maar ik formateer gewoon de hele zooi want dit komt volgens mij ook niet meer goed. Tnx
Pagina: 1