Toon posts:

[powerpoint2000]onderdelen van foto verschillende geluiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag wat begrippen instampen bij mijn kleuters in mijn groep 2. :X Om die begrippen te oefenen maak ik in powerpoint een soort simpel spelletje waarbij ze eerst de begrippen gaan oefenen en er later vragen over moeten beantwoorden. Ik maak hierbij gebruik van het principe van on mouse over: als ze met de muis over een foto bewegen horen ze wat daarop te zien is. Bij foto's waar het om éém enkel begrip gaat lukt dit wel, bijvoorbeeld een foto van iemand onder een stoel moet de tekst 'ik lig onder de stoel'.

Lastiger wordt het als ik een foto wil gebruiken waar meerdere begrippen aan de orde komen, zoals drie kinderen in een soort polonaise waarbij ik de begrippen vooraan, achteraan en in het midden wil aanbieden.

Wat ik graag wil: dat als je met de muis over het kindje dat vooraan staat beweegt, je ook hoort dat ze vooraan staat. hetzelfde geldt voor het kindje in het midden en achteraan. ik wil dus drie verschillende geluiden kunnen gebruiken binnen één afbeeling.

Ik heb hiervoor de hulpfunctie van powerpoint zelf gebruikt, en jullie search. dit alles zonder resultaat dus vandaar mijn vraag. Ik weet dat dit mogelijk is, dus er zal vast wel een of ander trucje voor zijn.... bij voorbaat dank voor het kraken van jullie hersenen hiervoor. _/-\o_

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat denk je van het truukje van de foto in drieen hakken, de pics naadloos tegen elkaar aanschuiven (dat zien kleuters uit groep 2 toch niet ;)), en dan 3 mouseovers te maken? In HTML kan het iig wel wat jij wil, maar ik neem aan dat je het graag bij ppt wil houden. En met dat truukje lukt het prima afaik :)

Verder verplaats ik je topic naar Software Algemeen aangezien dit niets met windows te maken heeft, maar een software-item is :)

[ Voor 17% gewijzigd door G33rt op 29-08-2004 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in dit geval een goede mogelijkheid....

In HTML kan ik het in principe ook wel maar de laatste keer dat ik daarmee aan de gang ben geweest is weer een tijdje geleden (dan moet ik weer nadenken... zucht :D ) en voor het maken van zo'n simpel spelletje is ppt wel makkelijk.

Echter denk ik dat het ook anders moet kunnen, omdat ik ook van die presentaties heb gezien waarbij dit principe werd gebruikt bij praatplaten (platen waarop een heeeeeeeeeeeeeeleboek begrippen aan de orde komen) en ik kan me niet voorstellen dat ze die in tiensduizend stukjes hebben geknipt.... wordt een soort puzzelen voor gevorderden. In de toekomst wil ik dat ook gaan maken, dus als het eenvoudiger zou kunnen... maar misschien vraag ik nu wel te veel ;)