Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:55
Ik heb me vandaag eens verdiept in de mogelijkheden van PDA's en eventuele RS232 of USB aansluiting. Dit omdat Bluetooth niet altijd een uitkomst is.

Nu blijkt geen enkele PDA standaard over een USB port te beschikken, laat staan een RS232 poort, dus ik ben op speurtocht gegaan naar Compact Flash oplossingen.

Nu heb ik van Linksys een kaartje gevonden die twee USB poorten regelt op low power basis, dus 5V @100 mA. Met adapter schakelt ie naar 5V @500 mA (high power USB specificatie). Reuze intressant allemaal, wist ik allemaal niet.

Toen ben ik gaan kijken hoe dat bij RS232 zat, maar daar is het toch een stuk ondoorzichtiger, kan niet echt Compact Flash oplossingen vinden met power specificaties :? ... Ze zijn er wel, ook van Linksys maa daar staat hele karige info bij.

Iemand ideeen of heeft zelf een RS232 poort op zijn PDA gefixt? Je denkt misschien wat moet ie met al die info maar ik wil zoveel mogelijk op een PDA willen aansluiten, wil niet aangewezen zijn op het toch relatief beperkte Bluetooth.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 13:11
Voor zover ik weet hebben iig alle pocket-PC PDA's een RS232 poort, alleen deze is via de "docking connector" aangesloten (Mijn GPS unit is via deze poort aangesloten op mijn Pocket Loox). Als je op zoekt kun je vast wel een pin-out van deze connector vinden.