Toon posts:

Tv out, alleen zwart/wit beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey, ik heb ook al zon zwart wit probleem!

Hieronder wat ik heb:
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tv
scart aansluiting naar s-video
asus radeon 9600 xt (http://nl.asus.com/prog/s...m=A9600%20XT/TVD&langs=10)
multi video in & tv out adaptor (tussen video kaart en tv out kabeltje)
pc

Wat heb ik al geprobeerd en werkt goed:
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tulp kabeltje aangesloten: video kaart--->multi video in & tv out adaptor--->tulp-->tv (werkt perfect)

tv en s-video/scart kabel getest met andere computer en videokaart (werkt perfect)

Wat heb ik nog meer geprobeerd en heeft helaas geen resultaten geboekt:
andere drivers geinstalleerd
orginele drivers geinstalleerd
nieuwe windows
pal gecontrolleerd en staat gewoon op Pal-B (alle andere ook geprobeerd)
stekker van antenne eruit gehaald
ipv het beeld clonen het beeld naast elkaar zetten

Conclusie:
Ik krijg gewoon beeld, alleen alles is in zwart wit helaas.
Heeft er iemand nog tips? Dingen die ik over het hoofd heb gezien?? Tv functioneerd perfect, kabeltje ook.
Enige wat nog twijfelachtig is is dus de drivers/instellingen en mn videokaart. Heb echt alles al 100x doorgenomen van mn instellingen, heb groups.google.com gebruikt etc etc maar kon echt niks vinden. PLEASE HELP

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

..::dom antwoord::.. 8)7 :X :?

[ Voor 87% gewijzigd door Egg op 29-08-2004 22:11 ]

MSI GX660R for the win!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:51
- ok kennelijk zeg ik iets doms -
offtopic:
Je streepjes zijn nogal layoutverneukend

[ Voor 30% gewijzigd door Xander op 29-08-2004 22:14 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

ik zou het dan gewoon lekker bij dat composiet (tulp) kabeltje houden, zie dan het probleem niet zo

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 22:17 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

In Nederland gebruiken we PAL B/G, dus omzetten naar NTSC lijkt me overbodig (behalve om te testen of de VGA-kaart niet toch NTSC uitstuurt ofschoon dit PAL hoort te zijn; dus niet helemaal dom :) ).

Ik begrijp dat het gebruik van Tulp-Video-out (van de VGA-kaart) naar een multi Video in/out wél werkt.
Is het mogelijk om alléén die tulp te vervangen door S-Video ?
Of beter: een andere PC naar diezelfde TV werkt wel, en dan de kabel zonder wijzigingen overzetten naar de Asus 6800 (Zo sluit je ook uit dat je iets aan die multi Video I/O connector verandert zonder het in de gaten te hebben).

Of lees ik het wél goed als ik zeg dat je dat al hebt gedaan ? Dan lijkt het probleem me te liggen in een instelling van die laatste VGA-kaart (en moet je misschien expliciet aangeven dat de S-video i.p.v. Tulp moet woren gebruikt, en zijnde drivers noch Windows de storende factor).

[ Voor 22% gewijzigd door Brothar op 29-08-2004 22:21 ]

eagle

Verwijderd

compatibeliteidsprobleem,. je tv kan gewoon het svideo signaal niet goed aan dat uit je kaartje komt, hier kan je weinig aan doen en hellemaal niet met drivers...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik had ook zoiets met mijn 9800pro, die verving een GF4MX440 (beide s-video out).
De TV heeft alleen een SCART aansluiting dus daar moest zo'n blokje tussen. GF4 s-video -> SCARTblokje -> TV: kleur.
9800pro s-video -> SCARTblokje -> TV: Z/W
Blijkt dat die GF4 niet hetzelfde signaal geeft (schijnt stiekem toch composiet te zijn las ik geloof ik in een ander topic). Met welke andere kaart heb je het geprobeerd?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
mn tulp kabeltje stoorde en is sinds 2 weken overleden :-)

