Outlook 2003 Ongewenste e-mail met terugwerkende kracht

Pagina: 1
Acties:

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
WIj hebben net een zeer succesvolle netwerkmigratie achter de rug, al heb ik dit weekend alleen geslapen en gewerkt ;)...

Nu komen we van een situatie met XP clients en NT4 server en zijn overgestapt op SBS2003 met XP clients en Offce 2003. Er zijn echter veel mailboxen die vooral gevult zijn met spam omdat de gebruikers te lui zijn deze zelf te verwijderen. Nu filterd de spam filter van Exchange/Outlook er een behoorlijk deel uit maar deze markeerd geen oude mail als spam en verplaatst deze van de inbox naar de map ongewenste e-mail. Ik wil nu graag dit met terugwerkende kracht doen. Dus ook de oude mails 'scannen' en zonodig naar ongewenste e-mail verplaatsen. De vraag is allen hoe...iemand?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:32

Opa

Nu Multifocaal!

Bij mijn weten doet Exchange IMF (Intelligent Message Filter) juist aan filtering voordat de spam de mailbox bereikt.
Je zal dan toch naar externe tooltjes moeten zoeken.

Ik zie echter het probleem niet zo. Zet de gebruikers op een begrenzing van X megabytes, met een waarschuwing bij X-5 megabytes. Als X is bereikt, kunnen ze niet meer zenden, alleen ontvangen. Dan moeten ze wel opschonen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
ja gaat ook niet om de database omvang maar om gemak voor de gebruiker. Er zijn mailboxen van meer dan 1,5 gb...voor de gebruikers is het van belang oude e-mails beschikbaar te hebben...[offtopic trouwens]

ik ga idd maar eens zoeken