Verwijderd

Topicstarter
De andere videokaart was een NVIDIA GeForce4 MX 420

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:29:
mn tulp kabeltje stoorde en is sinds 2 weken overleden :-)
Bedoel je dat convertertje? Die in je S-Video ging en 'm naar tulp converteerde?
Waarschijnlijk zul je een nieuwe moeten kopen of maken.
Ik heb aan deze site veel gehad.
Een schema'tje voor zo'n convertertje staat er ook op (een heel simpel geval zolang je een 7-polig s-video plugje hebt en niet een standaard 4-polig geval :)).
Ik denk dat je die dus weer moet hebben, omdat je TV geen S-Video aankan.
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:33:
De andere videokaart was een NVIDIA GeForce4 MX 420
Dat is een verklaring en je hebt nu hetzelfde als ik had zo te zien. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Cyphax op 29-08-2004 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:19:
compatibeliteidsprobleem,. je tv kan gewoon het svideo signaal niet goed aan dat uit je kaartje komt, hier kan je weinig aan doen en hellemaal niet met drivers...
Lijkt me niet...want de tv werkt gewoon met hetzelfde kabeltje. Denk zelf dat het in de drivers zit maar heb er al vanalles geprobeerd wat helaas nog altijd niet de oplossing bood.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:45:
[...]

Lijkt me niet...want de tv werkt gewoon met hetzelfde kabeltje. Denk zelf dat het in de drivers zit maar heb er al vanalles geprobeerd wat helaas nog altijd niet de oplossing bood.
Hoe bedoel je 'werkt gewoon'?
Als je TV geen S-Video aankan krijg je wel beeld, maar zwart-wit. Dat ie beeld geeft met een S-Video kabeltje betekent niet dat ie gewoon S-Video ondersteunt. :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:45:
[...]

Kan wel, ik heb het probleem ook gehad, zwart wit beeld geeft aan dat hij een composiet signaal verwacht en dus niet op s-video. Mogelijk heeft die andere computer een composiet signaal verzonden via de s-video kabel (kan dacht ik).

Ik heb het zelf opgelost door de tv via RGB scart te voederen... Maar dat is ook niet geheel kosteloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 29-08-2004 22:50 ]

Verwijderd

Ik had ooit wel is een verkeerd kabetje gebruikt, leek op zon kabbeltje maar was een verkeerd kabetlje dat wel paste, zouw dat ook niet ook zo in jouw geval kunnen zijn ?
mijn beeld was toen ook zwart wit tot ik de juiste kabel weer vond.

Verwijderd

Topicstarter
Nope want het kabeltje werkt perfect op andere pc met zelfde tv en zelfde kabeltje. Ligt dus echt aan de instellingen of aan mn videokaart of iets, iemand tips voor drivers waar het aan zou kunnen liggen?? Heb de nieuwste en ena nieuwste al gehad en de orginele die erbij zit van asus.

Verwijderd

Ik geloof zelfs dat ik kabeltje van mijn andere vid kaart gebruikte die indd wel normaal werkte, Dit is echter een hele tijd terug dus zeker weten doe ik niet meer.
eerst had ik een nvid gf4200 en daarna gebruikte ik de ati 9600.

Verwijderd

Topicstarter
welke drivers gebruik je voor de 9600 en heb je ook een s-video kabeltje ?

Verwijderd

Eerst de drivers van jewel aangezien het om een jewel 2785 laptop ging en daarna omega drivers. Maar ik weet niet zeker of het aan het kabeltje ligt het zou alleen zonde zijn als je zoveel software matig bezig bent terwijl het probleem hardware matig is.

Verwijderd

Als je zwart/wit beeld hebt met een Radeon en kleurbeeld met een Geforce met een Svideo kabeltje dan kan je TV geen Svideo correct weergeven op de gebruikte input! :)

Oplossing:
- Composiet gebruiken
- Andere TV(input)
- Svideo>Composiet verloop (of direct bij de videokaart: http://faq.tweakers.net/vb/verloop-radeon.jpg)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 01:23 ]

Pagina: 1